فروشگاه سورس یونیتی

Bethesda ادعا می کند که اگر Starfield روی PS5 بود، به این زودی منتشر نمی شد

ژوئن 25, 2023

Bethesda ادعا می کند که اگر Starfield روی PS5 بود، به این زودی منتشر نمی شد.

Bethesda

 

رئیس انتشارات می‌گوید: «تمرکز بر پلتفرم‌های کمتر، یک مزیت بزرگ برای آن تیم بوده است.

Bethesda ادعا کرده است که اگر بازی برای پلی استیشن ۵ نیز عرضه می شد، Starfield در ماه سپتامبر منتشر نمی شد.

پس از خرید ۷.۵ میلیارد دلاری شرکت مادر Bethesda ZeniMax Media توسط مایکروسافت در سال ۲۰۲۱، تایید شد که RPG علمی تخیلی آینده این استودیو برای Xbox Series X/S و PC منتشر خواهد شد، اما نه برای PS5.

رئیس انتشارات Bethesda، پیت هاینز، در مورد انحصاری بودن کنسول بازی در روز پنجشنبه در جریان پرونده دادگاه مایکروسافت علیه کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده، که به دنبال جلوگیری از خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط سازنده ایکس باکس است، صحبت کرد.

پس از دو تاخیر اعلام شده عمومی، Starfield قرار است در تاریخ ۶ سپتامبر عرضه شود، اما اگر برای PS5 سونی نیز توسعه داده می شد، اینطور نبود.

 

هاینز در پاسخ به این سوال که اگر Starfield انحصاری برای ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی نباشد، امسال منتشر می‌شود، گفت: «به نظر من، نه،  این بازی تا ۹ هفته دیگر منتشر نمی‌شد. پشتیبانی از یک پلتفرم کاملاً متفاوت.”

او افزود: «تمرکز روی پلتفرم‌های کمتر یک مزیت بزرگ برای آن تیم بوده است. قرار گرفتن در پلتفرم‌های بیشتر به این معنی است که «این کار بیشتر طول می‌کشد، هزینه بیشتری خواهد داشت. این فقط یک خطر بسیار بزرگتر در ذهن من است.”

مت بوتی، رئیس استودیوی بازی‌سازی ایکس‌باکس، در این ماه به Giant Bomb گفت که اگر Starfield هم‌اکنون منتشر شود، «از قبل کمترین باگ را در بین بازی‌های Bethesda خواهد داشت».

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، همچنین به این سایت گفت که Starfield قبل از خرید Bethesda توسط مایکروسافت و دو بار تاخیر در اجرای بازی، تاریخ انتشار بسیار زودتر داشت.

او در مورد بتسدا گفت: “تیم قطعا به بلوغ رسیده است. آنها Fallouts و Skyrims و Elder Scrolls را  دارند. زمانی که خرید بسته شد، این بازی تاریخ عرضه بسیار زودتری داشت، زودتر از تاریخی که برای اولین بار برای Starfield تعیین کرده بودیم. ما با تاد و تیم نشستیم و توضیح دادیم که می‌خواهیم به آنها زمان بدهیم.”

منبع:videogameschronicle