فروشگاه سورس یونیتی

گوگل و تازه‌ترین دستاورد هنری هوش مصنوعی: پرتره شاعرانه

می 14, 2019

گوگل

گوگل و تازه‌ترین دستاورد هنری هوش مصنوعی: پرتره شاعرانه

گوگل! همیشه پروژه‌های هوش مصنوعی گوگل عجیب و غریب هستند. آخرین پروژه این شرکت هم به نام PoemPortraits دست کمی از بقیه ندارد. در این پروژه AI، شما یک کلمه به برنامه وب اپلیکیشن پیشنهاد می‌دهید تا پرتره‌ ای از عکس سلفی شما همراه با چند بیت شعر بسازد.به طور پایه، این وب اپلیکیشن یک فیلتر اینستاگرام است که می‌تواند چند خط شعر تولید شده توسط هوش مصنوعی را با تصویر شما ترکیب کند.وقتی کلمه‌ای مانند «malfeasance» را در این نرم‌افزار وارد کنید؛ عکسی مشابه تصویر کاور این مطلب می‌سازد.

این نرم‌افزار حاصل همکاری طولانی‌مدت آزمایشگاه هنر و فرهنگ گوگل (Google’s Arts & Culture Lab) با کدنویسی به نام روس گودوین و اس دولین، هنرمند و طراح مشهوری است.

روس گودوین سازنده نرم‌افزار تولیدکننده شعر بوده است. او با استفاده از یک شبکه عصبی مبتنی بر یادگیری عمیق، بخش بزرگی از اشعار قرن نوزدهم (بیش از ۲۵ میلیون کلمه) را به این شبکه عصبی آموزش داده است تا با یک کلیدواژه بتواند شعرهای مناسب را پیدا و تولید کند.

اس دولین اشعار تولید شده توسط نرم‌افزار را در یک قاب و چارچوب هنری قرار می‌دهد و با نمادهای معروف هنری در کشورهای مختلف و از جمله کشور انگلیس ترکیب خواهد کرد.

یک ویرابشگر عکس پیشرفته

دولین در وبلاگ‌اش می‌گوید این ماشین ممکن است اشعاری بی‌معنی یا بسیار تند و تیز روی چهره شما کار کند. در واقع، نرم‌افزار PoemPortraits گوگل یک نسخه پیشرفته از نرم‌افزارهای ویرایش عکس است و هنوز قادر به درک اشعار و ایجاد ارتباط میان مفهوم آن‌ها با عکس پرتره نیست.

گوگل - هوش مصنوعی

 

نرم‌افزار PoemPortraits ارزش چند دقیقه وقت گذاشتن و تست کردنش را دارد. ابتدا باید یک کلمه کلیدی وارد کنید و بعد مجوز دسترسی به وب‌کم لپ‌تاپ یا دوربین سلفی موبایل را بدهید.

در کمتر از چند ثانیه عکسی پرتره ولی شاعرانه از شما ساخته می‌شود که قابلیت ذخیره‌سازی روی کامپیوتر و گوشی را دارد. افزون بر این، می‌توانید ادامه شعر انتخاب شده برای خودتان را بخوانید.

اگرچندین بار با یک کلمه کلیدی تلاش کنید؛ شعرهای متفاوتی برای شما انتخاب شده و افکت عکس پرتره هم تغییر خواهد کرد.

منبع:www.1pezeshk.com