فروشگاه سورس یونیتی

پلی استیشن ۵ از قدرت پردازشی شگفت انگیزی بهره می‌برد

می 30, 2019

پلی استیشن ۵ از قدرت پردازشی شگفت انگیزی بهره می‌برد

نسل نهم کنسول‌های گیمینگ به زودی معرفی خواهند و در ماه‌های اخیر اطلاعات مختلفی در مورد آن‌ها منتشر است، به خصوص در ماه‌های اخیراً توسعه دهندگان بازی‌های رایانه‌ای اطلاعات بسیاری را در خصوص قدرت سخت افزاری کنسول‌های جدید منتشر کرده‌اند. حال به تازگی یکی از استودیوهای بازی سازی سونی به قدرت پردازشی بسیار بالا کنسول پلی استیشن ۵ اشاره کرده است.

اخیراً توشیهیرو ناگوشی، کارگردان سری بازی‌های یاکوزا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که کنسول پلی استیشن ۵ از قدرت پردازشی بسیار بالایی بهره می‌برد و تیم سازنده بازی یاکوزا در تلاش است تا بتواند از حداکثر قدرت پردازشی کنسول پلی استیشن ۵ برای ساخت بازی‌های آینده این استودیو استفاده کند؛ همچنین به گفته توشیهیرو ناگوشی با عرضه کنسول پلی استیشن ۵ بار دیگری وارد دنیای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی می‌شویم و استفاده از این فناوری‌ها در مرکز توجه بازی سازان قرار خواهد گرفت.

 

تغییرات پلی استیشن ۵

از نظر توشیهیرو حتی پس از عرضه کنسول پلی استیشن ۵، همچنان برای مدتی کنسول پلی استیشن ۴ در مرکز توجه‌ها قرار خواهد داشت و مانند نسل گذشته به سرعت فراموش نخواهد شد. بدون شک کنسول جدید از قدرت پردازشی بسیار بالایی بهره می‌برد، به همین دلیل زمانی که به طراحی گیم پلی بر اساس حداکثر قدرت این کنسول فکر می‌کنیم، مطمئن نیستیم که دقیقاً کدام مکانیزم‌های موجود تغییر می‌کند. در گذشته شاهد پیشرفت‌های گرافیکی ویژه در صنعت گیم بوده‌ایم، اما در نسل هشتم بیشتر توجه‌ها به سمت بازی‌های آنلاین بوده است، به همین دلیل گمان میکنیم که نسل نهم زمان شکوفایی و اوج قدرت برنامه نویسی در کنسول گیمینگ باشد و هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به شکل چشمگیری پیشرفت خواهد کرد.

توشیهیرو معتقد است استفاده از این قدرت پردازشی در حوزه گرافیکی نتایج چشمگیری را به نمایش خواهد گذاشت. در حال حاضر استودیوهای بزرگ بازی سازی در حال سر و کله زدن با سخت افزار نسل جدید کنسول‌های گیمینگ هستند و تلاش می‌کنند که از حداکثر قدرت سخت افزاری آن‌ها برای ساخت عناوین جدید خود استفاده کنند. تا امروز قیمت رسمی برای نسل بعدی کنسول‌های گیمینگ منتشر نشده است، اما تحلیلگران معتقدند که با توجه به سخت افزار استفاده شده، نسل نهم کنسول‌های گیمینگ حداقل ۵۰۰ دلار قیمت خواهند داشت.

منبع:tnews.ir