فروشگاه سورس یونیتی

رئیس استودیوی بازی‌سازی ایکس‌باکس می‌گوید مردم باید بدانند که ساخت بازی‌ها ۴ تا ۶ سال طول می‌کشد

ژوئن 14, 2023

رئیس استودیوی بازی‌سازی ایکس‌باکس می‌گوید مردم باید بدانند که ساخت بازی‌ها ۴ تا ۶ سال طول می‌کشد

 

مت بوتی، رئیس استودیوی Xbox Game گفته است که هم بازیکنان بازی و هم صنعت به طور کلی باید بدانند که اکثر بازی‌های بزرگ در حال حاضر چرخه‌های توسعه حدود نیم دهه دارند.

بوتی در مصاحبه‌ای با Axios گفت: «من فکر می‌کنم که صنعت و طرفداران کمی عقب‌تر از این منحنی بودند تا بفهمند که روند ساخت بازی‌ها دیگر دو یا سه سال نیست.»

بوتی به طور خاص با اشاره به بازی‌های گران‌قیمت با بودجه بالا، اضافه کرد که اکنون «چهار، و پنج و شش ساله هستند».

در حالی که نسل Xbox 360 و PS3 شاهد انبوهی از فرنچایزهای بزرگ بودند که سه بازی را در یک سری در فضای یک کنسول منتشر کردند – Gears of War، Halo (3، Reach، ۴) و Uncharted، برای مثال – Xbox One – Xbox One. و نسل PS4 به دلیل افزایش بودجه بازی و تعداد افرادی که روی عناوین فردی کار می کنند، این فرکانس را به میزان قابل توجهی کاهش دادند.

 

در حالی که فرنچایزهای سالانه مانند Assassin’s Creed (که به طور معمول هر کریسمس عنوان جدیدی را تا تعطیلات اخیر منتشر می کرد) و Call of Duty (که تقریباً ۲۰ سال است که انتشار سالانه را حفظ کرده است) باقی مانده اند، استودیوهای متعددی که وظیفه توسعه را جایگزین می کنند، به آنها کمک می کنند. آنها نزدیک به سه یا چهار سال را برای هر عنوان صرف می کنند.

استارفیلد، بزرگترین بازی ایکس باکس در سال، اولین عنوانی خواهد بود که از زمان بازی Fallout 4 در سال ۲۰۱۵ از استودیوی بازیسازی Bethesda منتشر شد و تقریباً یک دهه فاصله بین بازی ها را نشان می دهد.

 

برای مقایسه، Fallout 3 در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و یک سال توسعه دریافت کرد که تنها سه سال بعد توسط The Elder Scrolls V: Skyrim دنبال شد.

 

در حالی که Bethesda تایید کرد که در حال کار بر روی The Elder Scrolls 6 از طریق یک تریلر نمایش داده شده در سال ۲۰۱۸ است، اگر تخمین Booty درست باشد، این احتمال وجود دارد که این بازی تا یک دهه پس از معرفی منتشر شود.

 

نظرات Booty با توجه به انتقاداتی است که ایکس باکس به دلیل سرعت کند نسخه های اصلی که در سال های اخیر این پلتفرم را تخریب کرده است.

در حالی که به نظر می رسد نمایشگاه بازی ایکس باکس یکشنبه تا حدودی این مسیر را اصلاح کند، برخی هنوز به برخی از عناوین نشان داده شده اشاره می کنند، مانند راه اندازی مجدد بازی Fable در Playground، علیرغم معرفی چندین سال پیش، هنوز بدون تاریخ باقی مانده اند.

 

راه‌اندازی مجدد Perfect Dark، Obsidian’s The Outer World’s 2، و Machine Games ایندیانا جونز همگی در کنفرانس غایب بودند و بر اساس نظرات Booty، ممکن است تا مدتی دیگر آنها را نبینیم.

بوتی به Axois گفت: “انتظارات بالاتری وجود دارد.” “سطح وفاداری که ما قادر به ارائه آن هستیم فقط بالا می رود.”

 

منبع:videogameschronicle