فروشگاه سورس یونیتی

اکتیویژن برای قرار دادن بازی Call of Duty در سری X/S سهم درآمد بیشتری را طلب کرده است

ژوئن 23, 2023

اکتیویژن برای قرار دادن بازی Call of Duty در سری X/S سهم درآمد بیشتری را طلب کرده است.

اکتیویژن

 

Xbox exec می گوید بابی کوتیک تهدید کرده است که از آخرین کنسول های مایکروسافت پشتیبانی نمی کند.
ایکس باکس ادعا می کند که اکتیویژن برای قرار دادن بازی Call of Duty در سری X/S سهم درآمد بیشتری را طلب کرده است. بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، سهم بیشتری از فروش Call of Duty را درخواست کرد تا بتواند این سری پرفروش‌ها را به Xbox Series X/S برساند.

 

به گفته سارا باند، نایب رئیس شرکت ایکس‌باکس، که روز پنجشنبه در جریان نبرد دادگاه مایکروسافت علیه کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده، که به دنبال جلوگیری از خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد از سوی این شرکت است، شهادت می‌داد.

در آستانه راه اندازی Xbox Series X/S در سال ۲۰۲۰، باند ادعا کرد که رئیس اکتیویژن، Kotick، خواستار بهبود مدل تقسیم درآمد غالب صنعت شده است، که طبق آن دارندگان پلتفرم ۳۰ درصد از فروش نرم افزارهای کنسول های خود را کاهش می دهند. ۷۰ درصد باقی مانده به ناشران می رسد.

با امتناع اکتیویژن از شروع استفاده از کیت های توسعه نسل بعدی مایکروسافت تا زمانی که توافقی منعقد شود، و مایکروسافت از ترس عرضه Call of Duty: Black Ops Cold War برای PS5 اما نه برای Xbox Series X/S، خواسته هاd دارنده پلتفرم اکتیویژن را پذیرفت..

 

گزارش شده است که FTC با ذکر تقسیم درآمد ۸۰-۲۰ دچار مشکل شده است که نشان می دهد این معامله ای است که مایکروسافت و اکتیویژن روی آن توافق کرده اند.

سونی اینتراکتیو اینترتینمنت (SIE) اخیراً اعلام کرده است که اگر سازنده Call of Duty توسط مایکروسافت خریداری شود، جزئیات مربوط به کنسول بعدی خود را از Activision دریغ خواهد کرد.

 

رئیس SIE در ماه آوریل، جیم رایان به FTC گفت که همکاری قبلی این شرکت با Activision منجر به توسعه ویژگی‌های بهتری در کنسول‌های پلی‌استیشن شد که به سخت‌افزار کمک کرد تا از رقبا متمایز شود.

اما به گفته رایان، اگر Activision توسط مایکروسافت خریداری شود، این همکاری از بین خواهد رفت.

او به رگولاتور گفت: «ما به سادگی نمی‌توانیم خطر دسترسی مستقیم به  اطلاعات توسط شرکتی رقیب را نادیده بگیریم.

سونی یکی از مخالفان اصلی ادغام برنامه ریزی شده است، و FTC قرار است رایان را به عنوان شاهد دادگاه در روز جمعه فراخواند تا از پرونده خود علیه این معامله حمایت کند.

مایکروسافت مدعی است که از سال ۲۰۰۱ در نبرد با پلی استیشن و نینتندو “بازنده” بوده است.

روز پنجشنبه، رئیس انتشارات Bethesda، پیت هاینز به دادگاه گفت که پس از تصاحب شرکت مایکروسافت، برنامه‌هایی برای نسخه PS5 بازی در حال توسعه ایندیانا جونز لغو شد.

او همچنین ادعا کرد که اگر بازی Xbox Series X/S و PC برای PS5 نیز بیاید، Starfield در ماه سپتامبر منتشر نخواهد شد.

منبع:videogameschronicle