فروشگاه سورس یونیتی

ارتقاء هوش مصنوعی توسط یک بازی

ژوئن 2, 2019

ارتقاء هوش مصنوعی توسط یک بازی

بازی ساخت و ساز محبوب Minecraft به یک بستر آزمایشی برای نرم افزار‌های هوش مصنوعی توسط دانشمندان تبدیل شده است.

ماین کرفت، یک بازی مفهومی بر اساس بلوک های ساختمان است که توسط میلیون‌ها نفر از مردم در کنسول‌ها، رایانه‌های شخصی و تلفن همراه بازی می‌شود و توسط تیم استکهلمموجنگ طراحی و توسعه یافته است.

در سپتامبر ۲۰۱۴ حق امتیاز بازی توسط مایکروسافت به مبلغ ۲٫۵ میلیارد دلار خریداری شد. این بازی در حال حاضر فراتر از روز‌های اولیه خود رفته و بیشتر از یک بازی ساده حول محور بلوک‌های ساختمانی است. از طریق مدها و توسعه اضافی نیز می‌تواند به عنوان یک ابزار برای آموزش موضوعاتی از جمله حفاظت و مدیریت منابع استفاده شود. حالا سرنوشت بازی این گونه شده است که در زمینه هوش مصنوعی کمک کند.

با در نظر گرفتن تمام فعالیت ها میان شرکت های فن آوری، انتظار می‌رود هوش مصنوعی تا حد زیادی افزایش توانایی کامپیوترها برای انجام وظایف پیچیده را ارتقاء بخشد و به بهبود پاسخ نیازهای جامعه بشری کمک کند. ولی در واقع اکنون این چنین نیست و در مقیاس هایی کوچک مانند قابلیت تشخیص تصویر فیس بوک و برنامه هوش مصنوعی گوگل مورد استفاده قرار می گیرد.

در حالی که از هوش مصنوعی انتظار می‌رود تا کامپیوترهایی که می توانند برای خودشان یاد بگیرند و فکر می کنند را تقویت کند.

گزارش مایکروسافت در مورد این بازی

مایکروسافت روز یکشنبه اعلام کرد که یک پلت فرم جدید، بر اساس ماین کرفت و به نام پروژه AIX توسط دانشمندان در حال استفاده است تا یک سیستم هوش مصنوعی را آموزش دهد تا یاد بگیرد چگونه در محیط بازی از خود واکنش نشان دهد. هوش مصنوعی استفاده شده در آزمایش  قادر است انجام کارهایی مانند صعود از کوه در دنیای مجازی و غواصی در رودخانه را یاد بگیرد.

مایکروسافت گفت: در آغاز بازی، عامل چیزی درباره محیط اطراف خود نمی داند و یا حتی نمی داند قرار است چه کاری انجام دهد. بلکه باید محیط اطراف خود را درک کند و آن چه مهم است یا مهم نیست را کشف نماید و با دریافت جایزه، به هدف خود برسد.

بازی برای آزمایش های مفهومی و عمیق تر، پیچیده در نظر گرفته شده است و همچنین ساخت روبات در محیط بازی ارزان تر می باشد.

هافمن گفت: مشکل اصلی با هوش‌های مصنوعی امروزی فراتر از وظایف و یادگیری از طریق مشارکت و به کار گیری سنسور‌های متعدد است. این هوش‌ها که تقلید می کنند انسان چگونه یاد می گیرد و تصمیم گیری می کند، یک کار به مراتب دلهره آورتر و سخت تر از شناخت کلمات و دستورات و ذخیره سازی اطلاعات در کامپیوترها انجام می دهند.

پلت فرم بازی سازگار با ویندوز، لینوکس و مک است و محققان می‌توانند عوامل هوش مصنوعی خود را به هر زبان برنامه نویسی که مایل باشند تغییر دهند و به اجرا در آورند.

AIX در حال حاضر برای تعداد انگشت شماری از محققان در نسخه محرمانه بتا دسترس است، اما در سه ماهه سوم سال به عنوان یک برنامه منبع باز منتشر و در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.

منبع: click.ir