فروشگاه سورس یونیتی

VR چگونه نحوه کار افراد در دنیای واقعی و مجازی را تغییر داده است

می 29, 2023

VR چگونه نحوه کار افراد در دنیای واقعی و مجازی را تغییر داده است.

VR

 

واقعیت مجازی (VR) همچنان در صنعت فناوری توسعه می یابد. پس از عرضه چندین هدست VR پرچمدار، صنعت اکنون از استفاده از دستگاه ها برای سرگرمی فراتر رفته و به موارد استفاده در دنیای واقعی می رود. این به بسیاری اجازه می دهد تا در واقعیت مجازی کار کنند و شرکت ها را در فواصل فیزیکی وسیع به هم نزدیکتر می کند.

واقعیت این است که فناوری‌های فراگیر در حال دگرگونی تمام جنبه‌های عمودی و جنبه‌های زندگی، از جمله محل کار هستند. این امر تقاضای قوی‌تری برای هدست‌ها ایجاد می‌کند و انگیزه برای بهبود عملکرد و فاکتورهای فرم را تقویت می‌کند.

بازار VR به طور تصاعدی رشد کرده است و تنها در سال ۲۰۲۰ به حدود ۱۵٫۸۱ میلیارد دلار رسیده است. کارشناسان همچنین نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) را تقریباً ۱۸ درصد پیش‌بینی کرده‌اند. بخش بزرگی از این موارد از موارد استفاده مرتبط با کار برای VR، از جمله آموزش، ارتقاء مهارت، و ایجاد محتوا ناشی می‌شود.

محیط های حرفه ای می توانند با اجازه دادن به همکاران برای مشارکت در Metaverse از VR بهره مند شوند. کارمندان می توانند این کار را هم از راه دور و هم حضوری انجام دهند تا بهره وری را به صورت تصاعدی افزایش دهند.

در اینجا نگاهی دقیق تر به نقش VR در محل کار داریم، بخش هایی که آینده دورکاری را تغییر می دهند.

این خبر در حالی منتشر می شود که بسیاری از شرکت ها از VR برای طراحی نمونه های اولیه خودروهای جدید استفاده می کنند. برندهایی مانند جگوار لندرور، بی‌ام‌و و ریویان از راه‌حل‌های VR شرکت Varjo برای ساخت خودروهای آینده استفاده کرده‌اند.

خرده فروشان همچنین از VR برای مشاهده و آزمایش محصولات در محیط های مجازی، حتی قبل از ساخت، استفاده می کنند. شرکت‌هایی مانند EnvisionVR از VR برای نمایش آپارتمان‌های خارج از طرح به خریداران احتمالی استفاده می‌کنند.

این تلاش‌ها پس از همه‌گیری COVID-19 انجام می‌شود که در میان پروتکل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی، موج گسترده‌ای را برای راه‌حل‌های همهجانبه ایجاد کرد. محدودیت های دولتی همچنین مردم را از خرید، بازدید و ملاقات حضوری منع می کرد. این امر موجی از راه حل های VR را از شرکت های مبتکر به راه انداخته است.

سازمان‌هایی مانند انجمن XR پیش‌بینی کرده‌اند که راه‌حل‌های XR می‌تواند به بهبود اقتصاد پس از COVID-19 کمک کند. این امر با تثبیت سریع چالش‌های ارتقای مهارت با ماژول‌های آموزشی قابل استقرار و تکراری کمک می‌کند، بخش هایی که از راه دور VR همکاری می کنند.

 

مراقبت‌های بهداشتی:

 

شرکت‌ها از VR برای آموزش جراحی‌های مهم، ساده‌سازی داده‌های بیمار و بررسی موارد حیاتی با ابزارهای ردیابی صورت، دست و چشم استفاده می‌کنند. مجموعه‌های OssoVR و همچنین مجموعه‌های HoloAnatomy و HoloAnatomy Neuro مبتنی بر HoloLens 2 مایکروسافت CWRU در حال تحقق چنین واقعیت‌هایی هستند.

املاک و مستغلات:

 

شرکت ها در حال توسعه نمایشگاه های مجازی خارج از برنامه برای مشتریان جهانی هستند. این امر فرآیند خرید را برای نمایندگان املاک و سازندگان ساده کرده است. شرکت ها همچنان از آنها برای املاک خود به عنوان وسیله ای کارآمد و پایدار برای گشت و گذار در املاک و مستغلات، حتی پس از همه گیری استفاده می کنند.

معماری، مهندسی و ساخت و ساز (AEC):

 

چندین شرکت AEC از VR’s Autodesk VRED و دیگر ابزارهای طراحی به کمک رایانه (CAD) استفاده کرده اند. اینها برای طراحی دوقلوهای دیجیتالی دقیق از طرح‌های آینده و فعلی، حتی ایجاد نسخه‌های با گذشت زمان با داده‌های حسگر استفاده می‌شوند.

تولید:

 

شرکت ها در VR کار می کنند تا با بهبود ایمنی، نظارت بر داده های حسی در زمان واقعی، و ایمن سازی امکانات هوشمند با دوقلوهای دیجیتال، کنترل کیفیت تولید را تقویت کنند. زیمنس و انویدیا در حال ساخت متاورس صنعتی با چنین فناوری هایی هستند.

بازاریابی:

 

بازاریابی محصولات هرگز آسان تر و جذاب تر از راه حل های VR نبوده است. نایک، آدیداس، تیمبرلند و دیگران در حال همکاری با شرکت‌های متاورس مانند Epic Games برای ایجاد جوامعی از علاقه‌مندان به محصول هستند. در آنجا، مردم می‌توانند برای توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) رقابت کنند، محصولات سه بعدی (RT3D) را در زمان واقعی مشاهده کنند و آخرین عرضه‌های محصول را مشاهده کنند.

 

تغییرات داخلی در محل کار

 

شرکت ها می توانند در واقعیت مجازی برای تغییر شکل عملیات داخلی خود کار کنند. بسیاری از موارد با موارد استفاده هدف زیر آغاز می‌شوند:
VR Remote Collaboration

پلتفرم های متعددی برای ابزارهای مشترک ظاهر شده اند. کسب‌وکارها می‌توانند از این فضاهای مجازی برای کار از راه دور و ترکیبی استفاده کنند و میلیون‌ها شرکت را در سفر، املاک و منابع بهره‌وری صرفه‌جویی کنند.

آینده کار با VR نوید ارائه پلتفرم‌های متعدد برای ملاقات با تیم‌های راه دور برای به اشتراک گذاشتن پروژه‌ها در زمان واقعی، انجام ارائه‌ها و مذاکرات، و پخش جریانی رویدادها و موارد دیگر را می‌دهد.

شرکت هایی مانند Virbela، ENGAGE XR، Meta Horizon Workrooms، Arthur، Spatial و حتی Autodesk پلتفرم های خود را برای همکاری واقعیت مجازی باز کرده اند که منجر به افزایش قابل توجهی در تعامل و انعطاف پذیری می شود.

VR همچنین پتانسیل عظیمی را برای ارتقاء مهارت و آموزش ارائه کرده است، جایی که بسیاری از شرکت ها در واقعیت مجازی کار می کنند تا کارمندان را درگیر کنند. این تلاش ها در بحبوحه استعفای بزرگ انجام می شود و بسیاری از شرکت ها را مجبور به استفاده از فناوری ها می کند

برای تولید سریع نیروی کار قادر به پاسخگویی به چالش ها و وظایف آینده.

نتایج Oberon Technologies، یک پلت فرم پیشرو در VR، افزایش چهار برابری در حفظ یادگیرندگان را نشان داده است. این شایستگی پلتفرم های یادگیری همه جانبه برای آمادگی روز اول را ثابت کرده است.

علاوه بر این، Varjo Technologies با آژانس ایمنی هوایی اروپا (EASA) برای آموزش خلبانان با هدست Aero خود همکاری می کند. این در حال حاضر خلبانان با استفاده از واقع گرایی و شبیه سازی بی نظیر برای کارشناسان صنعت هوانوردی، ساعات اعتبار کامل را در اختیار خلبانان قرار می دهد.

طراحی و توسعه محصول

 

اکنون طراحان در حال استانداردسازی گردش کار نمونه‌سازی با هدست‌های VR و AR هستند. همچنین، ارائه دهندگان راه حل مانند Autodesk، Lenovo و Varjo در چنین ابزارهای مشترک پیشرو هستند. با پلتفرم‌های خود، حرفه‌ای‌ها می‌توانند در همان فضای مجازی ملاقات کنند تا وسایل نقلیه، ساختمان‌ها و اجزای سازنده را در مقیاس طراحی کنند. پلتفرم Teleport Varjo حتی می‌تواند محیط‌های کامل را اسکن کند تا به عنوان فضاهای ملاقات مجازی یکپارچه شود.

تقویت تجربه مشتری (CX)

 

کارمندان اکنون می توانند در واقعیت مجازی کار کنند و به پایگاه های مشتریان خود اجازه می دهند از این فناوری برای جلسات مشتری استفاده کنند. شرکت ها اکنون می توانند بهترین محصولات خود را بدون نیاز به کنفرانس ها، رویدادها و جلسات حضوری به نمایش بگذارند.

به عنوان مثال، Jena، آلمان، شرکت متاورس roomroom، یک پلت فرم سفارشی برای میزبانی رویدادهای در مقیاس کامل ساخته است که قادر به رقابت با گردهمایی های بزرگ نمایشگاه است. این امر موجب صرفه جویی در هزینه های سفر، میزبانی محصولات و دموها برای محافظت از دارایی های شرکت می شود.

علاوه بر این، شرکت‌هایی مانند NexTech AR و Avataar نیز کاتالوگ محصول عظیمی از دارایی‌های واقعیت افزوده (AR) را برای شرکت‌ها ایجاد کرده‌اند تا مشتریان را درگیر کنند.

اینها می‌توانند نسخه‌های نمایشی محصول در مقیاس ۱:۱ و حتی آزمایش‌های حضوری را در اختیار خریداران بالقوه قرار دهند. این در سراسر محصولاتی مانند لباس، مبلمان، یا حتی قطعات هواپیما است.

استخدام

 

با حرکت رو به جلو، فرآیندهای استخدام نیز به VR برای ارتقاء مهارت و ادامه تحصیل برای کارمندان، با استناد به چالش‌های جابه‌جایی جاری از سوی نیروی کار فعلی، روی آورده‌اند.

کارآموزان و استخدام کنندگان بالقوه می توانند برای مصاحبه مجازی با بخش های منابع انسانی (HR) ملاقات کنند. این با معیارهای بی‌درنگ و تحلیل رفتاری کامل می‌شود.

به طور مشابه، شرکت‌هایی مانند CORTEXR و Moth and Flame راه‌حل خود را برای شرکت‌هایی که به دنبال توانمندسازی کارکنان با مهارت‌های حیاتی برای محل کار هستند، طراحی کرده‌اند.

آینده کار با VR با چنین راه حل های نوآورانه ای شکوفا می شود. کارفرمایان اکنون می توانند با هوش مصنوعی (AI) و ابزارهای تحلیل رفتاری، نامزدها را بررسی کنند.

تا به امروز، شرکتی که به صورت دیجیتالی تبدیل شده است، با پیش بردن مرزهای ممکن، قصد دارد آینده شرکت ها را تضمین کند. صنایعی که دستخوش دگرگونی‌های خود هستند، می‌آموزند که آینده کار با فناوری‌های VR ایمن است. خواه کسب‌وکارها بخواهند همکاری با اعضای تیم را بهبود بخشند یا فرآیندها را ساده‌تر کنند، VR به آنها این امکان را می‌دهد تا با موفقیت‌های قابل اندازه‌گیری این کار را انجام دهند.

منبع:xrtoday