فروشگاه سورس یونیتی

Tears of the Kingdom ثابت می کند که گرافیک واقعاً مهم نیست!

می 18, 2023

Tears of the Kingdom ثابت می کند که گرافیک واقعاً مهم نیست!

tears of the Kingdom

 

راه اندازی Tears of the Kingdom به زودی در راه است، و با وجود این بازی با وجود عرضه روی کنسولی که در حال حاضر بیش از شش سال از عمر آن می گذرد، ستایش های شایسته ای برای آخرین عنوان Zelda به همراه داشته است.

و با این حال، با انتشار – استدلال گرافیکی قدیمی دوباره سر خود را بالا برده است. کسانی هستند که جلوه‌های بصری قدیمی‌تر TOTK را نکوهش کرده‌اند – با روندهایی مانند ‘۲۰FPS’ که در توییتر انجام می‌شود – و فکر می‌کنند که بازی جدید به دلیل نداشتن امکانات گرافیکی مدرن مانند ردیابی پرتو، وضوح ۴K یا نرخ فریم بالا بدتر است. ما نظراتی مانند نظرات خالق اصلی God of War را دیده‌ایم که جلوه‌های بصری بازی را «ممکن» می‌خواند و حتی افرادی که نسخه‌های مود شده بازی را روی رایانه شخصی ویرایش می‌کنند تا ردیابی اشعه را اضافه کنند.

همین دو ماه پیش، من استدلال کردم که کیفیت بصری آنچه تا به حال دیده بودیم، عامل تعیین کننده ای در مورد خوب بودن بازی نهایی نیست. البته، این بحثی است که هرگز واقعاً از بین نمی‌رود – و اگرچه فکر نمی‌کنم کسی بتواند استدلال کند که بصری‌های «بهتر» خوب هستند، فکر می‌کنم سخت است که بفهمیم فقدان روش‌های گرافیکی مدرن واقعاً چه تأثیری بر این موضوع دارد. سری برگشت

فقط در چند روز پس از انتشار بازی – ما نبوغی را از بازیکنان دیدیم که طیف وسیعی از موج‌سواری با سپر تونی هاوک تا ایجاد ماشین‌های گاندام کامل و حتی یک کشتی موشکی کاملاً کارآمد را شامل می‌شود.  Tears of the Kingdom شاید به بزرگترین روش از زمان Minecraft، خلاقیت جامعه را باز کرده است. برای سریالی که از دهه ۸۰ به بعد وجود داشته است که بتواند به این شکل تجدید حیات کند، کار چندان مهمی نیست.

البته این به معنای نادیده انگاشتن ارزش گرافیک نیست – بسیار درست است که گیمرها وقتی اعلام کردند که Redfall در زمان راه اندازی از ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی نمی کند، عصبانی شدند. اما همانطور که بعداً متوجه شدیم، این خیلی از مشکلات بازی فاصله زیادی داشت و در نهایت فقط به پاورقی در بسیاری از مشکلات آن تبدیل شد که حتی باعث شد فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، به خاطر ناامید کردن طرفداران، عذرخواهی کند. برخی از مردم سهام زیادی را در گرافیک قرار می دهند – و در حالی که هیچ کس استدلال نمی کند که آنها جنبه مهمی برای یک بازی نیستند، مطمئناً همه چیز یک بازی خوب نیستند.

بیایید اینجا روشن باشیم. Tears of the Kingdom از نظر بصری تاثیرگذارترین بازی نیست. اما حس بسیار خوبی از سبک خاص خود دارد، استفاده عالی از ابرها و …

و وقتی بالاخره در روز رونمایی بازی را به دست گرفتم، یک بار دیگر از صفحه افتتاحیه بازی غافلگیر شدم، زمانی که لوگو ظاهر شد – ز این یک صفحه بازکننده کاملاً عینی است، صرف نظر از اینکه لینک در حال افزایش است یا خیر. از طریق «اثرات ذرات حجمی تقویت‌شده با DLSS» یا خیر.

برخی از بازی‌های مورد علاقه من در چند سال اخیر بازی‌هایی با گرافیک ساده‌تر بوده‌اند – Unpacking و Vampire Survivors به ذهنم می‌رسند – اما لزوماً به دلیل گرافیک‌های کمتر نیست. بیشتر این است که آنها محدودیت‌های خود را درک کرده‌اند – و چه به خاطر یا به رغم آن، از چیزی که باید با آن بازی کنند به خوبی استفاده کرده‌اند. البته به این معنی نیست که من از بازی‌هایی با گرافیک عالی هم لذت نمی‌برم – Tetris Effect Connected و God of War Ragnarök عناوین اخیر شگفت‌انگیزی هستند که با آن‌ها بسیار سرگرم شدم – و گرافیک قطعاً یکی از جنبه‌های آن در ذهن من است.

گرافیک مهم است، مطمئنا. اما آنها تنها یک تکه از یک کل هستند.

منبع:www.videogamer.com