فروشگاه سورس یونیتی

Project Q و هر آنچه که نیاز دارید در مورد آن بدانید

می 30, 2023

Project Q – پنجره تاریخ انتشار، قیمت، و هر آنچه در مورد PlayStation  جدید سونی می دانیم.

Project Q

 

بالاخره کنسول بازی  جدید سونی در راه است.  Project Q که در نمایشگاه پلی‌استیشن در ماه مه معرفی شد، یک دستگاه استریم است که می‌تواند بازی‌های PS5 را مستقیماً از کنسول و روی صفحه نمایش آن منتقل کند. سونی در حال ورود به حوزه بازی‌های ابری است که مایکروسافت سال‌ها در آن حضور گسترده‌ای داشته است، اما سونی برای بازاریابی این سخت‌افزار و متقاعد کردن مصرف‌کنندگان در مورد اینکه چرا یک کنترلر متصل به بلوتوث بهتر از تبلت یا گوشی‌های هوشمند با استفاده از Remote Play و استفاده از Remote Play می‌شود، کار خود را انجام داده است.

Project Q فقط در نمایشگاه PlayStation Showcase به طور مختصر ارایه شد، اما اطلاعات جالبی قبل از رونمایی بزرگتر از سونی در اواخر سال جاری در دسترس است.

 

تاریخ انتشار

 

هنوز تاریخ دقیقی برای Project Q مشخص نشده است، اما سونی تأیید کرده است که در اواخر سال جاری عرضه خواهد شد. گزارشی از تام هندرسون از Insider Gaming ادعا می کند که این دستگاه در ماه نوامبر عرضه خواهد شد.

 

قیمت پروژه کیو

 

قیمت Project Q در حال حاضر یک راز باقی مانده است. سخت‌افزار سونی می‌تواند گران باشد، زیرا کنسول PS5 در بازارهای منتخب افزایش قیمت داشت و کیت PSVR 2 به تنهایی با قیمت ۵۵۰ دلار به فروش می‌رسد، بنابراین احتمالاً Project Q با قیمتی بالا به فروش می‌رسد. برای مقایسه، یک مدل OLED Nintendo Switch دارای MSRP 350 دلار است، یک Steam Deck از ۵۰۰ دلار شروع می شود، و کنسول دستی بازی G Cloud لاجیتک معمولاً ۳۵۰ دلار است.

 

مشخصات پروژه Q

 

از آنجایی که Project Q از PS5 با استفاده از بازی از راه دور پخش می‌شود، نیازی به استفاده از قطعات داخلی فانتزی که Asus ROG Ally را در شب بیدار نگه می‌دارد، ندارد. چیزی که ما می دانیم این است که صفحه نمایش ۸ اینچی HD LCD دارد که یک اینچ کامل از آنچه Steam Deck ارائه می دهد بیشتر است. به گفته جف کیگلی، مجری جوایز بازی، صفحه نمایش ۱۰۸۰p با نرخ رفرش ۶۰ هرتز است که می تواند به ارائه یک تصویر واضح در آن فاکتور اندازه صفحه کمک کند.

در مورد باتری، شایعه شده است که با شارژ کامل، حدود سه تا چهار ساعت زمان بازی خواهید داشت، که خیلی هم تعجب آور نیست. بخش قابل توجه دیگر از ساخت Project Q کنترلر است که شبیه DualSense است که به دو نیم شده و به هر طرف نمایشگر متصل شده است. تنها چیزی که در اینجا وجود ندارد، پد لمسی DualSense است و مشخص نیست که چگونه این عملکردها در طراحی Project Q گنجانده می شوند.

برخلاف طرح‌های یکپارچه‌تر Steam Deck، Switch و ROG Alloy، این رابط دارای طراحی الهام‌گرفته از DualSense است و دارای لوله‌های نور به صورت عمودی در هر دسته است. علاوه بر این، تمام دکمه ها و ویژگی های یک کنترلر بی سیم DualSense را دارد.

 

پروژه Q چگونه کار می کند

 

اگر می‌خواهید از Project Q استفاده کنید، همچنان باید یک PS5 داشته باشید، و هر بازی که می‌خواهید روی آن بازی کنید باید روی کنسول خود نصب شود. هنگامی که این الزامات را برآورده کردید، می توانید بازی ها را از PS5 خود به کنسول دستی با استفاده از Remote Play از طریق Wi-Fi پخش کنید. شما نمی توانید بازی های واقعیت مجازی را از طریق آن پخش کنید، بنابراین صاحبان پلی استیشن VR 2 در اینجا شانسی ندارند.

منبع:gamespot