فروشگاه سورس یونیتی

NVIDIA Q2 2023 و گزارشی از ضررهای مالی آن

می 18, 2023

NVIDIA Q2 2023 و گزارشی از ضررهای مالی آن

 

چه چیزی پشت ضررهای NVIDIA Q2 2023 است؟

در بحبوحه بازار پرتلاطم فناوری، این شرکت سنگین‌وزن تولیدکننده تراشه با چالش‌های موقتی روبه‌رو است

جنسن هوانگ، مدیر اجرایی و رئیس انویدیا، پس از اینکه شرکتش اهداف فروش مالی در گزارش درآمد سه ماهه دوم خود را از دست داد، طبق گزارشات، دستمزد خود را کاهش داده است.

طبق گزارش رسانه ها، او بسته های غرامتی به ارزش ۲۱٫۴ میلیون دلار دریافت کرد که ۱۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت.

این شرکت درآمد هوانگ را در بررسی سالانه ۲۰۲۳ خود گزارش کرد. با این حال، اضافه کرد که NVIDIA به دلیل نقص، پرداخت کامل او را به هوانگ پیشنهاد نکرده است.

هوانگ یک بسته مالی شامل حقوق پایه ۹۹۶۲۱۶ دلاری و سهام ۱۹٫۶۶۶ میلیون دلاری به دست آورد. او همچنین ۶۹۳۷۱۰ دلار غرامت اضافی برای بیمه عمر، مسافرت، امنیت و غیره دریافت کرد.

رویترز در ماه فوریه گزارش داد، اگرچه زیان های مداوم به سود NVIDIA ضربه زده است، اما پیش بینی می شود که این شرکت به بزرگترین سازنده تراشه تبدیل شود. این در حالی رخ می دهد که گزارش شده است که اینتل همچنان به مبارزه در بازار تولید تراشه ادامه می دهد که منجر به اخراج گسترده و کاهش منابع شده است.

ارقام گزارش درآمد NVIDIA Q2

 

در ۲۲ فوریه، NVIDIA درآمد سه ماهه ۶٫۰۵ میلیارد دلار را گزارش کرد که نسبت به دوره قبل در سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشت. درآمدهای سال مالی نیز نسبت به سال گذشته ثابت باقی ماند و ۲۷ میلیارد دلار بود.

علاوه بر این، بازده سه ماهه و سالانه آن به سهامداران شرکت به ترتیب به ۱٫۱۵ میلیارد دلار و ۱۰٫۴۴ میلیارد دلار رسید.

درآمدهای اصول حسابداری پذیرفته شده عمومی (GAAP) به ازای هر سهم کاهش یافته نیز ۵۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و در مجموع به ۰٫۵۷ دلار رسید. درآمد غیر GAAP هر سهم کاهش یافته نیز با ۳۳ درصد کاهش به ۰٫۸۸ دلار رسید.

هوانگ در بیانیه ای از پذیرش هوش مصنوعی (AI) توسط شرکتش تمجید کرد. او گفت که در یک “نقطه عطف” است که منجر به “پذیرش گسترده” آن در هر صنعت شد.

او ادامه داد،

ما قرار است به مشتریان کمک کنیم تا از پیشرفت‌های موجود در هوش مصنوعی و مدل‌های زبان بزرگ استفاده کنند. ابرکامپیوتر هوش مصنوعی جدید ما با H100 و موتور ترانسفورماتور و پارچه شبکه کوانتوم-۲ آن، در حال تولید کامل است.

با این حال، هوانگ «رکود پس از همه‌گیری» را دلیل کاهش ارقام فروش عنوان کرد. علی‌رغم این موارد، گیمرها «با اشتیاق» واحدهای پردازش گرافیکی معماری Ada (GPU) شرکت را پذیرفته بودند.

دستگاه‌های جدید از فناوری‌های رندر عصبی هوش مصنوعی NVIDIA بهره می‌برند که منجر به زمان پردازش بسیار سریع‌تر می‌شود.

توضیح داد،

«سال مالی ۲۰۲۳ سالی چالش برانگیز بود، با بادهای مخالف اقتصاد کلان، اصلاحات موجودی کانال، کووید-۱۹ و تغییر معماری محصول که بر چندین کسب‌وکار ما تأثیر گذاشت. در نتیجه، عملکرد درآمد مالی ۲۰۲۳ و درآمد عملیاتی غیر GAAP ما کمتر از اهداف از پیش تعیین شده CC (کمیته جبران خسارت) برای جبران خسارت اجرایی بود.”

با این حال، این شرکت از سهامداران خواست تا به برنامه های جبران خسارت اجرایی ۲۰۲۳ خود رای دهند و افزود:

همانطور که ما به سمت سال مالی ۲۰۲۴ حرکت می کنیم، انتظار داریم که معماری محصولات جدید در کنار فرصت های جدید از حوزه هایی مانند مدل های هوش مصنوعی و زبان، خدمات ابری انویدیا و دیجیتالی شدن افزایش یابد.

 

بازتابی در مورد درآمد NVIDIA Q2 2022

 

این خبر پس از آن منتشر شد که نتایج سه ماهه دوم ۲۰۲۲ NVIDIA باعث ایجاد ترس در مورد اخراج گسترده کارکنان شد.

این گزارش احساسات بازار را در میان موج‌های تعدیل در متا پلتفرم‌ها، مایکروسافت، آمازون و سایر غول‌های فناوری از آگوست تا نوامبر سال گذشته بازتاب داد.

رقابت بیشتر از سوی شرکت رقیب Advanced Micro Systems (AMD) همچنین نگرانی‌هایی را در گزارش‌های درآمد سه ماهه دوم ۲۰۲۲ NVIDIA و بررسی سالانه جاری ۲۰۲۳ منعکس کرد.

NVIDIA Q2 2023

هوانگ همچنین تاکید کرد که این شرکت قصد ندارد هیچ مشتری را اخراج کند و تلاش های خود را برای حفظ استعدادها افزایش خواهد داد.

در یادداشتی که برای Business Insider ارسال شد، او در آن زمان گفت: «پس این برای ما چه معنایی دارد؟ آیا ما تعدیل نیرو داریم؟ نه. در عوض، ما برای مراقبت از خانواده‌های شما افزایش حقوق داده‌ایم، زیرا همه شما با تورم بسیار بالایی مواجه هستید.

 

تجزیه و تحلیل مختصر چالش های NVIDIA

 

Demond Cureton، روزنامه‌نگار ارشد XR Today، در حال تجزیه و تحلیل وقایع پیرامون آخرین گزارش‌های درآمد NVIDIA است.

NVIDIA تمایزهای واضحی را در فناوری‌های ترویجی خود ایجاد کرده است، یعنی پذیرش فناوری‌های هوش مصنوعی مولد و راه‌حل‌های متاور صنعتی آن. پس از رویداد NVIDIA GTC، این شرکت از فناوری‌های CloudXR 4.0 خود رونمایی کرد و چندین شراکت استراتژیک را اعلام کرد.

در ژوئیه سال گذشته، NVIDIA همچنین با زیمنس برای تحقق موارد استفاده برای کارخانه‌های هوشمند و سیستم‌های تأیید مبتنی بر بلاک چین شریک شد. بسیاری از این راه‌حل‌ها از راه‌حل اولی Omniverse استفاده می‌کنند که فناوری‌های متاورس را برای شرکت‌های مشتری هماهنگ و میزبانی می‌کند.

 

بر اساس گزارش اخیر سه ماهه دوم، زیمنس “افزایش چشمگیر حاشیه و بالاترین رکوردهای تاریخ را برای صنایع دیجیتال و زیرساخت هوشمند دریافت کرد.” سفارشات دریافتی توسط این شرکت به بیش از ۲۳٫۶ میلیارد یورو رسید و درآمدها با افزایش ۱۵ درصدی به ۱۹٫۴ میلیارد یورو رسید که نسبت به ۱۷ میلیارد یورو در سه ماهه دوم سال گذشته افزایش یافته است.

رولاند بوش، رئیس و مدیرعامل زیمنس AG، در بیانیه‌ای گفت که این شرکت برای صنایع دیجیتال و فناوری‌های زیرساخت هوشمند خود «بالاترین رکوردها» را دریافت کرده است.

وی افزود: نتایج بسیار قوی ما نشان می دهد که ما استراتژی مناسب، فناوری مناسب و تیم مناسب برای حمایت از مشتریان خود در رقابتی تر، انعطاف پذیرتر و پایدارتر داریم.

زیمنس اخیراً با NVIDIA در کارخانه FREYR Battery در نروژ همکاری کرد تا فناوری‌های متاورس صنعتی خود را به نمایش بگذارد. با استفاده از دوقلوهای دیجیتال، این دو شرکت پلتفرم پیشرفته ای را برای نظارت و خودکارسازی فعالیت های کارخانه راه اندازی کردند. هر دوی آنها این همکاری را در نمایشگاه تجاری Hannover Messe ماه گذشته فاش کردند.
انویدیا در بازار پردازنده گرافیکی مبارزه می کند

با این حال، از طرف NVIDIA، هوانگ در گزارش خود به سرمایه گذاران گفت که این شرکت با “سال ۲۰۲۲ سخت” روبرو شده است.

وی در ادامه توضیح داد،NVIDIA Q2 2023

«کسب و کار ما تحت تأثیر بادهای معکوس اقتصادی، تنش های ژئوپلیتیکی و زنجیره تأمین محصول قرار گرفت که از کمبود شدید به مازاد تغییر کرد. NVIDIAN ها برای مقابله با هر چالشی برخاستند و همزمان فناوری ها و قابلیت های جدیدی را اختراع کردند که ما را در مرکز هیجان انگیزترین فرصت ها در تاریخ محاسبات قرار می دهد.

تورم سرسام‌آور در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته، یعنی در ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا، باعث ایجاد مشکلات اقتصادی بسیاری از کسب‌وکارها شده است. علاوه بر این، بحران های انرژی ناشی از جنگ جاری روسیه و اوکراین مشکلات را برای بسیاری از شرکت ها تشدید کرده است.

با این حال، NVIDIA همچنین با یک سری مشکلات ثانویه روبرو است: کاهش تقاضا در بازار ارزهای دیجیتال. واحدهای پردازش گرافیکی RTX (GPU) این شرکت به دلیل بی ثباتی بیشتر در بین ارزهای رمزپایه سقوط کرده است.

سرکوب بیشتر از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) و سایر آژانس های جهانی و خطرات مرتبط با استخراج و استفاده از بیت کوین، تقاضا را بیش از پیش کاهش داده است.

به طور بالقوه، با کاهش تقاضا برای استخراج ارزهای دیجیتال – یکی از دلایل اصلی کمبود پردازنده‌های گرافیکی – NVIDIA می‌تواند به دنبال منابع درآمد جدیدی باشد.

همانطور که موفقیت‌های زیمنس و فناوری‌های مولد هوش مصنوعی در حال انجام است، احتمالاً متاورز صنعتی رو به رشد را هدف قرار خواهد داد. تمرکز اصلی رویداد GTC آن در ماه آوریل است.

CloudXR برای نجات؟

 

NVIDIA توضیح داد که بر توسعه آخرین نسخه CloudXR خود برای شرکت ها تمرکز خواهد کرد. هدف CloudXR 4.0 تسهیل جریان XR در هر نقطه از جهان است که منجر به اتصال فوری و کم تاخیر به محتوای ذخیره شده از راه دور می شود. این همچنین وضوح، نرخ فریم و میدان دید (FoV) را بهبود می بخشد.

گرگ جونز، مدیر توسعه تجارت جهانی و مدیریت محصول، NVIDIA، در ماه آوریل به XR Today گفت که شرکت او شاهد یک “روند اساسی” در خدمات استریم برای هدست های XR بود.

او در آن زمان توضیح داد،NVIDIA Q2 2023

برای پردازش گرافیکی، ممکن است این دستگاه‌های سبک وزن نسبت به حافظه، برای بارهای گرافیکی که از تجربیاتی که کاربران می‌خواهند پشتیبانی می‌کنند، قدرت کمتری داشته باشند و منابع کمی داشته باشند. این امر به‌ویژه در موارد استفاده سازمانی که مدل‌های دیجیتالی بسیار بزرگ هستند صادق است و احتمالاً برای موارد استفاده مصرف‌کننده که فوتورئالیسم یک محرک مهم است صادق است.

ساده‌سازی راه‌حل‌ها می‌تواند شرکت را به دستاوردهای بالقوه در بازارهای جهانی سوق دهد، زیرا شرکت‌ها از سیستم‌های متافورس صنعتی برای بهبود عملیات استفاده می‌کنند. انجام این کار همچنین باعث بهبود قابلیت همکاری و اهرم شبکه های لبه ۵G با انتقال منابع پردازشی بیشتر به ابر می شود.

برای شرکت هایی که از ابزارهای معماری، مهندسی و ساخت و ساز (AEC) استفاده می کنند، این راه حل ها برای همکاری از راه دور و نمونه سازی مدل ها در زمان واقعی حیاتی هستند. او نتیجه گرفت که مقیاس‌گذاری رابط‌های برنامه کاربردی (API) از مقیاس‌پذیری در چند سال آینده پشتیبانی می‌کند.

این نشان می‌دهد که CloudXR منبع درآمد طولانی‌مدتی باقی می‌ماند که منجر به جریان‌های اشتراک ثابت از سوی مشتریان می‌شود. دستگاه‌های تلفن همراه و هدست‌ها در نهایت با گسترش شرکت‌های متاورس و استفاده از NVIDIA و راه‌حل‌های رقیب، سود خواهند برد.

علیرغم کاهش دستمزد فعلی انویدیا، من معتقدم که این شرکت می‌تواند با یک استراتژی بلندمدت مستحکم با مشکلات فعلی مقابله کند. این باعث تنوع بخشیدن به جریان های درآمدی آن و در نهایت ایجاد متاورز صنعتی می شود.

منبع:www.xrtoday.com