فروشگاه سورس یونیتی

Adobe Firefly و Express به زودی به Google Bard می آیند

می 10, 2023

Adobe Firefly و Express به زودی به Google Bard می آیند.

 

Adobe Firefly

 

ابزار هنری مولد هوش مصنوعی Adobe و Google Bard در حال پیوستن به نیروهای خود هستند

مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی در حال داغ شدن است. Adobe ابزار هنری مولد خود، Firefly را به Google Bard می آورد . این به چت ربات آزمایشی Google اجازه می‌دهد تا تصاویری را بر اساس درخواست‌های کاربر تولید کند، دقیقاً مانند ابزار OpenAI Dall-E.

نسخه بتای Adobe Firefly در ماه مارس راه اندازی شد. جدا از اینکه تبدیل کننده متن به تصویر شماست، به کاربران اجازه می دهد تصاویر را در لحظه ویرایش کنند. همچنین  Adobe Express، یک نرم افزار ویرایش عکس رایگان که در بین کاربران تلفن همراه محبوب است زیرا دارای قالب های طراحی از پیش ساخته شده ای است که می توانید از آنها برای ایجاد پست های اجتماعی استفاده کنید.

این بدان معناست که می توانید با Google Bard یک تصویر بر اساس متنی که تایپ کرده اید ایجاد کنید، سپس آن را در یک مکان ویرایش و ذخیره کنید. بر اساس بیانیه مطبوعاتی، Firefly به “شریک هوش مصنوعی مولد برتر برای Bard تبدیل خواهد شد که قابلیت های متن به تصویر را تقویت و برجسته می کند.”

به گفته ادوبی، چیزی که Firefly را از سایر ابزارهای هنری هوش مصنوعی متمایز می کند این است که تصاویر تولید شده آن “عاری از مالمان های دارای حق کپی رایت مانند شخصیت های کارتونی محبوب و محتوای مارک دار هستند.” ادوبی از میلیون‌ها تصویر استوک، محتوای دارای مجوز آزاد و دامنه عمومی برای آموزش مدل هوش مصنوعی خود استفاده کرد. این باعث می‌شود تصاویری که تولید می‌کند برای استفاده تجاری ایمن باشند (زمانی که از نسخه بتا عمومی خارج شوند) زیرا مدل هوش مصنوعی آن بر اساس محتوای وب دارای حق نسخه‌برداری ساخته نشده است.

زمانی که ادوبی اعلام کرد که وارد بازی تولید تصویر هوش مصنوعی می شود  این شرکت گفت که به مشتریانی که تصاویر سهام تولید شده توسط هوش مصنوعی را خریداری کنند، در صورتی که آن تصویر خاص با هرگونه چالش قانونی مواجه شود، غرامت را جبران می کند.

گوگل و ادوبی همچنین قصد دارند “شفافیت بیشتر” را به تصاویر تولید شده توسط Firefly و Bard با چسباندن “برچسب های تغذیه” دیجیتال با استفاده از Adobe’s CAI (ابتکار اصالت محتوا)، که یک فناوری منبع باز است که تجزیه و تحلیلی از نحوه تصویر ارائه می دهد، بیاورند. تولید شد.

همانطور که قبلاً اشاره کردم، از بارد هنوز به عنوان یک آزمایش یاد می شود، و حتی اعتراف کرد که توصیه های خود می تواند بالقوه خطرناک باشد. حداقل اکنون، وقتی از آن می خواهید عکسی تولید کند، کار یک هنرمند را نمی دزدید. (اگرچه سوالات اخلاقی مطرح شده توسط ربات های آموزش دیده بر روی حجم زیادی از آثار هنری قدیمی یا مجوز باز به سختی حل می شود.)

هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چه زمانی Firefly (و Express) در Google Bard ادغام می شود وجود ندارد، اما انتظار می رود در هفته های آینده موارد بیشتری وجود داشته باشد.

منبع:www.pcgamer.com