فروشگاه سورس یونیتی

۷ بازی جذاب ۲۰۲۳ که مانند God of War ارزش بازی کردن را دارند

می 11, 2023

۷ بازی جذاب ۲۰۲۳ که مانند God of War ارزش بازی کردن را دارند.

 

7 بازی 2023

God of War (2018) و God of War Ragnarok سطح بازی های اکشن ماجراجویی غوطه ور و غنی از روایت را بالا بردند. این تنها پنجمین باری است که IGN بازی‌های خط اصلی را در یک سری بررسی امتیاز ۱۰ می‌دهد و God of War را در سطح The Legend of Zelda، Grand Theft Auto، Metal Gear Solid و The Last of Us قرار می‌دهد.

به طور طبیعی، مقایسه یک بازی با God of War آن را در معرض شکست قرار می دهد و به نوبه خود شما را ناامید می کند. این بازی‌ها لزوماً از نوار تعیین‌شده توسط استودیو سانتا مونیکا فراتر نمی‌روند، بلکه ویژگی‌های طراحی و/یا گیم‌پلی قابل‌توجهی که در بازی‌های اخیر God of War وجود دارد را به اشتراک گذاشته و با موفقیت اجرا می‌کنند.

بنابراین در حالی که منتظر اخبار آینده کریتوس و آترئوس هستیم، این ۷ بازی هستند که طرفداران God of War می‌توانند از آن لذت ببرند، چه به خاطر نبردهای سوم شخص درونی، طراحی جهان الهام‌گرفته، روایت قانع‌کننده و/یا کاوش در این سری به این سری بیایید.

 

Hellblade: Senua’s Sacrifice

 

برای طرفداران مبارزه خدای جنگ، محیط نورس/کاوش اسطوره‌شناسی و/یا داستان.

سنوا مانند کریتوس در God of War (2018)، سفری خطرناک را با انگیزه یک معشوقه درگذشته آغاز می‌کند – سفری که در یک دنیای نورس غنی از اسطوره‌ها اتفاق می‌افتد. سفر سنوا او را به تکرار هلهایم در نظریه نینجا می‌برد، قلمروی اسطوره‌ای که برای کسانی که بازی God of War را بازی می‌کنند، با حضور شخصیت‌های مشترکی مانند Garmr و Surtr آشنا خواهد بود.

در مورد گیم پلی بازی، Hellblade و God of War نبردهای سوم شخص احشایی را به اشتراک می گذارند که از منظری فشرده و بالای شانه انجام می شود. از نظر سینمایی، هر دو بازی به طور موثر از یک رویکرد پیوسته و تک شات در خدمت غوطه وری بالا استفاده می کنند.

هر روایت شخصیت محور با یک عملکرد عالی تقویت می شود: ملینا جورجنز (Senua) و کریستوفر  (کراتوس) هر کدام به ترتیب در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۲۲ بهترین عملکرد را در The Game Awards دریافت کردند.

موجود در: Xbox Series X|S، PS4، Xbox One، Switch، PC

 

The Last of Us Parts 1 & 2

 

برای طرفداران داستان God of War، دنیای فراگیر و/یا کیفیت های سینمایی.

The Last of Us از منظر صحنه یا منظر گیم پلی لحظه به لحظه با God of War اشتراک زیادی ندارد، اگرچه می توان هر دوی آنها را زیر چتر طراحی متفکرانه، داستان غنی، فنی شگفت انگیز سونی قرار داد. بازی های اکشن ماجراجویی سوم شخص را توسعه داده است. این ژانری است که سونی و استودیوهای شخص اولش در دو نسل اخیر کنسول‌ها بر آن مسلط شده‌اند و هیچ بازی به اندازه God of War و The Last of Us چنین تسلطی را ندارد.

بهترین روایت‌های کلاس در هر دو سریال توسط شخصیت‌های خوش‌نویس و روابط پیچیده عاطفی آنها هدایت می‌شود. کسانی که از دینامیک پدر و پسر کریتوس و آترئوس لذت می بردند، احتمالاً از پویایی والدین-فرزند جوئل و الی لذت خواهند برد، زیرا هر دو بازی یک کهن الگوی محافظ اخلاقی مشکوک را با یک نوجوان آسیب پذیر و خردمند جفت می کنند و به اولی وظیفه می دهند. هدایت دومی را از طریق دنیایی از مرگ و فریب.

 

Assassin’s Creed Valhalla

 

برای طرفداران محیط اسکاندیناوی/کاوش‌های اسطوره‌ای God of War، مبارزات و/یا مکانیک‌های RPG.

Assassin’s Creed Valhalla سری پرچمدار یوبی سافت را در پس زمینه اساطیر نورس به اروپای شمالی برد. بسیاری از شخصیت‌های Nine Realms برای بازیکنان God of War آشنا هستند، از جمله Odin، Loki، Thor، Freya/Freyja و Tyr.

نبرد خونین و غوغایی والهالا ممکن است برای طرفداران God of War جذاب باشد، در حالی که کسانی که از عناصر RPG GoW لذت می برند حتی بیشتر از مکانیک های این ژانر در والهالا ساخته شده است – درخت مهارت، غارت، فعالیت های جانبی فراوان، و زره های تأثیرگذار بر آمار. که می تواند از طریق جمع آوری منابع و ساختن آن ارتقا یابد.

اگر Valhalla را دوست داشتید، بازی‌های بیشتری مانند Assassin’s Creed را ببینید.

موجود بر روی: PS5، Xbox Series X|S، PS4، Xbox One، PC

 

Jotun

 

برای طرفداران اسطوره اسکاندیناوی God of War و/یا باس فایت.

Jotun کاوش بصری متفاوتی از اساطیر نورس ارائه می دهد. این گرافیک واقعی God of War را با محیط‌ها و شخصیت‌هایی که با دست طراحی شده‌اند، از جمله تکرارهای Jormungar، Thor، Freya، Mimir و Odin عوض می‌کند.

Jotun یک بازی کندتر از God of War است که عمدتاً بر اساس اکتشاف و حل معماهای سبک ساخته شده است، اگرچه می‌تواند شدت را با باس‌های چالش‌برانگیز و طراحی‌شده با غول‌های عظیم نورس افزایش دهد.

موجود بر روی: PS4، Xbox One، Switch، Wii U، PC

Rise of the Tomb Raider

 

 

برای طرفداران طراحی نیمه باز God of War.

Rise of the Tomb Raider از همه مهم‌تر طراحی نیمه باز God of War را به اشتراک می‌گذارد، و بازیکنان را با چندین منطقه شبیه به مترویدوانیا ارائه می‌کند که در آن‌ها سطوح بر روی خود چرخیده و با پیشرفت شما گسترش می‌یابند. این طراحی برای بازی هایی مناسب است که بین مبارزات، پازل ها و اکتشاف تعادل برقرار می کنند، که Rise of the Tomb Raider و God of War به خوبی انجام می دهند.

Tomb Raider بیشتر به نبردهای برد متکی است، اگرچه دیدگاه سوم شخص آن برای طرفداران God of War راحت خواهد بود، مانند محیط برفی Rise و روایت شخصیت محور.

 

موجود بر روی: PS4، Xbox One، Xbox 360، PC

 

Star Wars Jedi: Fallen Order & Survivor

 

برای طرفداران طراحی و/یا نبرد نیمه باز God of War.

برای کسانی که عاشق طراحی نیمه باز که در بالا توضیح داده شد، بازی های Respawn’s Star Wars Jedi را نیز توصیه می کنیم. مانند God of War، Star Wars Jedi: Fallen Order و Survivor در اطراف چندین مرکز قابل کاوش با مناطقی ساخته شده‌اند که توانایی‌های مبتنی بر پیشرفت را در خود جای داده‌اند.

طرفداران GoW همچنین ممکن است از مبارزات سوم شخص رضایت‌بخش، غوغا و باس فایت‌های چالش‌برانگیز Jedi لذت ببرند. این دو سری همچنین سس مخفی یک بازی اکشن-ماجراجویی موفق را به اشتراک می‌گذارند: گیم‌پلی لحظه به لحظه درگیرکننده در دنیایی همهجانبه که با کاوش‌های ارزشمند و داستانی متقاعدکننده پیش می‌رود.

Star Wars Jedi: Fallen Order و Survivor را استیگ آسموسن کارگردانی کرد که قبل از پیوستن به Respawn، God of War 3 را برای Sony Santa Monica کارگردانی کرد.

 

موجود در: PS5، Xbox Series X|S، PC; Fallen Order: PS5، Xbox Series X|S، PS4، Xbox One، PC

The Walking Dead: فصل ۱

 

برای طرفداران داستان God of War.

Telltale’s The Walking Dead در نقطه مقابل طیف تعاملی بازی زندگی می کند: این یک بازی ماجراجویی مبتنی بر انتخاب نقطه و کلیک با سکانس های اکشن پراکنده است که از طریق QTE ها تجربه می شوند. بازی Walking Dead چیزی شبیه بازی God of War نیست. تجربه آن – طنین احساسی شخصیت ها و داستان آن – است.

در بیش از پنج قسمت، فصل اول The Walking Dead یکی از خاطره انگیزترین داستان های بازی ها را روایت می کند. مانند God of War (و The Last of Us)، شما به عنوان یک مرد خشن در جستجوی رستگاری بازی می کنید که وظیفه دارد از یک کودک نابالغ در میان نابودی آخرالزمانی محافظت و آموزش دهد. لی و کلم خون نیستند، اما رابطه آنها به سرعت پویایی والدین و فرزندی را به خود می گیرد که قلب روایت God of War را پر می کند.

موجود بر روی: PS4, Xbox One, Switch, PS3, Xbox 360, PC, Mobile

 

منبع:sea.ign.com