فروشگاه سورس یونیتی

اینتل گرافیک داخلی قوی‌تر از NVIDIA MX 250 را بکار می‌گیرد

جولای 31, 2019

گرافیک داخلی پردازنده اینتل حتی از NVIDIA MX 250 هم قوی‌تر است!

چندی پیش، مدیر عامل اینتل به این نکته اشاره کرد که دلیل اصلی تأخیر در عرضه معماری بعدی این شرکت، تمرکز و حساسیت بالا برای تولید یک معماری هجومی بوده است. نه فقط در بخش پردازش CPU، بلکه در زمینه پردازش‌های گرافیک مجتمع نیز اتفاق‌های خیره کننده‌ای روی خواهد داد. توان گرافیکی پردازنده‌های اینتل به حدی بالا رفته است که در بسیاری از لپ تاپ‌ها، نیازی به استفاده از گرافیک مجزا نخواهد بود.

دو نسل از پردازنده‌های مخصوص لپ تاپ این شرکت که تا کنون شاهد لو رفتن اسامی و برخی مشخصات آنها بوده‌ایم، Ice Lake و Comet Lake-U هستند. می دانیم که Ice Lakeها در لیتوگرافی ۱۰ نانومتری و با هسته‌های پیشرفته Sunny Cove وارد بازار می‌شوند. آنها به نسل یازدهم از گرافیک مجتمع (I-GPU) مجهز هستند که به مراتب سریع‌تر از گرافیک داخلی پردازنده‌های Comet Lake-U هستند. با این وجود امروز متوجه شدیم که حتی ضعیف‌ترین گرافیک داخلی اینتل هم می‌تواند کارت گرافیک میان رده MX 250 کمپانی انویدیا را شکست دهد.

پردازنده‌های Comet Lake-U یک پله پایین‌تر از پردازنده‌های Ice Lake هستند؛ گرافیک داخلی آنها هم به طبع مقداری کُندتر خواهد بود. از تاریخ عرضه هیچ یک از پلتفرم‌های فوق اطلاعی در نیست. به تازگی بنچمارک هایی از گرافیک داخلی یک پردازنده Comet Lake-Uموسوم به Intel Core i3-10110U منتشر شده است که نتایج جالب توجهی را به نام خود ثبت کرده است.

image-121.png

 

با تمام گفته‌های بالا در این متن، حالا می دانیم که با بالاترین گرافیک مجتمع اینتل روبرو نبوده و Intel Core i3-10110U هم از یک گرافیک داخلی ساده به نسبتاً مدل‌های دیگر بهره خواهد برد؛ با این وجود بخش گرافیکی آن در چند تست از بنچمارک های GFXBench موفق به شکست کارت گرافیک میان رده NVIDIA MX 250 شده است. این بنچمارک به این معنی است که مدل‌های بالای Comet Lake-U و Ice Lake، به سادگی کارت گرافیک میانی را شکست خواهند داد.

image-122.png

منبع: www.shahrsakhtafzar.com