فروشگاه سورس یونیتی

کارت‌گرافیک های GeForce RTX 20 SUPER برای لپ تاپ‌های گیمینگ؛ یک قدرت بی مرز

جولای 5, 2019

کارت گرافیک های GeForce RTX 20 SUPER برای لپ تاپ‌های گیمینگ؛ یک قدرت بی مرز

انویدیا به تازگی کارت گرافیک های سری GeForce RTX 20 SUPER را در حالی معرفی کرده است که بعید به نظر می‌رسد مدل‌های اولیه AMD RX 5700/XT امکان رقابت با پرچمداران آنها را پیدا کنند؛ تا همین یک هفته پیش به فکر مقایسه Naviها با کارت‌های گرافیک GeForce RTX فعلی بودیم که ناگهان با معرفی سری سوپر، تمام معادلات برهم ریختند. این شرکت نه فقط در بخش دسکتاپ، بلکه در حوزه لپ تاپ‌های گیمینگ نیز سریع‌ترین تراشه‌های گرافیکی جهان را داراست.

در حال حاضر کارت‌های گرافیک RTX 2060، RTX 2070 و RTX 2080 در بخش لپ تاپ‌های مخصوص بازی، سریع‌ترین کارت‌های گرافیک جهان به شمار می‌روند که تا کنون در یک لپ تاپ نصب شده است. کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 20 SUPER به صورت میانگین بین ۱۵ تا ۲۵ درصد سریعتر از تراشه‌های فعلی از Turing بوده و البته توان حرارتی آنها نیز کمی افزایش یافته است.

در بخش حافظه و سیلیکون، شاهد تغییراتی بوده‌ایم که در روزهای گذشته به آنها پرداخته‌ایم. در این میان پرسشی که به تازگی مطرح شده است این است که آیا کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 20 SUPER به لپ تاپ‌های گیمینگ هم راه خواهند یافت؟ NVIDIA برای استفاده از کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX در نوت بوک ها، مقداری از فرکانس هسته را کاهش می‌دهد تا امکان دفع حرارت و تأمین نیرو برای لپ تاپ‌ها فراهم باشد.

GeForce_Super-2070S-3_1561506575-Custom.jpg

حتی امکان نصب RTX 2080 Ti در لپ تاپ‌ها در حال حاضر ممکن نیست چرا که با یک کارت گرافیک ۲۵۰ واتی روبرو هستیم. هر چند که RTX 2080 فعلی برای اجرای بازی‌های روز حتی با رزولوشن ۴k، در لپ تاپ‌ها کافی به نظر می‌رسد. توان حرارتی کارت‌های گرافیک GeForce RTX 20 SUPER به نسبت همتایان کنونی خود بین ۱۵ الی ۴۰ وات افزایش یافته است که نتیجه بالا بردن قدرت پردازشی است.

در حال حاضر انویدیا به صورت رسمی به این مسئله اشاره‌ای نکرده است که آیا سر و کله کارت‌های گرافیک GeForce RTX 20 SUPER در لپ تاپ‌ها پیدا خواهد شد یا خیر؛ اما به هیچ وجه نمی‌توان این نظریه را رد کرد. در صورتی که نسل جدید Turing وارد لپ تاپ‌های گیمینگ شوند، احتمال با کمی سردرگمی روبرو خواهیم بود. در این صورت همین حالا سه گروه از کارت‌های انویدیا برای نوت بوک ها وجود خواهند داشت: مدل‌های استاندارد GeForce، مدل‌های GeForce Super و مدل‌های GeForce Max-Q.

هر کدام از این دسته‌ها به خودی خود دارای چندین کارت گرافیک مجزا هستند که انتخاب را کمی سخت خواهند کرد. در این صورت شاهد لپ تاپ‌های گیمینگ با سرعت و قدرت بالاتر حتی به نسبت پرچمدار فعلی خواهیم بود. آیا یک لپ تاپ گیمینگ میان رده را ترجیح داده و یا منتظر ورود احتمالی کارت‌های گرافیک GeForce RTX 20 SUPER به لپ تاپ‌های مخصوص بازی خواهید ماند؟

منبع: www.shahrsakhtafzar.com