فروشگاه سورس یونیتی

پرفروش‌ترین بازی ویدئویی در طول تاریخ

می 20, 2019

پرفروش‌ترین بازی ویدئویی در طول تاریخ

اینکه یک بازی بتوان به عنوان پرفروش‌ترین بازی تاریخ دست پیدا کند نیازمند محبوبیت بیش‌ از اندازه آن و عرضه در سال‌های متمادی است. به تازگی این عنوان جا به جا شده و حالا به بازی جدیدی رسیده که شاید کمتر کسی بتواند آن را حدس بزند. نظر شما چیست؟

شاید با خواندن این تیتر خیلی از شما دوستان تصور کنید که باید یکی از بازی‌های قدیمی مانند سوپر ماریو، تتریس و یا بازی‌ سونیک بوده و یا حتی بازی‌های جدیدی مانند سری Call of Duty را نیز در ذهن خود به عنوان پرفروش‌ترین بازی تاریخ معرفی کنید. اما یک بازی نسبتاً قدیمی ساخت شرکت مایکروسافت توانسته به تازگی این عنوان را از رقیب قدرتمند خود بگیرد و به پر فروش‌ترین بازی تاریخ مبدل شود.

مایکروسافت روز گذشته به صورت رسمی اعلام کرد که توانسته به تنهایی ۱۷۶ میلیون نسخه از بازی محبوب MineCraft به فروش برساند. نکته جالب این است که تنها ۷ ماه پیش اعلام شد که این شاهکار Mojang توانسته ۱۵۶ میلیون نسخه به فروش برساند و اینکه این بازی توانسته تنها در مدتی کمی بیشتر از یک نیم سال به این آمار و جهش فوق‌العاده برسد بسیار قابل توجه است.

تا پیش از این بازی ماین کرفت در رتبه دوم پرفروش‌ترین بازی‌های دنیا قرار داشت و رتبه اول مربوط به بازی ساده ولی اعتیاد آور و هیجان‌انگیز Tetris بود که توانسته بود ۱۷۰ میلیون نسخه را در طول حیات خود به فروش برساند.

minecraft-2.jpg

آمار نسخه رایگان MineCraft

نکته بسیار مهم دیگر در مورد بازی ماینکرفت این است که این آمار تنها مربوط به نسخه غیر رایگان آن است و اگر بتوانیم آمار دانلود و بازی نسخه رایگان آن که بیشتر در کشور چین عرضه می‌شود را نیز به آن اضافه کنیم می‌توان به آماری بالای ۲۰۰ میلیون نسخه رسید که موفقیت وصف ناشدنی این بازی سبک استراتژیک را نشان می‌دهد.

همانطور که می‌دانید توسعه‌دهندگان این بازی هیچ‌گانه دست روی دست نگذاشته‌اند و همین حالا که شما در حال خواندن این مطلب هستید نیز نسخه  Minecraft Earth رونمایی شده و در آینده‌ای نزدیک نیز نسخه Minecraft Dungeons معرفی و راهی بازار خواهد شد.

البته اگر شما دوستان از جمله معدود افرادی هستید که تا به امروز این بازی جذاب و هیجان‌انگیز را تجربه نکردید پیشنهاد می‌کنیم نسخه رایگان آن را که حتی می‌توان از طریق مرورگر بازی کرد را تجربه نمایید.

با این حال اگر شما شکایتی نداشته باشید برای بسیاری افراد (از جمله من) بازی تتریس همچنان هیجان بیشتری دارد و این افراد ترجیح می‌دهند در هر مکان و زمان و شرایطی بلوک‌های ساده را روی هم بچینند!
منبع:shahrsakhtafzar.com