فروشگاه سورس یونیتی

گوگل پتنت عجیب و غریبی را برای ساخت اولین کتاب واقعی الکترونیکی با چند نمایشگر به ثبت رساند

جولای 2, 2019

گوگل پتنت عجیب و غریبی را برای ساخت اولین کتاب واقعی الکترونیکی با چند نمایشگر به ثبت رساند

در سال ۲۰۱۹ تقریباً همه شرکت‌های بزرگ به جز یکی دو مورد، ایده‌های خود برای ساخت دستگاه‌های با نمایشگر تاشو را به ثبت رساندند. اما به نظر گوگل در این راه روند جداگانه و عجیب و غریبی را طی می‌کند. ایده دستگاهی که به صورت واقعی می‌تواند شکل یک کتاب الکترونیکی باشد!

تا به امروز تنها سامسونگ و هواوی موفق به تولید عملی و تجاری محصولات خود با نمایشگرهای تاشو در دنیای موبایل شده‌اند ولی همانطور که می‌دانید شرکت‌های متعددی، پتنت‌های متنوع خود در این حوزه را به ثبت رسانده‌اند.

ایده دو و سه نمایشگر که به طرق مختلف به یکدیگر متصل شده و از لبه‌های تا می‌خورند، ساختار پایه همه این طرح‌هاست. اما همانطور که گفتیم پتنت ثبت شده گوگل با همه رقبایش متفاوت است.

در این طرح شرکت گوگل از چندین و چند نمایشگر استفاده خواهد کرد که به صورت واقعی ساختاری شبیه به یک کتاب را ایجاد می‌کند. این طرح را می‌توانیم به نوعی بازطراحی کتاب‌های الکترونیکی با حالتی شبیه به کتاب‌های واقعی بدانیم.

google-foldable-2.jpg

 

کتاب هوشمند گوگل

طرح این دستگاه که اولین بار توسط وبسایت آلمانی Let’sGoDigital منتشر شده نشان می‌دهد که باید طرح جدید را «کتاب هوشمند» بنامیم. طرحی که در واقع نمایشگرهای منعطف پایه اصلی آن هستند ولی عملاً از انعطاف آنها برای نمایش اطلاعات استفاده نمی‌شود و بیشتر به تکمیل ترکیب کتاب‌گونه دستگاه کمک خواهند کرد.

تا به حال گوگل و یا منابع دیگری اطلاعات بیشتر در مورد این طرح منتشر نکرده‌اند و هیچ کدام از سوالات ما مبنی بر پردازنده، سیستم عامل، رویکرد اصلی ساخت و البته امکانات این دستگاه نمی‌توانند به پاسخ مشخصی برسند.

در نظر داشته باشید که این طرح در مرحله اولیه قرار دارد و شاید حتی بتوان گفت که یک طرح ساده است و هیچ گاه نمونه عملی و تجاری آن ساخته نخواهد شد. اما جدای از این مورد، گوگل و یا هر شرکت دیگری می‌توانند با طرح‌هایی جدید و خلاقانه، تحولی در دنیای دستگاه‌های همراه هوشمند را ترتیب دهند که سال‌هاست در حالت سکون طراحی باقی مانده و نیاز به انقلابی در این حوزه دارند. شاید این انقلاب، همین ساختار تاشو ولی به صورت کاربردی و خلاقانه‌تر باشد.

منبع:www.shahrsakhtafzar.com