فروشگاه سورس یونیتی

سامسونگ در حال ساخت هدست چهار بعدی

ژوئن 22, 2019

سامسونگ در حال ساخت هدست چهار بعدی

شرکت محبوب سامسونگ الکترونیک بر روی پروژه جدیدی آغاز به کارکرده است. گویا آن ها در صدد ساخت هدست‌های چهار بعدی اند.

سامسونگ به تازگی در آزمایشگاه خود در حال توسعه و ساخت هدست‌های ۴ بعدی است که از طریق آن بتوانید، بیشتر از قبل واقعیت مجازی (virtual reality)، را حس کنید. آزمایشگاه مخفی سامسونگ (C-Lab)، برای تکنولوژی و فن‌آوری‌های جدید و همچنین تولید برای دیگر شرکت‌ها ساخته شده است. آن‌ها گامی جدید و نوین جهت ساخت هدست‌های ۴ بعدی برای عاشقان واقعیت مجازی، برداشته‌اند. اعلامیه ساخت هدست‌های ۴ بعدی را سامسونگ در روز دوشنبه ابلاغ کرد.

ابزار VR، به بعدهای واقعیت مجازی اضافه شده است تا کاربر جابجایی‌ها و حرکت‌های در صفحه نمایش را احساس کند و تجربیات جدیدی در این مورد کسب کنند.

سامسونگ چگونه به این نقطه از کامیابی رسید؟، اساس کار هدست ۴ بعدی به این صورت است که سیگنال‌های الکتریکی یا پالس‌هایی را به داخل گوش کاربر منتقل می‌کند که این سیگنال‌ها حس حرکت تولید می‌کنند. این پروژه هنوز در مرحله توسعه و طراحی است و بر این فرض است که می‌تواند بخشی از گوش فرد که مسئول تعادل و حرکت است را گول بزند و انسان را به دنیای دیگری منتقل کند، طوری که فرق جهان واقعی و مجازی احساس نشود.

این دستگاه از شبیه ساز گالوانیک وستیبیولار (GVS: Galvanic Vestibular Stimulation)، استفاده می‌کند. GVS یک تکنیک امن و ساده برای انتقال پیام‌های الکتریکی به داخل نرون‌ها و عصب‌های گوش است. با تشکر از این توانایی‌ها و پیاده سازی چندین الگوریتم مختلف، هدست واقعیت مجازی می‌تواند حرکات احساسی بدن را با محتویات ویدئوی در حال پخش، همگام‌سازی کند.

سیگنال ها و یا پالس‌های الکتریکی استفاده شده در هدست ۴ بعدی شبیه به، سیگنال‌هایی است که در زمینه پزشکی برای بیمارانی که علائم حیاتی خود را از دست داده‌اند، و با استفاده از دستگاه شوک به تعادل حیات زندگی باز می‌گردند. هدفون ساخته شده در آزمایشگاه C، مجهز به الکترودهایی است که می‌توانند به داده‌های حرکتی قرار داده شده توسط مهندسان، پاسخ بدهند.

در نتیجه، به کاربری که از واقعیت مجازی استفاده می‌کند، توهماتی داده می‌شود که گویا بخشی از صحنه‌های ویدئوی نمایشی و یا بازی است. شخصی که هدست را در سر خود گذاشته است، همچنین می‌تواند جهت جنبش‌ها و حرکت‌ها را در ویدئو متوجه شود. برای مثال زمانی که سوار یک پهپاد جنگی هستید، حسگر پرواز ساخته می‌شود و شما می‌توانید جهت باد و ضربه‌های دشمن را حس کنید.

سازنده این پروژه، استیو جانک می‌گوید: واقعیت مجازی فقط نباید با چشم‌هایمان تجربه شود. با هدست ۴ بعدی امیدوار هستیم که مردم آن چه که از واقعیت مجازی انتظار دارند، رفع و رجوع شود. قصد و نیت ما دیدن فقط نیست بلکه حس کردن با کل بدنمان است.

هدست ۴ بعدی، تقریبا بر روی ۱۵۰۰ نفر آزمایش شده است و دارای ۳۰ الگوی حرکتی است. این گروه در حال ایجاد الکترودهای بیشتر برای حرکت‌های چرخشی است.

جانک می‌گوید: در حال حاضر، تمرکز گروه ما بر روی از بین بردن احساسات مریضی است، طوری که وقتی کاربر از هدست ۴ بعدی واقعیت مجازی استفاده می‌کند، اگر مریض است این احساسات از طریق شبیه سازی کنترل احساسات جنبشی در داخل هدست، از بین برود. تصور کنید عالی نمی‌شود اگر بتوان درد را برای لحظاتی فراموش کرد؟، زمان تولید این هدست هنوز مشخص نیست.

منبع:click.ir