فروشگاه سورس یونیتی

سامسونگ به‌زودی از هدست واقعیت مجازی خود رونمایی می‌کند

ژوئن 19, 2019

سامسونگ به‌زودی از هدست واقعیت مجازی خود رونمایی می‌کند

فرشید فلاح، مدیر روابط توسعه‌دهندگان در بخش XR و گیمینگ سامسونگ در جریان نمایشگاه Augmented World در ایالت کالیفرنیا اطلاعاتی درباره آینده‌ی محصولات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده سامسونگ ارائه کرده است. فلاح درباره فعالیت‌های آینده این شرکت اعلام کرده که این شرکت در حال کار روی محصولات گسترده‌تر و همچنین توسعه هدست Gear و قابلیت‌های واقعیت افزوده گلکسی اس ۱۰ است.

آخرین فعالیت شرکت مذکور در بازار واقعیت افزوده و مجازی، تولید هدست واقعیت مجازی +HMD Odyssey با قیمت ۴۹۹ دلار بوده و اقدام دیگری در این حوزه نداشته است.

احتمال می‌رود سامسونگ هدست واقعیت مجازی جدیدش را همراه‌با گلکسی نوت ۱۰ در اواخر امسال عرضه کند، هرچند نمی‌توان زمان دقیقی برای عرضه و رونمایی این هدست تعیین کرد.

همچنین احتمال دارد این شرکت نام تجاری Gear VR را برای هدست‌های واقعیت مجازی‌اش به Galaxy VR تغییر دهد. برخی اخبار، از معرفی هدست جدید شرکت کره‌ای در اواخر سال جاری حکایت دارد، هرچند که این خبر نیز هنوز توسط مسئولان سامسونگ‌تائید نشده است.

 


واقعیت مجازی یا VR چیست؟

همان طور که از نامش پیداست، این فناوری امکان تجربه جهانی مجازی را برایمان فراهم می‌کند که وجود فیزیکی ندارد. در واقع، واقعیت مجازی به معنای شبیه‌سازی محیط‌های مختلف با کمک فناوری‌های کامپیوتری است. در دنیای مجازی، کاربر به جای ارتباط و تعامل با افراد و اشیاء که به صورت فیزیکی هستند، به‌صورت مجازی درون محیط قرار می‌گیرد و به جای تماشای صفحه‌ی نمایش در مقابل خود، در دنیای سه‌بعدی غوطه‌ور شده و با آن تعامل برقرار می‌کنند. که شرکت های مختلفی از جمله سامسونگ در این  زمینه فعالین خود را شروع کرده اند.

شبیه‌سازی حواس انسان – هر ۵ حواس اصلی – یک کامپیوتر را به یک وسلیه‌ی نقلیه به دنیاهای جدید تبدیل می‌کند که باعث می‌شود دیگر محدودیت جغرافیایی، معنایی نداشته باشد. تنها محدودیت در تجربه VR عالی و جذاب، قدرت پردازشی سیستم و دسترسی به داده‌ها و محتواست.

منبع:

click.ir

bitpin.ir