فروشگاه سورس یونیتی

FrameView برنامه شمارنده نرخ فریم دهی انویدیا

جولای 18, 2019

FrameView برنامه شمارنده نرخ فریم دهی انویدیا

احتمالاً می دانید برای تحلیل کارایی یک کارت گرافیک یا حتی بازی جدید، به یک برنامه که قادر به شمارش و ثبت دقیق نرخ فریم دهی باشد نیاز دارید. اخیراً انویدیا یک برنامه مجانی به نام FrameView معرفی کرده که شاید بهترین برنامه شمارنده نرخ فریم دهی باشد.

این برنامه جدید که به نظر می‌رسد نسخه بهبود یافته PresentMon باشد، از قابلیت‌های غنی برای سنجش کارایی پردازنده گرافیکی یا بازی‌ها برخوردار است. یکی از قابلیت‌های متمایز کننده برنامه FrameView انویدیا، امکان پایش مصرف انرژی است که در برنامه‌های مشابه یافت نمی‌شود. حتی برنامه محبوب و قدیمی FRAPS قادر به پایش مصرف انرژی نیست.

 

nvidia-geforce-frameview-beta-screenshot.png

این برنامه از رابط‌های برنامه نویسی DirectX 9 ،DirectX 10 ،DirectX 11 ،DirectX 12 ،OpenGL ،Vulkan و بازی‌ها و برنامه‌های Universal Windows Platform (UWP) پشتیبانی می‌کند. FrameView داده‌ها را در دو ستون ثبت می‌کند که یکی از آنها نرخ فریم دهی و دیگری فریم‌های نمایش داده شده را نشان می‌دهد.

 

nvidia-frameview.JPG

 

منابع ثبت داده

این برنامه قادر به ثبت داده‌ها از کلیه رابط‌های برنامه نویسی اصلی و تقریباً کلیه بازی‌ها است. خبر خوب اینکه در توسعه FrameView تلاش شده تا جای ممکن سبک باشد تا خود باعث درگیر شدن منابع سیستم و تأثیر بر نتیجه نشود، بنابراین اجرای FrameView  حین بنچمارک گرفتن، تأثیر خاصی بر نتیجه نمی‌گذارد.

علی رغم اینکه برنامه FrameView از پردازنده‌های گرافیکی هر دو AMD و انویدیا پشتیبانی می‌کند، اما اطلاعات نمایش داده شده در مورد مصرف انرژی پردازنده‌های گرافیکی AMD چندان دقیق نیست. به گفته انودیا، رابط برنامه نویسی خوانش مصرف انرژی در پردازنده‌های گرافیکی AMD یک مقدار مابین مصرف پردازنده گرافیکی و بُرداصلی را بازتاب می‌دهد، بنابراین خیلی دقیق نیست و برای تفسیر درست آن به ارائه جزئیات بیشتر از سوی AMD نیاز است.

در حال حاضر برنامه FrameView  انویدیا در مرحله بتا است، از این رو می‌توان در نسخه‌های آتی به رفع محدودیت‌های موجود امیدوار بود. جهت دانلود برنامه FrameView  اینجا کلیک کنید.

منبع:www.shahrsakhtafzar.com