فروشگاه سورس یونیتی

مسئولیت پذیری و اخلاقیات در متاورس و فاکتورهای سازنده آن

می 16, 2023

مسئولیت پذیری و اخلاقیات در متاورس و فاکتورهای سازنده آن

 

چگونه یک متاورس مسئولیت پذیر بسازیم: مسئولیت و اخلاق در متاورس

بلوک های سازنده یک متاورژن مسئول و پایدار

 

همانطور که علاقه به محیط‌های متاورس همچنان در حال رشد است، دولت‌ها، شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان به طور یکسان نگران این هستند که متاورس چه کاری می‌تواند انجام دهد و چگونه ساخته می‌شود. اگرچه متاورس هنوز برای بیشتر یک مفهوم نوپا است، بسیاری از رهبران بازار و نوآوران موافق هستند که این چشم‌انداز دیجیتال جدید آینده تجربیات دیجیتال ما را مشخص خواهد کرد.

محیط‌های متاورس بیش از مجموعه‌ای از فضاهای واقعیت گسترده، طیف گسترده‌ای از ابزارها و راه‌حل‌ها را نشان می‌دهند که همگی با هم مرتبط هستند تا راه‌های جدیدی را برای استفاده از هویت دیجیتالی خود به کاربران ارائه دهند. رهبران بازار مانند مایکروسافت، متا و انویدیا بر این باورند که این فضا بر همه چیز از نحوه برقراری ارتباط گرفته تا نحوه کار و بازی ما تأثیر خواهد گذاشت.

پتانسیل متاورس برای تأثیرگذاری بر هر جنبه ای از زندگی ما، محققان، تحلیلگران و توسعه دهندگان را به طور یکسان ترغیب کرده است تا تمرکز بیشتری روی اجزای اصلی مورد نیاز برای ساختن یک متاوره «مسئولانه» داشته باشند. حتی یک جامعه اختصاصی وجود دارد که به عنوان اتحاد متافورس مسئول شناخته می شود، که رهبران فکری را در توسعه فضاهای دیجیتالی اخلاقی و پایدار متحد می کند.

بنابراین، برای ایجاد یک متاورس مسئول چه چیزی لازم است؟

چرا ما به یک متاورس مسئول نیاز داریم؟

 

اول، ارزش این را دارد که تعریف کنیم چرا در وهله اول، متاورس بسیار مهم است که یک منظره مسئول باشد. پاسخ ساده این است که متاورس ها محیط هایی هستند که برای کمک به ما در استفاده و ساختن هویت دیجیتالی خود ساخته شده اند. در دنیای در حال تغییر امروزی، هویت دیجیتالی ما، از تصویر آنلاین گرفته تا داده هایی که به صورت آنلاین به اشتراک می گذاریم، به اندازه حضور در دنیای واقعی مهم است.

ایجاد یک متاورس مسئول به معنای ایجاد محیطی است که در آن افراد می توانند احساس امنیت، حمایت و محافظت کنند، بدون اینکه دسترسی به داده های حیاتی را از دست بدهند. چیزی که چالش ایجاد یک فراجهان مسئول را بسیار پیچیده می کند، فقدان انسجام و ساختار در چشم انداز فعلی است.

اگرچه انجمن استانداردهای Metaverse برای ایجاد وحدت بین توسعه دهندگان متاورس پدیدار شده است، سازندگان هنوز در حال ساختن پلتفرم‌ها بر روی مدل‌های مختلف حاکمیتی، پلتفرم‌ها و رابط‌های انسان و ماشین هستند. این امر ایجاد یک تجربه ثابت در متاورس را بسیار دشوار می کند.

ایجاد استانداردهایی برای مسئولیت پذیری و اخلاقیات، حفاظت از داده‌ها و اخلاقیات در متاورس به سازندگان آینده کمک می‌کند تا از مسائل مرتبط با امنیت داده‌ها، محرومیت و سایر تهدیدها اجتناب کنند.

بلوک های سازنده یک متاورس مسئول

 

نوآوران هنوز در فرآیند تعریف آنچه که متاورس مسئول باید شامل شود، هستند. با این حال، برخی از شرکت ها در حال حاضر شروع  به اشتراک گذاشتن دیدگاه خود از یک آینده اخلاقی و دیجیتالی کرده اند. به عنوان مثال، Accenture یک مطالعه جهانی مصرف کننده بر روی ۱۷۵۰۰ نفر انجام داد تا افکار آنها را در مورد ابعاد حیاتی برای یک متاورس مسئول جمع آوری کند.

این مطالعه نشان داد که مسئولیت پذیری و اخلاقیات در ایجاد فرا وجه به دو دسته تقسیم می شود: ابعاد اعتماد و ابعاد انسانی. طبق گفته Accenture، اجزای یک متاورس مسئول باید شامل موارد زیر باشد:

۱٫ حریم خصوصی:

 

با توجه به اینکه مشتریان داده های بیشتری را نسبت به قبل در محیط های متاورس به اشتراک می گذارند، به لطف ابزارهای ردیابی چشم، آواتارها و تجزیه و تحلیل های هوش مصنوعی، حفظ حریم خصوصی بسیار مهم خواهد بود. شرکت‌ها باید محیط‌های متاورس را با در نظر گرفتن دقیق نحوه جمع‌آوری و اشتراک‌گذاری داده‌ها در مناظر متاورس توسعه دهند تا کاربران محافظت شوند.

اگرچه جمع‌آوری اطلاعات در مورد کاربران در متاورس می‌تواند ارزشمند باشد، اما زمانی که شرکت‌ها شروع به استفاده غیرمسئولانه از این داده‌ها می‌کنند، مشکل ساز می‌شود. همانطور که GDPR و سایر مقررات استفاده از داده ها را در دنیای آنلاین راهنمایی می کنند، استانداردهای انطباق نیز باید برای داده های متاورس تنظیم شوند.

۲٫ امنیت:

 

محیط‌های متاورس، درست مانند هر چشم‌انداز دیجیتالی، می‌توانند در معرض خطرات بالقوه، از حملات مهندسی، بدافزارها، فیشینگ و غیره قرار بگیرند. نوآوران باید راه‌هایی برای محافظت از کاربران و دارایی‌های معنوی خود در برابر آسیب‌های ناشی از متاورژن بیابند تا شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان بتوانند احساس امنیت کنند.

رهبران کسب‌وکار باید به این فکر کنند که چگونه می‌توانند با کنترل‌های دسترسی مناسب، فایروال‌ها و راه‌حل‌های امنیت سایبری از محیط‌های متاورس خود دفاع کنند. همچنین ممکن است فکر کردن در مورد تکامل پلیس در متاورس و نحوه نظارت بر فضاها نیز مهم باشد.

۳٫ انعطاف پذیری:

 

پلتفرم‌ها و دستگاه‌های مورد استفاده در متاورس باید بتوانند تجربه‌ای پایدار و قوی را به کاربران ارائه دهند. رهبران کسب‌وکار به طور فزاینده‌ای روی انعطاف‌پذیری متاورس سرمایه‌گذاری می‌کنند، با استفاده از ابزارهایی مانند محاسبات ابری، رندرینگ فووید، محاسبات لبه‌ای و سایر ابزارها برای بهبود تعاملات مجازی و مسئولیت پذیری و اخلاقیات.

 

۴٫ ایمنی:

 

کاربران می خواهند در متاورس احساس امنیت کنند. از آنجایی که محیط های متاورس فراگیرتر و واقعی تر می شوند، کاربران باید در برابر اشکال مختلف آسیب، از سواستفاده گرفته تا افراط گرایی و اطلاعات نادرست محافظت شوند.

سازندگان Metaverse باید راه‌هایی برای مبارزه با محتوا و تجربیات مضر بیابند. با این حال، در عین حال، آنها باید اطمینان حاصل کنند که اعتدال مؤثر بر آزادی بیان تأثیر نمی گذارد.

۵٫ شمول و تنوع:

 

متاورس یک محیط باز و در دسترس است که در آن همه می توانند به هم متصل شوند و تعاملات همه جانبه را تجربه کنند. کاربران باید با استفاده از آواتارهای واقع گرایانه، NFT ها و دیگر اشکال ابراز وجود، احساس کنند که می توانند به طور موثر خود را در متاورس نشان دهند.

سیستم‌های هوشمند ایجاد آواتار و ابزارهای پیشرفته‌تر برای ایجاد هویت‌های شخصی در متاورژن در حال ظهور هستند تا به کاربران آزادی بیان بیشتری ارائه دهند.

۶٫ پایداری:

 

در حالی که متاورس فرصت های استثنایی را به کسب و کار و مصرف کنندگان به طور یکسان نوید می دهد، قدرت محاسباتی گسترده مورد نیاز برای راه اندازی دنیای دیجیتال بر سیاره ما تأثیر می گذارد.

ایجاد یک متاورس مسئول به معنای ساختن محیطی است که سازگار با محیط زیست و پایدار باشد. استفاده از فناوری‌ها و فرآیندهای سبز برای به حداقل رساندن اختلال برای آینده متاورس ضروری است.

۷٫ رفاه:

 

از آنجایی که کارمندان و مشتریان به طور یکسان زمان بیشتری را در متاورس سپری می کنند، نوآوران باید در نظر بگیرند که چگونه می توانند از سلامت عاطفی و فیزیکی خود محافظت کنند. رهبران قبلاً در همه چیز از بیماری واقعیت مجازی گرفته تا خستگی فرامنطقی با مشکلاتی مواجه شده اند.

علاوه بر این، قلدری و سوء استفاده در متاورس می تواند بر سلامت روان نیز تأثیر منفی بگذارد. به این ترتیب، دستگاه‌ها، محیط‌های دیجیتال و سیستم‌ها باید با تمرکز بر حفظ و حتی بهبود رفاه کاربران ساخته شوند.

ساخت متاورس مسئولیت پذیر

توسعه یک متاورس واقعاً مسئول احتمالاً یک فرآیند پیچیده است که به ورودی و همکاری شرکت‌ها، نهادهای نظارتی و کاربران مختلف نیاز دارد. با این حال، با سرمایه‌گذاری در یک متاوس واقعاً مسئولانه، رهبران این فضا می‌توانند اطمینان حاصل کنند که آینده‌های دیجیتال ما امن، خصوصی و بدون استرس هستند.

منبع:xrtoday