فروشگاه سورس یونیتی

متاورس با پذیرش گسترده در بریتانیا مواجه است

می 8, 2023

متاورس با پذیرش گسترده در بریتانیا مواجه است

 

متاورس

 

۴۷ درصد از مصرف کنندگان بریتانیا می گویند متاورس با پذیرش گسترده مواجه است

گزارش KPMG نشان می دهد که احساسات مثبت نسبت به Metaverse در میان مصرف کنندگان جوان بریتانیایی افزایش می یابد

هفته گذشته، تحقیقات جدید نشان داد که چگونه ۴۷ درصد از مصرف کنندگان بریتانیا معتقدند که پلتفرم های Metaverse به طور گسترده در ده سال آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

در مطالعه KPMG UK، به نظر می رسد که مصرف کنندگان بریتانیا در مورد خدمات Metaverse نظرات متفاوتی دارند. افراد مورد سوال نسبت به پیش‌بینی‌های رشد و استفاده متاورس اعتماد نداشتند.

KPMG UK دریافت که از بین افراد مورد سوال خود، ۳۷ درصد نسبت به آینده متاورس خوشبین بودند، ۳۱ درصد پیش بینی منفی داشتند و ۳۲ درصد آنقدر نمی دانستند که بتوانند نظر خود را ایجاد کنند.

باز هم، آمار یک تقسیم تقریباً متفق القول را نشان می دهد، با تقسیم سوم تقریباً به طور مساوی در بین مصرف کنندگان بریتانیایی. داده ها ممکن است نشان دهند که چگونه مصرف کنندگان هنوز به اندازه کافی در مورد فضای Metaverse و مزایای بالقوه آن در میان عدم اعتماد عمومی به فضای رو به رشد فناوری اطلاعات ندارند.
خدمات متاورس باید دیدگاه های مصرف کننده را منعکس کند

ایان وست، رئیس فناوری و اتحادها در KPMG انگلستان، گفت: کسب و کارها باید هنگام ایجاد استراتژی های متاورس، مخاطبان و اهداف نهایی خود را در نظر بگیرند.

رئیس همچنین به علاقه آشکار مصرف کنندگان به خدمات Metaverse اشاره کرد، بنابراین شرکت ها باید در مورد نتایج مثبت بازده سرمایه (ROI) تحقیق کنند و  تجربه مشتری خود را از طریق پلتفرم های Metaverse بهینه کنند.

وست افزود:

اگر آنها بتوانند آن را به بازده سرمایه گذاری قابل اندازه گیری مرتبط کنند – و از طریق فناوری به خواسته های مشتریان خود پاسخ دهند، احتمالاً شاهد یک متاورس موفق خواهیم بود. در نهایت برای اینکه متاورس به موفقیت برسد، باید مخاطبان انبوه را متقاعد کند. کسب‌وکارها می‌توانند روی فناوری‌ها سرمایه‌گذاری کنند، اما اگر تقاضای مشتری برای آن وجود نداشته باشد، به اندازه پتانسیلی که دارد موفق نخواهد بود.

علیرغم برخی تردیدهای کنونی نسبت به خدمات فراگیر Metavese، این تعداد به خوبی منعکس کننده فناوری در حال ظهور است. این آمار همچنین می تواند افزایش یابد زیرا تغییر عوامل نسلی منجر به پذیرش فزاینده فناوری همه جانبه می شود.

گزارش KPMG همچنین نشان می‌دهد که چگونه مصرف‌کنندگان جوان بریتانیایی نسبت به خدمات Metaverse خوش‌بین‌تر هستند. بر اساس این گزارش، دو سوم از افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله نظر مساعدی نسبت به متاورس دارند، در حالی که ۱۸ درصد دارای احساسات منفی هستند. از سوی دیگر، ۴۲ درصد از افراد ۵۵ تا ۶۴ ساله دیدگاه منفی نسبت به متاورس دارند.

Metaverse نه تنها یک فناوری نوظهور است که بسیاری از کارشناسان صنعت هنوز در تلاش برای تعریف آن هستند زیرا Metaverse به مراحل نهایی و چشم انداز محصول خود نرسیده است، بلکه پیش بینی ها هنوز برای اکثر مصرف کنندگان مبهم است.

علاوه بر این، با توجه به اینکه شرکت هایی مانند Meta با بررسی مداوم حریم خصوصی کاربران مواجه هستند و تبلیغات Metaverse از زوایای مختلف مورد انتقاد قرار می گیرد، بسیاری از مصرف کنندگان ممکن است دید نادرستی از Metaverse داشته باشند.

به‌علاوه، برخی پیش‌بینی‌های بزرگ و کمپین‌های بازاریابی توسط شرکت‌ها و تحلیل‌گران غوطه‌ورکننده می‌توانند به مخاطبان سردرگمی که از تعریف سرویس Metaverse آگاه نیستند کمک کند.

فضای متاورس هنوز یک منطقه خاکستری است. اما علیرغم تفسیرهای مه آلود از فضا، مصرف کنندگان همچنان علاقه خود را حفظ می کنند، که ممکن است تا حدی به دلیل پذیرش فزاینده خدمات متاورس توسط خرده فروشی ها باشد.

وست گفت که درک مصرف کنندگان بریتانیایی از متاورس “به طور کلی مثبت” به نظر می رسد. با این حال، وست خاطرنشان می‌کند که افرادی که به دنبال برنامه‌های کاربردی متاورز هستند تا مشتریان بالقوه را از مزایای آن متقاعد کنند، «کار بیشتری باید انجام شود».

وست همچنین افزود:

یکی از مسائل اصلی متاورس این است که سردرگمی زیادی در مورد چیستی آن وجود دارد. برخی افراد استدلال می‌کنند که این سال‌ها از طریق چیزهایی مانند هدست‌های بازی وجود داشته است، بنابراین روشن بودن در مورد آینده‌ای فراواژه نه تنها به اعتماد مصرف‌کننده، بلکه به اعتماد کسب‌وکار نیز کمک می‌کند.

در یک مطالعه جداگانه KPMG که توسط Forrester Consulting انجام شد، این شرکت دریافت که ۸۴ درصد از شرکت‌های مورد سوال قصد دارند سرمایه‌گذاری‌های خود را در خدمات Metaverse در سطح سازمانی افزایش یا حفظ کنند.

با این حال، اکثر شرکت های مورد سوال KPMG معتقدند که موارد استفاده قابل توجهی از Metaverse تا ده سال آینده ظاهر می شود.

اگرچه امروزه علاقه مصرف کنندگان به خدمات Metaverse حفظ شده است. طبق نظرسنجی مصرف کنندگان در بریتانیا، KPMG دریافت که بیش از یک سوم افراد مورد بررسی از پلتفرم های Metaverse برای سرگرمی استفاده می کنند و بیش از یک چهارم افزوده اند که از این فناوری برای آموزش استفاده خواهند کرد.

اما جالب اینجاست که مصرف کنندگان کمترین احتمال را داشتند که از Metaverse برای اجتماعی شدن استفاده کنند، یک مورد استفاده حیاتی که توسط بسیاری از ارائه دهندگان خدمات Metaverse برگزار می شود.

آمار اجتماعی شدن ممکن است راه دیگری را برای استفاده از این فناوری نشان دهد که متفاوت از تغییر سبک زندگی کامل است.

منبع:xrtoday.com