فروشگاه سورس یونیتی

رقبای ChatGPT که برای تغییر چهره هوش مصنوعی تلاش می کنند

می 9, 2023

رقبای ChatGPT که برای تغییر چهره هوش مصنوعی تلاش می کنند.

رقبای ChatGPT

کدام شرکت های اروپایی در حال ساخت فناوری برای رقابت با ChatGPT هستند؟

همانطور که هوش مصنوعی همچنان هوشمندتر می شود، این شرکت های اروپایی کارها را کمی متفاوت انجام می دهند.

اگر تاکنون نام ChatGPT را نشنیده اید، باید فرض کنیم جایی با سیگنال وای فای بسیار ناقص زندگی می کنید یا از شبکه خارج شده اید تا در دنیای به سرعت در حال تکامل هوش مصنوعی (AI) غرق نشوید. به خاطر سلامت عقل شما

چت بات از OpenAI به عنوان بالاترین عملکرد مدل زبان بزرگ (LLM) در نوع خود معرفی شده است که منابع داده های متعددی از جمله اینترنت، کتاب ها، مقالات و مجلات را در خود جای داده است.

می‌تواند تقریباً برای هر سؤالی پاسخ‌هایی را در اختیار کاربر قرار دهد، همچنین در صورت نیاز خود را بررسی و تصحیح کند و – همانطور که توسط چندین کاربر در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف آزمایش و آزمایش شده است – با کاربر خود درگیر بحث و مناظره شود.

بنابراین به طور طبیعی، در ماه‌های اخیر شاهد خیزش افراد امیدواری بودیم که برای کسب عنوان بهترین LLM رقابت می‌کردند و هر کدام امیدوار بودند که قهرمان حاکم را غصب کنند.

در اینجا برخی از رقبای بالقوه ChatGPT که محصول سازندگان اروپایی هستند، آورده شده است.

 

Starcoder

 

Starcoder که توسط Hugging Face و ServiceNow توسعه یافته است، در تولید کد برای توسعه دهندگان تخصص دارد.

این بیشتر برای چت ربات‌های رقیب مانند Bard AI و Amazon CodeWhisper ایجاد شده است، و طبق یک پست وبلاگ اخیر در وب‌سایت ServiceNow، «با یک تریلیون توکن کد منبع مجاز با مجوز مجاز که بیش از ۸۰ زبان برنامه‌نویسی را پوشش می‌دهد، آموزش دیده است».

این وبلاگ توضیح می‌دهد که StarCoder می‌تواند برنامه‌نویسی جفتی مانند هوش مصنوعی مولد را به برنامه‌هایی با قابلیت‌هایی از جمله متن به کد و گردش متن به کار بیاورد.

این وبلاگ می افزاید: «[این پلت فرم] به مهندسان نرم افزار حرفه ای این قدرت را می دهد تا با پیچیده ترین چالش های برنامه نویسی مقابله کنند و به توسعه دهندگان شهروند قدرت می دهد تا بدون توجه به توانایی فنی نرم افزار جدیدی بسازند».

Hugging Face بین پاریس و نیویورک و توسط مدیر عامل فرانسوی کلمان دلانگ و مدیر ارشد فناوری جولین شاوموند اداره می شود.

رشد سریع سایت‌های خبری با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT باعث گسترش اطلاعات نادرست می‌شود.

 

Neuroflash

 

Neuroflash خود را به عنوان “تولید کننده متن و تصویر AI شماره ۱ اروپا” تبلیغ می کند و تقریباً نیم میلیون کاربر به خدمات آن متکی هستند.

شاید چیزی که در مورد این شرکت مستقر در آلمان تازه‌کننده‌تر است، تاکید آن بر وجود هوش مصنوعی برای حمایت از انسان است – برعکس (OpenAI، توجه داشته باشید).

این تجارت اولین “نویسنده هوش مصنوعی” خود را در مارس ۲۰۲۲ راه اندازی کرد، چند ماه قبل از اینکه ChatGPT به دستگاه های ما وارد شود.

شعار Neuroflash واضح است: “در مرکز همه چیز انسان است”.

با ترکیب داده‌های بزرگ، پردازش زبان طبیعی، یادگیری ماشین و روان‌شناسی عصبی، «نورفلش» ادعا می‌کند که می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا محتوایی ایجاد کنند که از هویت و موقعیت برندشان پشتیبانی می‌کند.

این فناوری عمدتاً برای کمک به حرفه ای ها با زبان نوشتاری خود طراحی شده است و کار آنها را سریع تر و آسان تر می کند.

در مقایسه با مفهوم کمی وحشتناک برخی ربات‌های چت در حال حاضر، چیزی به طرز عجیبی اطمینان‌بخش در مورد تعادل این پلتفرم بین هوش انسانی و اثربخشی پشتیبانی از هوش مصنوعی وجود دارد.

مطالعه نشان می دهد که این شغل در حال حاضر در برابر هوش مصنوعی مانند ChatGPT ایمن است.

 

Aleph Alpha

 

استارت‌آپ آلمانی Aleph Alpha در تلاش است تا در زمره رقبای ChatGPT هوش مصنوعی قابل توضیح و تأیید را بشکند – یک چیز، این شرکت می‌گوید، مدل‌های دیگر در حال حاضر وجود ندارند.

به عنوان مثال، در حالی که مدل‌هایی مانند ChatGPT و GPT-4 می‌توانند پاسخ‌ها را به ما بدهند، درک فرآیندی که هوش مصنوعی طی کرده تا به نتیجه برسد برای کاربر نهایی دشوار است.

این به نوبه خود مشکلات بزرگی را در مورد سوگیری ایجاد می کند و عملکرد این سیستم ها را در حرفه هایی مانند قانون و پزشکی محدود می کند.

Aleph Alpha AtMan را توسعه داده است – تابعی که با LLM های درخشان آن سازگار است. این ویژگی خروجی را قابل توضیح می کند و همچنین منابع نامعتبر را از اولویت خارج می کند.

این شرکت توضیح می‌دهد: «AtMan (دستکاری توجه) روش ما برای دستکاری توجه یک دنباله ورودی (این می‌تواند یک نشانه، یک کلمه یا حتی یک جمله کامل باشد) است تا پیش‌بینی مدل را در جهت متنی متفاوتی هدایت کند.

 

منبع:euronews