فروشگاه سورس یونیتی

گوشی جدید شیائومی، قدرتمندترین گوشی گیمینگ دنیا

آگوست 2, 2019

گوشی جدید شیائومی، قدرتمندترین گوشی گیمینگ دنیا

بعد از معرفی رسمی چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس توسط کوالکام می‌شد حدس زد که گوشی‌های جدیدی گیمینگ بازار با این چیپست پردازنده طراحی و روانه بازار شود ولی خیلی زودتر از آنچه فکرش را بکنیم، بعد از گوشی قدرتمند ایسوس ROG Phone II حالا نسخه ویژه کوسه سیاه شیائومی با تغییراتی گسترده معرفی شده است.

این گوشی را هم می‌توان یک ارتقای نسبی نسبت به نسل قبلی خود یعنی بلک شارک ۲ و هم یک محصول میانی دانست؛ چرا که میزان تغییراتی که در آن به وجود آمده آنقدر کوچک نیست که بتوان به راحتی از کنارشان گذشت.

در کنار بروزرسانی چیپست پردازنده و استفاده از نسخه پلاس اسنپدراگون ۸۵۵، شیائومی حالا از حافظه‌های بسیار سریع با فناوری UFS 3.0 نیز استفاده کرده و باتری دستگاه نیز ظرفیت بسیار جذاب ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را به خود خواهد دید.

bs2p-1.jpg

 

البته این گوشی در پشت بدنه نیز تغییراتی در ساختار ظاهری و نورپردازشی RGB می‌بیند که می‌تواند برای علاقمندان به طراحی گیمینگ بسیار جذاب و دلپذیر باشد.

جدای از موارد فوق می‌توانیم با هم نگاهی به مشخصات این گوشی نیز بیندازیم. در جلوی دستگاه شاهد استفاده از یک نمایشگر ۶٫۳۹ اینچی با رزولوشن +FullHD و از نوع AMOLEDخواهیم بود که در دو طرف آن نیز دو بلندگو استریو جای می‌گیرد.

زمان پاسخگویی

شیائومی برای ارائه هر چه بیشتر لذت گیمینگ موبایل رده بالا تلاش نموده تا زمان پاسخگویی به لمس صفحه را از ۴۳٫۵ میلی‌ثانیه در بلک شارک ۲ به ۳۴٫۷ میلی‌ثانیه در بلک شارک ۲ پرو کاهش دهد و در نتیجه گوشی در هنگام بازی بسیار سریعتر از نسل قبلی به فرامین شما پاسخ خواهد داد و می‌تواند سریعتر و بهتر با آن بازی کنید. البته سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر نیز مانند نسل قبل زیر پنل نمایشگر جای دارد.

در زیر این ساختار حرفه‌ای شاهد استفاده از چیپست حرفه‌ای و اورکلاک شده +Snapdragon 855 به همراه ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.0خواهیم بود که به صورت میانگین سرعتی تا دو برابر بیشتر از نسل قبلی خود در خواندن اطلاعات را در اختیار دستگاه قرار می‌دهد.

 

bs2p-2.jpg

 

برای اینکه متوجه شوید این ترکیب جدید تا چه حد سریع و قدرتمند است باید به شما بگوییم که ترکیب حاضر موفق به کسب امتیاز باورنکردنی ۵۰۰،۶۱۰ در بنچمارک انتوتو شده و با این اوصاف باید عنوان قدرتمندترین گوشی دنیا را دوباره به پرچمدار گیمینگ شیائومی اختصاص دهیم.

فناوری خنک سازی در گوشی

نکته بسیار مهم دیگر استفاده از فناوری و تکنیک خنک‌سازی نسل سوم محصولات شیائومی است که عملیات خنک‌سازی با استفاده از لوله‌های حاوی مایع را در تمامی سطوح مهم داخلی گوشی گسترش داده و ساختاری بسیار خنک‌تر و با دمای پایین‌تر را برای این گوشی رقم خواهد زد.

اما از سخت‌افزار پردازشی که بگذریم در پشت دستگاه دو سنسور دوربین تشکیل دهنده ماژول عکاسی دستگاه هستند که سنسور اصلی رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل با دیافراگمی به گشودگیF/1.75 خواهد داشت و سنسور دوم از نوع تله‌‍فوتو با قابلیت افزودن زوم اپتیکال و رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل و دیافراگمی به گشودگی F/2.2 است.

bs2p-3.jpg

 

شیائومی از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع ۲۷ واتی در این گوشی استفاده کرده و سیستم عامل دستگاه نیز نسخه‌ای نزدیک به اندروید خام نسخه ۹٫۰ می‌باشد.

این گوشی از سه روز دیگر و ابتدا در بازار چین در دسترس کاربران خواهد بود و مشتریان می‌توانند آن را در رنگ‌های متنوع مشکی، نقره‌ای، آبی، نارنجی و بنفش سفارش دهند.

برای نسخه ۱۲/۱۲۸ گیگابایتی مبلغ باورنکردنی ۲۹۹۹ یوآن معادل ۴۳۵ دلار و برای نسخه ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی نیز قیمت ۳۴۹۹ یوآن معادل ۵۰۸ دلار در نظر گرفته شده است.

منبع: shahrsakhtafzar.com