مراحل طراحی بازی در یونیتی- قسمت چهارم

مرحله‌ی سوم: ایجاد صحنه

یک بازی می‌تواند تنها از یک صحنه تشکیل شده باشد و یا به ازای هر مرحله (یا مجموعه‌ای از مراحل)، صفحه و… دارای یک صحنه‌ی مستقل باشد. برای تعداد و محتوای هر صحنه محدودیتی وجود نداشته و تصمیم‌گیری در این رابطه برعهده‌ی طراح بازی است؛ اما در بیشتر مواقع برای سادگی روند توسعه و خوانایی بیشتر پروژه هر قسمت بازی در یک صحنه‌ی مستقل طراحی می‌شود.

مراحل طراحی بازی در یونیتی- قسمت چهارم

محدود بودن اجزای هر صحنه موجب یافتن سریع‌تر گیم‌آبجکت‌ها، دیباگ آسان‌تر و به طور کلی درک بهتر صحنه می‌شود.

مراحل طراحی بازی در یونیتی- قسمت چهارم در هر صورت برای شروع کار باید یک صحنه‌ی خالی در اختیار داشته باشیم. در هنگام ایجاد یک پروژه‌ی جدید یونیتی به طور پیش‌فرض صحنه‌ای به نام SampleScene ایجاد کرده و در فولدر Scenes قرار می‌دهد. در صورت نیاز به یک صحنه‌ی جدید دیگر از منوی File گزینه‌ی New Scene را انتخاب می‌کنیم.

منبع:
unitycorn.ir