فروشگاه سورس یونیتی

Street Fighter 6 امتیاز برتر ر ا از مجله Famitsu گرفت!

ژوئن 7, 2023

Street Fighter 6 امتیاز برتر ر ا از مجله Famitsu گرفت!

 

Street Fighter 6 به بیست و نهمین بازی تبدیل شده است که در مجله معتبر ژاپنی Famitsu امتیاز کامل دریافت می کند.

همانطور که توسط Ryokutya2089 گزارش شده است، شماره ۱۸۰۱ این هفته نامه – که در روز پنجشنبه در قفسه های ژاپنی می رسد – به بازی امتیاز ۴۰ می دهد.

نقدهای بازی Famitsu توسط چهار بازبین مختلف انجام می‌شود که هر کدام امتیازی از ۱۰ را به بازی می‌دهند. پس از آن، Famitsu 40 زمانی رخ می‌دهد که هر چهار نویسنده به اتفاق آرا به بازی امتیاز ۱۰ بدهند.

این تنها بیست و نهمین بار است که یک بازی Famitsu 40 را از زمانی که مجله برای اولین بار در ژوئن ۱۹۸۷ منتشر شد دریافت می‌کند و آن را به یک شاهکار استثنایی نادر تبدیل می‌کند. همچنین این اولین بازی Street Fighter است که امتیاز دریافت می کند.

با وجود این، Street Fighter 6 پس از The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom که در شماره ۱۷۹۸ امتیاز ۴۰ را دریافت کرد، دومین بازی است که در مدت یک ماه موفق به دریافت این جایزه می شود.

 

هنوز باید دید که آیا Street Fighter 6 به عضویت یک باشگاه انحصاری تر در می آید یا خیر – بازی هایی که هم “Famitsu 40” و هم “Edge 10” دریافت کرده اند.

امتیاز ۱۰ در مجله بریتانیایی Edge به طور مشابه غیرمعمول در نظر گرفته می شود، به طوری که از ۳۰ سال پیش که مجله راه اندازی شد، تنها ۲۴ بازی این جایزه را دریافت کردند.

Tears of the Kingdom تنها ششمین بازی در تاریخ بود که امتیازات عالی را در هر دو نسخه دریافت کرد، و با توجه به اینکه آخرین شماره Edge تا هفته آینده منتشر نمی شود، هنوز مشخص نیست که Street Fighter 6 هفتمین بازی خواهد شد یا خیر.

تنها بازی های دیگری که به هر دو امتیاز دست یافته اند عبارتند از: The Legend of Zelda: Ocarina of Time، Bayonetta، The Legend of Zelda: Skyward Sword، Grand Theft Auto V و The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

Zelda: TotK تنها ششمین بازی در ۳۰ سال گذشته است که هر دو “Famitsu 40” و “Edge 10” دریافت می کند.
همچنین این چهارمین بازی Zelda است که به این نقطه عطف نادر دست می یابد

 

در طول سال‌ها نمونه های زیادی از اختلاف امتیاز در دو مجله وجود داشته است، جایی که یک بازی در یک نشریه امتیاز کامل را کسب کرده است و در دیگری فقط یک امتیاز از آن فاصله گرفته است.

Elden Ring، Grand Theft Auto IV، Red Dead Redemption 2، Super Mario 64 و Super Mario Odyssey همگی امتیاز ۱۰ را در Edge دریافت کردند، اما فقط ۳۹ را در Famitsu دریافت کردند

به طور مشابه، Dragon Quest IX، Final Fantasy XII، The Legend of Zelda: The Wind Waker، Metal Gear Solid V، Metal Gear Solid: Peace Walker، SoulCalibur، Super Smash Bros Brawl و The Elder Scrolls: Skyrim همگی یک Famitsu 40 دریافت کردند. در Edge فقط نمره ۹ را گرفت.

 

منبع:videogameschronicle