فروشگاه سورس یونیتی

Google Palm 2 و AI عرصه گیمینگ را متحول می کنند

می 25, 2023

Google Palm 2 و AI عرصه گیمینگ را متحول می کنند.

 

PaLM 2 که در Google I/O معرفی شد، یکی از جدیدترین مدل‌هایی است که به روند رشد سریع هوش مصنوعی می‌پیوندد. با این حال – یک جنبه حیاتی وجود دارد که این مورد را متمایز می کند و گیمینگ را برای همیشه تغییر می دهد.

جانشین مدل اصلی زبان بزرگ PalM دارای چهار مدل فرعی است: Gecko، Otter، Bison و Unicorn. کوچکترین مدل – Gecko – دستگاه های قابل حمل و دستی را هدف قرار می دهد که روی دستگاه و حتی آفلاین کار می کنند. در حالی که مدل زبان OpenAI در مقیاس صنعتی انبوه پیاده‌سازی می‌شود (مثلاً مایکروسافت و IBM را در نظر بگیرید)، مدل Gecko در مقیاس کوچک PalM 2 این پویایی را  تغییر می‌دهد.

این API که از قبل در سراسر Google Workspace در Docs و Gmail وجود دارد، به طور آشکار برای توسعه‌دهندگان و متخصصان قابل دسترسی است. با این حال، ما مطمئن نیستیم که هیجان زده باشیم یا نگران باشیم که صنعت بازی می تواند گروه بعدی باشد که آن را اتخاذ می کند.
صنعت بازی در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده می کند.

در اواخر مارس ۲۰۲۳، یوبی‌سافت Ghostwriter را معرفی کرد، ابزاری برای نوشتن هوش مصنوعی که برای کمک به بازی‌ سازان طراحی شده است.

واکنش‌های عمومی به نرم‌افزار اتوماسیون هوش مصنوعی جدید مانند Ghostwriter متفاوت بوده است. خطرات جایگزینی مشاغل و تقطیر خلاقیت در یک خط کد واحد و همگن، دو مورد از بزرگ‌ترین حالت‌های مخالفت با هوش مصنوعی هستند – هرچند که خود Ghostwriter در وضعیت فعلی‌اش خیلی مضر به نظر نمی‌رسد.

بازی‌های نقش‌آفرینی از نظر میزان دیالوگ (کیفیت) و فیلمنامه‌نویسی که تیم خلاق می‌تواند جمع‌آوری کند، از نظر مقیاس محدود است. امسال شاهد انتشار یک مد گفتگوی هوش مصنوعی Fallout 4 بودیم که ۳۰۰ خط جدید به بازی اضافه می کند. این مد بدون شک زمان زیادی را برای ایجاد و توسعه به طول انجامید، و مطمئناً یک حس سرپرستی و ویرایش وجود داشت که موددرها بر آن نظارت داشتند.
چرا PalM 2 می تواند هوش مصنوعی باشد که بازی را برای همیشه تغییر می دهد یا آن را خراب می کند

گزارش فناوری Google Palm 2 نتایج نسبتاً امیدوارکننده‌ای را برای عملکرد کوچک‌ترین مدل فرعی منتشر می‌کند، و در حالی که Gecko واقعاً پای آنچه ChatGPT برای آن استفاده می‌شود را نمی‌پذیرد، می‌تواند به دنبال ارائه راه‌حل‌های جدید باشد.

Gecko با توانایی اجرا از یک دستگاه محلی، حتی در حالت آفلاین، می‌تواند تقریباً بلافاصله گفتگو و مسیرهای درون بازی را برای بازی‌های مختلف از دستگاه‌های تلفن همراه، دستی‌های بازی و رایانه‌های شخصی ایجاد کند، بدون نیاز به مراجعه به یک سرور دور در جایی در سراسر جهان. به عنوان مرجع، اگر یک بازی بخواهد از محتوای تولید شده با هوش مصنوعی استفاده کند، باید به یک مدل زبانی دور متصل شود و منتظر پاسخ باشد. با این حال، ادغام یکپارچه محتوای منحصربه‌فرد تولید شده روی دستگاه می‌تواند بزرگ‌ترین پیشرفت بعدی در بازی از زمان گرافیک سه‌بعدی باشد – و PalM 2 می‌تواند اولین مدل زبانی باشد که به راحتی در دسترس است.

البته کیفیت محتوای تولید شده توسط Gecko محدود خواهد بود. محتوای تولید شده به صورت آفلاین در یک دستگاه اندرویدی با محتوای تجزیه شده از طریق هزاران کارت گرافیک قابل مقایسه نیست، اما پایه محکمی برای تولید هوش مصنوعی محلی خواهد گذاشت.

برای بازی های تکراری گاچا و خزنده های سیاه چال – این می تواند فوق العاده باشد. نقشه‌ها، شخصیت‌ها، دشمنان و سلاح‌های بی‌پایان را در کنار دیالوگ‌های منطبق که به دقت آن را تحسین می‌کنند، تصور کنید. یک ژانر کاملاً جدید از بازی‌های بی‌نهایت ممکن است بیدار شود، جایی که روایت بر اساس آنچه بازیکن می‌خواهد بافته می‌شود – اما آیا این جای خوش‌بینی دارد یا باعث نگرانی است؟

همانطور که در این تلاش برای لذت بردن از یک بازی DnD توسط ChatGPT Dungeon Master مشاهده می شود، نتایج چندان امیدوارکننده نیستند. ربات چت نتوانست جرقه خلاقانه ای را که یک DM به آن نیاز دارد درک کند، اگرچه “احساس می کرد که یک ترفند جادویی را بارها و بارها تماشا می کنم.”

اگر بازی‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی واقعاً شروع به کار کنند – ما یک دوره زمانی کامل از نسخه‌های متوسط و غیرقابل قبول را تصور می‌کنیم که حاوی محتوای بی‌روح و مشتق هستند. به عنوان مثال، Google Bard پس از انتشار مداوم محتوای سرقت ادبی و در عین حال تا حد امکان در تضاد با خود، راه اندازی بسیار ضعیفی داشت. بازی‌های تولید شده با هوش مصنوعی شاهد عرضه‌های به همان اندازه دشوار خواهند بود. مدل‌های هوش مصنوعی نیاز به آموزش تکراری دارند، و در حالی که PaLM 2 امیدوارکننده است، هنوز این احساس وجود دارد که ما به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که آماده کار باشد. برای مثال، جیسون وی از OpenAI، فکر می‌کند که برای روایت‌های بازی‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی در کنار «[دنیای مجازی جذاب] طراحی‌شده توسط خود مدل‌های زبانی» کمتر از دو سال دیگر باقی مانده است، اگرچه با سرعت انفجاری کنونی توسعه، نمی‌توان گفت که این زمان چقدر کوتاه‌تر است

در حالی که بازی‌ها ممکن است  از سهولت توصیف آیتم‌های تولیدی و گفتگوی NPC در اینجا و آنجا سود ببرند، ادغام نهایی همه محتوای ایجاد شده از یک هویت واحد دیجیتال اجتناب‌ناپذیر است.

منبع:www.videogamer.com