فروشگاه سورس یونیتی

هوش مصنوعی بخشی ضروری از بازی‌های ویدیویی است، اما نمی‌تواند در حوزه کارهای خلاقانه فراتر رود

ژوئن 5, 2023

هوش مصنوعی در بازی های ویدیویی بد نیست، اما استفاده از آن برای ایجاد بد نیست
هوش مصنوعی

هوش مصنوعی بخشی ضروری از بازی‌های ویدیویی است، اما نمی‌تواند در حوزه کارهای خلاقانه فراتر رود

سال گذشته زمانی که Naughty Dog بازسازی The Last of Us Part 1 را تبلیغ می کرد، یکی از عناصر اصلی که بر آن تاکید کرد بهبود هوش مصنوعی بود. این روزها، این عبارتی است که زنگ خطر را به صدا در می آورد. منظور Naughty Dog،  هوش مصنوعی ای بود که به هر شخصیت قدرت می‌دهد، زمانی که آنها حرکت می‌کنند، زمانی که جوئل را جستجو می‌کنند، زمانی که خشن می‌شوند و سایرین را کنترل می‌کند. AI برای مدت طولانی بخشی از بازی بوده است و باید همچنان باشد. روند بازی نباید «بدون هوش مصنوعی» باشد ولی نه «AI بدون خلاقیت» !

 

هر زمان که یک بازی «در مقابل کامپیوتر» انجام می دهید، در مقابل هوش مصنوعی بازی می کنید. همه شخصیت‌هایی که در هر بازی با آنها ملاقات می‌کنید تحت هوش مصنوعی بازی می‌کنند – این یکی از آن تئاترهای تعاملی نیست که بازیگران در آن اطراف ایستاده باشند و هیچ کاری انجام ندهند تا زمانی که شما بخواهید با آنها صحبت کنید، جایی که آنها به روش‌های خاص و سفارشی پاسخ می‌دهند. هیچ کس با این نوع هوش مصنوعی در بازی مشکلی ندارد و ما نیز باید بپذیریم که – بدون این نوع هوش مصنوعی هیچ بازی وجود نخواهد داشت.

 

مشکل این است که AI از مرز خلاقیت عبور کرده است. همه این مثال‌های بالا، هوش مصنوعی هستند که بر اساس کار توسعه‌دهندگان، که پارامترهای رفتاری را که با هر تعامل تغییر می‌کند، تنظیم می‌کنند، به روش‌های متناسب پاسخ می‌دهند. سخت‌تر است که یک رئیس دشمن فقط دلتنگ شما شود تا اینکه هر بار ضربه بزند، و این دست انسان پشتAI است که آن را بسیار مؤثر می‌کند.

 

با این حال، در حال حاضر، میل خزنده ای برای معکوس کردن قطبیت وجود دارد – تا هوش مصنوعی به دستی تبدیل شود که انسان ها را هدایت می کند. خواه اتکای اجباری به ایده‌های تولید شده توسط AIباشد، چه قالب‌بندی مجدد از کار خلاقانه به‌عنوان بهینه‌سازی آنچه که یک هوش مصنوعی به‌جای تجسم چیزی جز مغز خود ساخته است، یا جایگزینی کار خلاقانه با یک کامپیوتر به طور کامل، هوش مصنوعی در شرف ساخت بازی هاست است!

NFTها و Metaverse به هم نمی چسبیدند، و تجسم نحوه کار آنها سخت بود. شما باید یک ایده را به دو گروه از مردم بفروشید تا کار کند – افرادی که ثروت را در اختیار دارند و یا اکثریت مردم پ. پولدارها می‌توانستند NFT‌ها را تا حد زیادی حمایت کنند، اما جمعیت هدف آنها را درک نکردند (عمدتاً به این دلیل که وجود نداشت). با این حال، با هوش مصنوعی، پذیرفتن آن آسان‌تر است، و بنابراین، هوشیاری حتی مهم‌تر است.

پول‌دارها NFT‌ها را دوست داشتند، زیرا می‌توانستند پول در بیاورند – ایده این است که برای «مالک» اسلحه‌هایی که در یک بازی استفاده می‌کنند، از مکنده‌ها هزینه بیشتری دریافت کنند. اما هیچ کس آنقدر بزرگ نیست و این ایده زمانی که بر انتقال اسلحه از یک بازی به یک بازی کاملاً متفاوت متکی بود، غیرمعمول بود. در حال حاضر روند استفاده از AIبرای گسترش نقاشی‌ها، فریم‌های فیلم یا …، بدون توجه به قصد خلقت اصلی است. «بقیه مونالیزا» وجود ندارد. پولدارها این ایده را دوست دارند نه به این دلیل که پول در می آورد، بلکه به این دلیل که باعث صرفه جویی در پول می شود، به شما امکان می دهد پول کمتری به هنرمندان بدهید، و امیدواریم که بازیکنان متوجه این موضوع نشوند.

 

همچنین صحبت هایی مبنی بر این وجود دارد که بازی این امر را به خودی خود آورده است و استانداردهای نوشتن آن را تا حدی پایین آورده است که رایانه بتواند فرمان را به دست بگیرد. من با این بیشتر از آن موافقم که شاید ایمن یا عاقلانه اعتراف کنیم – بسیاری از نوشته ها در بازی عمومی، عجولانه و ضعیف هستند. اما این به این دلیل است که نوشتن هنوز به اندازه کافی در بازی رعایت نمی شود و بنابراین از نظر زمان و منابع از اولویت برخوردار است. استفاده از هوش مصنوعی برای «جایگزینی» نویسندگان فقط این وضعیت را بدتر می‌کند، خواه این برنامه یوبی سافت برای استفاده از AI برای پارس کردن باشد یا ایده بیشتر در آسمان مکالمات کاملاً تحقق یافته که توسط AI در حال پرواز نوشته شده است.

سخت‌تر است که با AI مراقب خود باشید، زیرا «بدون NFT در بازی» شعار آسانی است. “هوش مصنوعی در بازی وجود ندارد” معنایی ندارد. اینکه «هوش مصنوعی برای کار خلاقانه وجود نداشته باشد»، تضمین می‌کند که هنرمندان همچنان مورد اعتماد هستند (و شاید نیاز به اعتماد بیشتری داشته باشند) تا این دنیاها را آنطور که آنها تصور می‌کنند برای ما بسازند، نه به‌عنوان یک برنامه ساده‌سازی که با سرقت منابع دیگر ایجاد شده است.

 

هوش مصنوعی همیشه یک بخش اساسی از بازی خواهد بود و به همین دلیل محافظت از آن در برابر این تهاجم جدید دشوارتر است. اما بهترین راه برای محافظت از بازی در برابر الهامات قابل پیش بینی و بیش از حد اشباع شده توسط AI این است که به هنرمندان سازنده این بازی ها احترام بیشتری بگذاریم، نه کمتر.

منبع:videogamer