فروشگاه سورس یونیتی

مایکروسافت اعتراف کرد که جنگ بین کنسول ها را به رقبا باخته است!

ژوئن 24, 2023

مایکروسافت اعتراف کرد که جنگ بین کنسول ها را به رقبا باخته است!

مایکروسافت

 

مایکروسافت روز پنجشنبه اولین روز نبرد دادگاه خود را با کمیسیون تجارت فدرال با ادعای اینکه رسما “جنگ های کنسول را باخته” آغاز کرد.

مایکروسافت در یافته‌های پیشنهادی خود در اولین روز نبرد دادگاه بر سر خرید ۶۹ میلیارد دلاری Activision Blizzard، استدلال کرد (از طریق The Verge) که “ایکس‌باکس در جنگ‌های کنسول شکست خورده است و رقبای آن در موقعیتی قرار دارند که همچنان به تسلط خود ادامه دهند.” .

سایر اسناد به اشتراک گذاشته شده توسط IGN کنسول های قبلی مایکروسافت را با زبان منفی مشابه توصیف می کنند. این شرکت ادعا کرد که کنسول اصلی ایکس باکس توسط سونی و نینتندو با “حاشیه قابل توجهی” پیشی گرفته است، و ادعا کرد که از آن زمان تاکنون “بازنده” “جنگ کنسول” را متوقف نکرده است.

در اسناد آمده است: «کنسول ایکس باکس به طور مداوم در رتبه سوم (از سه) پس از پلی استیشن و نینتندو در فروش قرار گرفته است. در سال ۲۰۲۱، ایکس‌باکس ۱۶ درصد سهم داشت .

به همین ترتیب، برای درآمد کنسول‌ها و سهم کنسول‌هایی که در حال حاضر توسط گیمرها استفاده می‌شوند ، ایکس‌باکس با ۲۱ درصد عقب‌نشینی می‌کند در حالی که پلی‌استیشن و نینتندو ب سهم‌های قابل توجهی دارند.

مایکروسافت استدلال می کند که اکنون با ایجاد سود از طریق فروش بازی و لوازم جانبی به جای فروش کنسول، “روی استراتژی متفاوتی شرط بندی می کند”.

این استدلال ها به عنوان بخشی از دفاع مایکروسافت در برابر حکم اولیه صادر شده توسط FTC مطرح شد که به دنبال توقف قرارداد پیشنهادی شرکت ایکس باکس با Activision قبل از تاریخ حساس ۱۸ جولای است و پس از آن طرفین می توانند دوباره مذاکره کنند.

شاهدان جلسه استماع شواهدکه این هفته آغاز می شود عبارتند از ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، جیم رایان رئیس پلی استیشن، پیت هاینز رئیس انتشارات بتسدا و بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن.

منبع:videogameschronicle