فروشگاه سورس یونیتی

سونی می‌گوید بازی‌های ابری تا قبل از سال ۲۰۲۵ بخش عمده‌ای از تجارتش نخواهد بود

ژوئن 28, 2023

سونی می‌گوید بازی‌های ابری تا قبل از سال ۲۰۲۵ بخش عمده‌ای از تجارت آن نخواهد بود اما پلی استیشن در حال «سرمایه گذاری قابل توجهی» در فناوری ابری است.

سونی

 

سونی اینتراکتیو اینترتینمنت (SIE) انتظار ندارد که بازی های ابری بخش عمده ای از تجارت آن را تا سال ۲۰۲۵ معرفی کند.

این به گفته جیم رایان، مدیر عامل شرکت، که به عنوان بخشی از درگیری دادگاه مداوم مایکروسافت با کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده صحبت می کرد، که به دنبال جلوگیری از خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط سازنده ایکس باکس است.

در ماه آوریل، سازمان رقابت و بازار بریتانیا اعلام کرد که از این معامله به دلیل نگرانی‌هایی که «آینده بازار بازی‌های ابری در حال رشد سریع را تغییر می‌دهد، که منجر به کاهش نوآوری و انتخاب کمتر برای گیمرهای بریتانیا در سال‌های آینده می‌شود» جلوگیری می‌کند. مایکروسافت از آن زمان تاکنون تعداد معدودی قرارداد توزیع را با ارائه دهندگان بازی های ابری امضا کرده است که برای رفع نگرانی های نظارتی در مورد خرید پیشنهادی طراحی شده اند.

 

در طی یک ویدئوی از پیش ضبط شده که روز سه شنبه در دادگاه پخش شد، از رایان  پرسیده شد که چه زمانی ابر به یک موفقیت تجاری تبدیل می شود یا بخش قابل توجهی از تجارت آن خواهد بود.

او می‌گوید: «بدیهی است که این موضوع به نحوه تعریف شما بستگی دارد، اما من می‌گویم که فناوری ابری جزء معنادار نحوه دسترسی گیمرها به بازی‌ها بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۵ خواهد بود.

پس از بررسی‌ها، رایان گفت که نمی‌توان دقیق‌تر توضیح داد، اما افزود: «ما سرمایه‌گذاری قابل توجهی در فضای ابری انجام می‌دهیم تا به روشی بسیار معنادار برای دسترسی گیمرها به محتوای بازی تبدیل شود.»

 

سونی در این ماه اعلام کرد که در حال آزمایش استریم ابری برای بازی‌های PS5 است، قابلیتی که در زمان راه‌اندازی به مشترکین PlayStation Plus Premium ارائه می‌شود.

اعضای Premium که تا مارس ۲۰۲۳ بالغ بر هشت میلیون (۱۷٪ از کل مشترکین PS Plus) بودند، می‌توانند از قبل بازی‌های کنسول‌های پلی‌استیشن قدیمی‌تر را از طریق فضای ابری پخش کنند.

رایان در ماه مه گفت: «ما مشاهده می‌کنیم که تحرک در عادات بازی یک روند بسیار مهم است، و ابر برای اینکه به ما یا در واقع هر کس دیگری اجازه استفاده از این روند را بدهد، اساسی خواهد بود.

ما برنامه‌های نسبتاً جالب و کاملاً تهاجمی برای سرعت بخشیدن به ابتکارات خود در فضای ابری داریم که در طول ماه‌های آینده آشکار خواهند شد.»

 

اخیراً، کنیچیرو یوشیدا، مدیر عامل سونی، گفت که مشکلات فنی در بازی‌های مبتنی بر ابر باقی می‌ماند و این فناوری را «بسیار مشکل» خواند، اما «ما می‌خواهیم آن را به چالش بکشیم».

منبع:videogameschronicle