فروشگاه سورس یونیتی

بازی ایندیانا جونز در انحصار ایکس باکس قرار دارد

ژوئن 24, 2023

بازی ایندیانا جونز در انحصار ایکس باکس قرار دارد.

ایندیانا جونز

 

تایید شده است که بازی بازی ایندیانا جونز اکنون بازی انحصاری Xbox است.

این انحصار توسط رئیس انتشارات، پیت هاینز، در روز پنج‌شنبه، که در روز افتتاحیه نبرد حقوقی مایکروسافت با کمیسیون تجارت فدرال، در دادگاه صحبت می‌کرد، تایید شد، کمیسیونی که به دنبال جلوگیری از خرید Activision Blizzard است.

وکلای FTC از هاینز خواسته بودند تا تایید کند که آیا قبل از خرید Bethesda توسط مایکروسافت، دیزنی با   Zenimax توافقنامه ای امضا کرده بود تا “یک بازی ایندیانا جونز برای چندین کنسول بسازد” که او پاسخ داد “بله”.

سپس از رئیس انتشارات خواسته شد تا تأیید کند که آیا پس از خرید مایکروسافت، دیزنی این موضوع را مطرح کرده است که بازی ایندیانا جونز برای کدام کنسول عرضه خواهد شد. هاینز دوباره پاسخ داد: “بله”.

او سپس تأیید کرد که Bethesda بعداً قرارداد دیزنی را اصلاح کرده است و ایندیانا جونز اکنون یک انحصاری Xbox و PC خواهد بود و  برای Xbox Game Pass منتشر خواهد شد.

بازی ایندیانا جونز که در ژانویه ۲۰۲۱ معرفی شد، در MachineGames، استودیوی سوئدی پشت بازی‌های مدرن Wolfenstein در حال توسعه است.

 

از زمان پیوستن به مایکروسافت، بتسدا قراردادهای انحصاری قبلی را با پلی استیشن برای بازی هایی مانند Deathloop و Ghostwire: Tokyo رعایت کرده است، اما عناوین دیگری مانند Redfall و RPG علمی تخیلی امسال استارفیلد Xbox را انحصاری کنسول Xbox ساخته است.

پیت هاینز در دادگاه روز پنجشنبه ادعا کرد که ناشر اکنون تصمیمات انحصاری را بر اساس “مورد به مورد” اتخاذ می کند، و عناوینی که تصمیم به انتشار آنها فقط در ایکس باکس گرفته است از توسعه “کارآمد” سود می برند، تا حدی به این دلیل که مجبور است نسخه های کمتری را تست کند.

 

او گفت: «شما به پلتفرم های کمتری می روید، توسعه شما کارآمدتر می شود. «فقط باید به بهترین شکل ممکن روی یک ایکس باکس، روی رایانه شخصی اجرا شود. می دانید، تمرکز محدود همیشه کمک می کند.»

او ادعا کرد که به همین دلیل است که ایندیانا جونز به عنوان  کنسول انحصاری Xbox تغییر مکان داد.

 

اگر استارفیلد انحصاری نبود، امسال منتشر می شد؟

به نظر من، نه، اگر ما از پلتفرم کاملا متفاوتی پشتیبانی می‌کردیم، این بازی ۹ هفته دیگر منتشر نمی‌شد.

هاینز، همانطور که توسط روزنامه نگار درک استریکلند نقل شده است، گفت: “از نظر من، نکته اصلی چیزی است که در مورد کاهش ریسک و تلاش برای رسیدن به درجه ای از اطمینان گفتم.”

“شما با مجوزدهنده‌ای روبه‌رو هستید که بازخورد زیادی در مورد آنچه می‌سازید دارد، زمان زیادی را به برنامه‌تان اضافه می‌کند، باید یک پنجره انتشار ارائه دهید.  ما از ایده آوردن آن به Game Pass و همه بازیکنانی که می‌توانستیم در آنجا دسترسی داشته باشیم، خوشمان آمد.”

هاینز در ادامه ادعا کرد که اگر استارفیلد روی چند کنسول عرضه می‌شد، نمی‌توانست تاریخ انتشار برنامه‌ریزی شده‌اش را در اواخر امسال تعیین کند. به نظر من، نه، اگر ما از پلتفرم کاملا متفاوتی پشتیبانی می‌کردیم، این بازی ۹ هفته دیگر منتشر نمی‌شد.

منبع:videogameschronicle