واقعیت مجازی از جنس اینترنت ۵G
واقعیت مجازی از جنس اینترنت ۵G
ایده پشت این طرح مبتنی بر آن است که هدستهای یاد شده تمامی نیازهای اولیه برای فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نظیر ردیاب حرکت، چشم و دست را فراهم کرده و به یک صفحهنمایش با رزولوشن ۲K برای هر چشم تجهیز شوند و تلفنهای همراه متصل به آن نیز مسئولیت تأمین پردازش و نرمافزارهای موردنیاز واقعیت مجازی را بشوند.
کنترلکنندههای ۳۶۰ درجه نیز در بخشی از این طراحی گنجاندهشدهاند.
تحولی بزرگ
علاوه بر این، کوالکام به نقش فناوری ۵G و تأثیرات زیادی که از طریق اتصال بهینهتر، پهنای باند بیشتر و تأخیر کمتر بر روی فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خواهد گذاشت، واقف است.
بنابراین در اختیار داشتن یک تلفن همراه مجهز به فناوری ۵G میتواند بر روی قابلیتهای مرتبط با واقعیت افزوده تأثیر بسیار زیادی بگذارد.هیوگو سوارت بهعنوان مدیر بخش واقعیت افزوده کوالکام در این رابطه اظهار داشت که: «قابلیتهای بیشتر طراحی مرجع با پخش بار کاری و استفاده از قدرت محاسبهگری دستگاه میزبان از طریق اتصال به تلفن همراه یا کامپیوتر خانگی کاربران قابلیتهایی نظیر ردیابی چشم و ۶DoF controllers، سطح عمیقتری از واقعیت افزوده را در دسترس قرار میدهد.»
علاوه بر این، طراحی مرجع با این هشدار وارد پلتفرم اسنپ دراگون XR1 کوالکام (که دربرگیرنده قدرت پردازش کافی و قابلیتهای مرتبط با واقعیت افزوده برای راهاندازی هدستهای یاد شده است) میشود که تجارب واقعیت افزوده و واقعیتمجازی محدودتر از چیزی خواهند بود که یک تلفن همراه هوشمند توانایی ارائه آن را دارد.
همچنین چنین قابلیتهایی زودتر از سال ۲۰۲۰ میلادی به تلفنهای همراه نخواهند رسید.