اکتیویژن بلیزارد از علاقه خود به ساخت محتوا برای سرویس ابری بازیها میگوید
اکتیویژن بلیزارد از علاقه خود به ساخت محتوا برای سرویس ابری بازیها میگوید
کلاود گیمینگ یکی از فناوریهای جدیدی است که به احتمال زیاد بهزودی بسیار فراگیر میشود و حتی تبدیل به یک لازمه برای شرکتهای بزرگ میشود. بر اساس جدیدترین اخبار، یکی از این شرکتهای پیشرو که بر اساس گفتههای رابرت کوتیک، سرپرست ارشد اجرایی، با اشتیاق بهدنبال این فناوری است، شرکت اکتیویژن بلیزارد است. وی در این راستای صحبتهایی داشته که یکی از آنها مربوط به پلتفرم شرکت گوگل ب است که به نظر کوتیک، دارای پتانسیل بسیار خوبی است اما برای موفقیت به محتواهای جدید و مستمر نیاز دارد.
اظهارنظر رابرت کوتیک
شرکت مذکور به عنوان یک کمپانی بزرگ، دارای محتوا و حقوق بسیار زیادی در زمینهی بازیهای ویدیویی است و دهههاست که در این زمینه یکی از شرکتهای پیشرو است. بخشهایی از صحبتهای کوتیک را در این زمینه در زیر مشاهده میکنید:
وقتی که شما در جایگاه یک شرکت، بیش از ۳۰ سال تعدادی آی پی خاص را صاحب باشید، تقریبا دیگر زمان و موقعیت بهتری را برای بودن در صنعت بازی نمیتوان متصور شد. وقتی شرکتهای بزرگی مانند گوگل که حسابی نیز در این زمینه سرمایهگذاری میکنند و بهدنبال ساخت پلتفرمهای خاص هستند، اما وقتی نوبت به محتوایی که باید به مشتری ارائه کنند میرسد و از آن ناتوان هستند، آن زمان بهترین موقعیت برای ورود شرکتی مانند اکتیویژن بلیزارد است تا از این فرصت خوب استفاده کند.
رابرت کوتیک، سرپرست ارشد اجرایی شرکت اکتیویژن بلیزارد، صحبتهای خود را اینچنین ادامه داد:
شرکتهایی که در این راه تازهکار هستند، به دنبال افزایش تعداد مشتریان خود از طرق مختلف میگردند تا با سرمایهگذاری و ایجاد تعهد در زمینهی گیمینگ، زمینه را برای رشد این صنعت در شرکت خود و همچنین در بازار بهوجود آورند. اما از یک مساله نباید غافل بود و آن هم محتواست که اگر کافی نباشد، نمیتوان انتظار موفقیت را در این بازار پر از رقابت داشت. خوشبختانه (برای شرکتهایی مثل ما) آنها نمیدانند که چگونه باید این محتوا را تولید کنند. سپس زمانی که این شرکتها مانند گوگل به این فکر میافتند که دیگر چه چیزی نیاز است برای توسعه این صنعت، نوبت شرکتهای ناشری مثل ما میرسد که پا به میدان بگذاریم و بهدنبال افزایش تعداد مشتریان آنان و پلتفرمهای خاص آنها باشیم. ما مجموعهی بسیار بزرگی از مشتریان و کاربران را صاحب هستیم که میتوانیم به سمت این پلتفرمهای جدید و جذاب حرکت دهیم.
بررسی رقبا اکتیویژن بلیزارد
پلتفرم Google Stadia که پیشتر معرفی شد، چراغ سبزی بود برای ورود شرکتهایی مانند اکتیویژن بلیزارد به این میدان پر از رقابت. فیل هریسون، مدیر مسئول پلتفرم استیدیا، گفته که اطلاعات بیشتر و تکمیلی در مورد این فناوری جدید، در ماههای پیشرو و احتمال در ماه ژوئن (ماه آینده) منتشر خواهد شد. پس باید منتظر باشیم تا ببینیم که گوگل قرار است با چه کمپانی قرارداد همکاری امضا کند. این پلتفرم موجب ایجاد یک تیم توسعهی بازی نیز شده است. این استودیو کوچک که استادیا گیمز (Stadia Games) نام دارد، توسط جید ریموند، از اعضای سابق الکترونیک آرتز و یوبیسافت، اداره میشود که مسئولیت تولید بازی برای این پلتفرم را دارد.
البته شرکت گوگل در این زمینه تنها نیست و مایکروسافت نیز که در حال ساخت سرویس ابری بازی خود با نام xCloud است، رقیب اصلی آن بهشمار میآید. شرکت سونی نیز مشغول ساخت سرویس ابری خود با نام Playstation Now است تا بتواند با استفاده از استودیوهای انحصاری و مختص به خود، درست مانند مایکروسافت، بهدنبال تولید محتوا برای این پلتفرم باشد.
علاوه بر این شرکتها که زمینهی اصلی کاری آنها در مورد بازیسازی است، شرکتهای دیگری نیز هستند که بهدنبال ساخت و توسعهی سرویسهای ابری و پلتفرمهای مختص به بازی هستند که برخی از آنها هنوز رسما فعالیت خودشان را مشخص نکردهاند. این شرکتها شامل آمازون، وریزون و وال مارت هستند. البته اگر هم این خبر واقعیت داشته باشد و این شرکتها بهدنبال ساخت سرویسهای ابری مخصوص بازی باشند، دیگر توان ساخت محتوا را نخواهند داشت و باید دست به دامن شرکتهایی مثل اکتیویژن بلیزارد شوند.
منبع:www.zoomg.ir