فروشگاه سورس یونیتی

آمار واقعیت افزوده در سال ۲۰۲۳

آوریل 28, 2023

آمار واقعیت افزوده در سال ۲۰۲۳

 

آمار واقعیت افزوده برای دانستن در سال 2023

 

بر اساس آخرین آمار واقعیت افزوده (AR) در سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده است. امروزه، AR یکی از محبوب‌ترین اشکال فناوری همهجانبه است که شرکت‌ها هر روز روی برنامه‌ها و تجربیات سرمایه‌گذاری می‌کنند.

با فناوری‌های مناسب، سازمان‌ها می‌توانند تجارب آموزشی جامع واقعیت افزوده ایجاد کنند، همکاری را افزایش دهند و تجربیات مشتری را بهبود بخشند.

طبق آخرین گزارش‌های تحلیلگران صنعتی مانند Market Research Future، بازار واقعیت افزوده در حال شکوفایی است و با سرعتی سریع‌تر از تقریباً هر فناوری مخرب دیگری در حال رشد است. تا به امروز، فضای AR قرار است با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) حدود ۴۱٫۵ درصد در ۴۶۱٫۲۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ رشد کند.

تحلیلگران بر این باورند که دگرگونی سریع فضای واقعیت افزوده ناشی از ابزارها و فن‌آوری‌های سریع در حال تکامل در چشم‌انداز غوطه‌ور است. راه‌حل‌های نرم‌افزاری جدید برای ایجاد تجربیات AR و دوربین‌ها و صفحه‌نمایش‌های پیشرفته‌تر، توسعه AR را تسریع کرده‌اند.

در اینجا نگاهی دقیق‌تر به آمار واقعیت افزوده داریم که راه‌حل‌های نوآورانه‌ای را که جهان امروز را تغییر می‌دهند، برجسته می‌کند.

واقعیت افزوده در حال حاضر به عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین و مخرب‌ترین راه‌حل‌های فناوری برای رهبران کسب‌وکار در سراسر صنعت است. بر اساس گزارش Snapchat و Ipsos MORI در سال ۲۰۲۲، AR به عنوان یک ابزار قدرتمند برای شرکت هایی که به دنبال تعامل با مخاطبان هدف خود هستند، در حال ظهور است.

حدود ۹۴ درصد از رهبران کسب و کار می گویند “سرگرمی” دلیل اصلی استفاده مردم از AR است.

با این حال، این گزارش همچنین نشان داد که مصرف‌کنندگان نظرات متفاوتی در مورد آنچه که AR را قانع‌کننده می‌کند، دارند. برای مثال، حدود ۵۵ درصد از مصرف‌کنندگان بریتانیایی معتقد بودند که بزرگترین مزیت AR این است که به تجربه خرید آنها کمک می‌کند.

۷۹ درصد از مصرف کنندگان به استفاده از AR برای قرار دادن محصولات در محیط خود علاقه نشان دادند تا ببینند قبل از خرید آنها چگونه به نظر می رسند. علاوه بر این، ۷۷ درصد از مصرف‌کنندگان علاقه خود را به استفاده از AR برای تعامل با محصولات قبل از خرید نشان دادند.

آمار کلیدی در AR برای سال ۲۰۲۳

۵۷ درصد از کاربران می‌گویند احتمال خرید از برندی که AR ارائه می‌دهد بیشتر است: مشتریان احتمالاً محصولاتی را از شرکتی خریداری می‌کنند که تجربه AR فراگیر ارائه می‌دهد. طبق گزارش اسنپ که در بالا ذکر شد، حدود ۶۴ درصد از مصرف‌کنندگان معتقدند که توانایی استفاده از واقعیت افزوده در تجربه خرید، حس وفاداری آنها را نسبت به یک برند افزایش می‌دهد.
درآمد نمایشگرهای AR/VR در سال ۲۰۲۲ به ۹۴۲ میلیون دلار رسید: طبق گزارش بازار زنجیره تامین نمایشگر، سال ۲۰۲۲ یک سال چالش برانگیز برای بخش فناوری های AR/VR بود. با این حال، انتظار می‌رود که چشم‌انداز در سال‌های آینده رشد قابل‌توجهی داشته باشد. درآمدهای صنعت قرار است تا پایان سال ۲۰۲۷ با CAGR 50.7 درصدی افزایش یابد.
تا پایان سال ۲۰۲۳، ۱٫۴ میلیارد کاربر دستگاه AR وجود خواهد داشت: Statistica گزارش داد که تعداد کاربران دستگاه AR به طور پیوسته در چند سال گذشته افزایش یافته است. تا پایان سال ۲۰۲۲ تقریباً ۱٫۰۷ میلیارد کاربر دستگاه AR وجود داشت. تا سال ۲۰۲۳، این تعداد به ۱٫۴ میلیارد و در سال ۲۰۲۴ به ۱٫۷۳ میلیارد افزایش خواهد یافت.

ارقام بیشتر در مورد آمار واقعیت افزوده

انتظار می‌رود بازار هدست‌های AR/VR تا سال ۲۰۲۶ حدود ۵۰ میلیون دستگاه عرضه کند: اگرچه در سال ۲۰۲۲ به دلیل مشکلات زنجیره تامین، همه‌گیری کووید-۱۹ و سایر مشکلات اقتصادی، محموله‌های دستگاه‌های AR/VR اندکی کاهش یافت، اما کارشناسان معتقدند که محموله‌ها کاهش می‌یابد. از سال ۲۰۲۳ دوباره شروع به افزایش می‌کند. IDC پیشنهاد می‌کند که تا سال ۲۰۲۴، محموله‌های دستگاه‌های واقعیت افزوده نسبت به سال گذشته ۸۸٫۸۶ درصد افزایش خواهد یافت.
ارزش بازار عینک های هوشمند در سال ۲۰۳۰ به ۱۲٫۷۶ میلیارد دلار خواهد رسید: علاقه به اشکال جدید فناوری AR در حال افزایش است. طبق تحقیقات Grandview، ارزش بازار این بخش از AR حدود ۵٫۸۴ میلیارد دلار بود. با این حال، تا سال ۲۰۳۰، ارزش بازار باید به ۱۲٫۷۶ میلیارد دلار با CAGR 10.3 درصد برسد.
ارزش بازار نرم‌افزار AR تا سال ۲۰۲۸ به ۱۳۷٫۱۴ میلیارد دلار می‌رسد: نرم‌افزاری که برای ایجاد تجربه‌های واقعیت افزوده استفاده می‌شود نیز از نظر ارزش افزایش می‌یابد. یک گزارش گراند ریسرچ در سال ۲۰۲۲ نشان داد که بازار جهانی نرم‌افزار AR در سال ۲۰۲۰ حدود ۸٫۵۸ میلیارد دلار ارزش داشت و ممکن است تا سال ۲۰۲۸ به ارزش ۱۳۷٫۱۴ میلیارد دلار برسد که با CAGR 57.21 درصد رشد می‌کند.

مزایای تجاری AR در سال ۲۰۲۳ و پس از آن

نیاز روزافزون شرکت‌ها برای ارتباط با مصرف‌کنندگان در سطحی همه‌جانبه‌تر، رشد سریع و نرخ پذیرش بازار AR را تقویت کرده است. با این حال، باید توجه داشت که تجربیات مشتری تنها حوزه ای نیست که می تواند از واقعیت افزوده بهره مند شود.

منبع:.xrtoday.com