مراحل طراحی بازی در یونیتی- قسمت پنجم

مرحله‌ی چهارم: ایجاد گیم‌آبجکت

بعد از آماده شدن صحنه، گیم‌آبجکت‌های موردنیاز آن صحنه را ایجاد می‌کنیم. برای ایجاد یک گیم‌آبجکت و اضافه کردن آن به صحنه از منوی GameObject ادیتور و یا منوی Create واقع در نوار کنترل پنجره‌ی Hierarchy استفاده می‌کنیم:

مراحل طراحی بازی در یونیتی- قسمت پنجم


می‌دانیم که گیم‌آبجکت‌ها تنها مجموعه‌ای از کامپوننت‌ها هستند. بنابراین با انتخاب گیم‌آبجکت خالی (Create Empty) و افزودن دستی کامپوننت‌ها نیز می‌توان اقدام به ایجاد انواع گیم‌آبجکت نمود؛ اما با انتخاب سایر گزینه‌های این منو می‌توان اقدام به ایجاد گیم‌آبجکت‌های تخصصی کرد که با هدف تسریع کار به طور خودکار دارای کامپوننت‌های موردنظر هستند. یعنی ایجاد یک گیم‌آبجکت Sprite از طریق منوی GameObject > 2D Object > Sprite مانند ایجاد یک گیم‌آبجکت خالی و افزودن دستی کامپوننت Sprite Renderer به آن می‌باشد.

مراحل طراحی بازی در یونیتی- قسمت پنجم یونیتی از قابلیت‌های دیگری نیز برای تسریع روند ساخت یک گیم‌آبجکت استفاده می‌کند. برای مثال با drag کردن مستقیم یک فایل sprite از پنجره‌ی Project به درون نمای صحنه، آن sprite در صحنه قرار می‌گیرد. در این حالت یونیتی به طور خودکار یک گیم‌آبجکت ایجاد کرده، کامپوننت Sprite Renderer را به آن اضافه کرده و sprite فوق را به پراپرتی Sprite کامپوننت نسبت داده است.

 

اسپرایت‌های place holder


مراحل طراحی بازی در یونیتی- قسمت پنجم – در مواقعی که برای یک گیم‌آبجکت اسپرایتی طراحی نکرده‌ایم و یا تنها قصد تست پروژه را داریم می‌توان از اسپرایت‌هایی تحت عنوان place holder استفاده کرد. این اسپرایت‌ها که اشکال هندسی ساده‌ای مانند دایره، مستطیل، مثلث و… هستند می‌توانند تا زمانی که اسپرایت مناسبی طراحی نکرده‌ایم به عنوان ماکت در صحنه استفاده شوند. برای ایجاد این اشکال از منوی Create نوار کنترل پنجره‌ی Project گزینه‌ی Sprites را انتخاب کنید.

منبع:
unitycorn.ir