ایجاد ویبره در یونیتی

در بسیاری از بازی ها مانند آسفالت دیده ایم که وقتی خودرو به دیوار برخورد می کند یا به دیوار کشیده می شود، لرزشی به میزان زمانی که این اتفاق می افتد در گوشی انجام می شود و به بخشی که این حالت را فعال می کند Vibrator گفته می شود. همچنین در بازی های دیگری دیده ایم که وقتی بازیکن می میرد یا تیر می خورد یا از دره می افتد، موبایل بسته به نوع ویبره ای که تعیین کرده است، ویبره و لرزش را فعال می کند.

این ویبره، به کار اطلاع می دهد که درحال خارج شدن از یک حالت استاندارد در بازی است. به عنوان مثال اگر حواس بازیکن جای دیگری باشد و یا هنوز آماتور باشد، با این کار بازی به بازیکن تلنگری می زند تا حواس خود را جمع کند.

برای ایجاد لرزش موبایل در یونیتی  ۳ روش وجود دارد. در این دوره قصد داریم با استفاده از کلاس های جاوا و روش خود یونیتی، حالت ویبره را در موبایل خود ایجاد کنیم که بسته به بهینه بودن روش ها و انتخاب شخصی، آن را برای بازی خود انتخاب کنید و توابع آن را در هر جای بازی خود که نیاز دارید قرار دهید.

یونیتی متد بسیار پرکاربردی بنام Vibrate از کلاس Handle ارائه می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید هنگام فشردن یک کلید(Button) در رابط کاربری، دستگاه اندرویدی را برای مدت یک ثانیه به حالت ویبره ببرید. کد مربوط به این دستور را در کادر زیر مشاهده می‌کنید:

دستگاه اندرویدی را برای مدت یک ثانیه به حالت ویبره ببرید.

منبع

unity-source

danup.ir