آموزش فارسی یونیتی

یونیتی امکان ساخت بازی‌های دو بعدی و سه بعدی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این موتور بازی‌سازی همچنین ویژگی‌هایی از قبیل ساخت فیزیک بازی، طرز حرکت اشیا، تنظیم زاویه نور، سایه‌زنی و… که برای ساخت یک بازی حیاتی هستند را دارا است. این نرم‌افزار یک Asset Store یا “فروشگاه دارایی” دارد که توسعه‌دهندگان می‌توانند اشیا، اصوات و افکت‌هایی که خلق کرده‌اند را در این فروشگاه با بقیه توسعه‌دهندگان به اشتراک بگذارند و اگر خودشان هم به چیزی نیاز پیدا کردند آن را از این فروشگاه برای بازی خود تهیه کنند. این دارایی‌ها می‌توانند انیمیشن، افکت، مدل‌های مختلف یا انواع صداها باشند. تمام این‌ موارد به این معنی است که بازی ساز می‌تواند در وقت و هزینه صرفه‌جویی کرده و تمرکز اصلی خود را روی ایده‌پردازی و خلق تجربه‌ای جذاب برای بازیکنان بگذارد.

مسلم است که موتورهای بازی سازی بزرگ دیگری در دسترس توسعه‌دهندگان و بازی سازان قرار دارد که همه آن‌ها از رقبای یونیتی محسوب می‌شوند. موتور بازی سازی آنریل (به انگلیسی: Unreal Engine) و موتور بازی سازی کرای انجین (به انگلیسی: Cryengine) تعدادی از این رقبا هستند. پس چرا باید این نرم‌افزار را انتخاب کنید؟

با اینکه این نرم‌افزار در گذشته فقط قابلیت ساخت بازی های سه بعدی را دارا بود، از چند سال پیش امکان ساخت بازی های دو بعدی را نیز اضافه کرده‌است. گرافیک بازی‌های ساخته شده با یونیتی از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند و به همین دلیل، بیشترین بازی های گوگل پلی با این موتور ساخته شده‌اند. همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادیم به دلیل قابلیت اجرایی روی پلتفرم‌های مختلف، بازی سازان این امکان را دارند که بازی خود را برای گوشی‌های اپل، ویندوز و حتی انواع کنسول‌های بازی ارائه کنند تا به مخاطبان و بازیکنان بیشتری دسترسی داشته باشند.

با این حال این موتور بازی سازی همچنان در مقایسه با آنریل و کرای از نظر کیفیت گرافیکی پایین‌تر است اما در به روزرسانی‌های اخیر قدم‌هایی در راستای بهبود آن برداشته شده‌است. به همین دلیل اکثر شرکت‌های بازی سازی بزرگ یا به اصطلاح AAA که برای گرافیک بازی ارزشی بالایی قائل هستند، از این موتور بازی سازی استفاده نمی‌کنند و به سراغ رقبای آن می‌روند.

آموزش فارسی یونیتی

محیط برنامه

 

شروع فرایند بازی سازی

 

استاندارد  assets

 

ابزار های ویوپورت

 

وارد کردن آبجکت

 

ابزار های Transform

 

ساخت یک بازی ساده

 

ساخت موانع بازی

 

تکمیل بازی

 

منبع: مدرسه گرافیک

naringames.com