یونیتی ریموت
یک از نیازهای آشکار طراحان بازی در یونیتی، نیاز به مشاهده و تست همزمان پروژه در یک دستگاه (گوشی/تبلت) واقعی است و اینجا همانجاییست که یونیتی ریموت (Unity Remote) به کمک آنها میآید. یونیتی ریموت اپلیکیشنی است که به صورت رسمی توسط Unity Technologies برای پلتفرم اندروید و iOS منتشر شده است. با نصب این اپلیکیشن بر روی گوشی/تبلت و اتصال آن به کامپیوتر توسط کابل USB میتوان هنگام اجرای پروژهی یونیتی در ادیتور، خروجی بازی را روی یک دستگاه واقعی هم دید.
تقریبا هر نوع بازی را میتوان در یونیتی ریموت تست کرد، با این حال بیشتر برای تست بازیهایی استفاده میشود که ورودیهای خاص دارند و به همین دلیل امکان تستشان در ادیتور یونیتی ممکن نیست، مثلا در صورتی که یکی از اجزای بازی نسبت به حسگر شتابسنج گوشی حساس باشند و یا در رابط کاربری بازی از قابلیتهای مالتی تاچ استفاده شده باشد.
هرچند خروجی قابل مشاهده در این اپلیکیشن کیفیت پایینتری نسبت به خروجی نهایی بازی دارد ( که البته دلیل این افت کیفیت نیز بالا بردن سرعت اجراست) اما مزیتهای قابل توجهی بسیاری دارد که این نقطه ضعف را پوشش میدهد به عنوان مثال با استفاده از یونیتیریموت میتوان بدون build گرفتن از پروژه اقدام به تست بازی نمود که این ویژگی علاوه بر راحتی کار، تا حد زیادی از اتلاف وقت نیز جلوگیری میکند.
اجرای بازی در یونیتی ریموت (اندروید)
دریافت یونیتی ریموت
برای دریافت یونیتی ریموت از گوگل پلی بر روی دکمهی زیر کلیک کنید:
پیشنیازهای اجرا در یونیتی ریموت
به منظور اجرای بازی در یونیتیریموت پیشنیازهای زیر لازم هستند:
۱- نصب بودن JDK و SDK اندروید بر روی سیستم و معرفی بودن آنها به ادیتور یونیتی
۲- نصب بودن درایور گوشی متصل به کامپیوتر (به این منظور بایستی بستهی Google USB Driver از طریق SDK Manager به مخزن SDK اضافه شود. برای اطلاعات بیشتر به https://developer.android.com/studio/run/win-usb مراجعه کنید)
۳- فعال بودن قابلیت USB Debugging در دستگاه اندرویدی (این گزینه در تنظیمات توسعهدهنده (Developer options) قرار دارد. به منظور فعال کردن تنظیمات توسعهدهنده در دستگاه اندرویدی در تنظیمات گوشی به قسمت About Phone رفته و بر روی گزینهی Build number چندین بار ضربه زده تا پیام Developer mode has been turned on (و یا پیامی مشابه این) نمایش داده شود)
پیکربندی ادیتور
پس از اطمینان حاصل کردن از دارا بودن تمام پیشنیازهای گفته شده به تنظیمات ادیتور (از طرق منوی Edit > Project Settings > Editor) مراجعه کرده و در قسمت Unity Remote گزینهی Device را روی Any Android Device قرار دهید:
بعد از این کار نرمافزار یونیتی را ببندید.
در نهایت برای اجرای بازی در یونیتی ریموت به ترتیب ابتدا اپلیکیشن را بر روی دستگاه اندرویدی باز کرده، سپس دستگاه را با کابل به کامپیوتر وصل کرده و در آخر ادیتور یونیتی را باز کنید. در این مرحله با اجرای بازی در ادیتور باید شاهد اجرا شدن آن در یونیتی ریموت نیز باشید.
منبع: www.unitycorn.ir
دیدگاه ها (۰)