آموزش یونیتی- قسمت نهم
آخرین کاری که در طراحی محیط بازیمان انجام میدهیم، ایجاد آسمان است . ما از Skybox استفاده می کنیم که یک مکعب ۶ پهلو است و برای بازیکن قابل دیدن است و دربالای اشیاء دیگر است . برای ایجاد Skybox مراحل زیر را انجام دهید:
۱ -در نمای Project روی پوشه Assets کلیک کنید.
۲ – Assets >> Create >> Material را انتخــاب کنیــد . ایــن کــار یــک شــئ متریــال در پوشــه Assets ایجاد می کند.
۳ – این متریال جدید را Skybox نامگذاری کنید .
۴ – در نمای Project ، Skybox را انتخاب کنید.
۵ – در نمــــای Inspector ، گزینــــه Shader بــــه صــــورت پــــیش فــــرض Standard اســــت . آن را بــــه Skybox/ 6 Sided تغییر دهید.
آموزش یونیتی- قسمت نهم
۶ – حالا از فایل منابع کتاب که از سایت ir.dev-bazi باید دانلود کنید ، و از داخل پوشه ۲ Chapter ، شش فایل تصویری را به داخل پوشه Assets درگ کنید . اسامی این تصاویر با CloudyLightRays شروع می شود .
۷- در نمای Inspector ، هر فایل جدید را به قسمت متناظر درگ کنید . توجه کنید که فایل ها شامل back ، down ، front ، left ، right یا up هستند . هر یک از اینها یک قسمت متناظر در Skybox دارند . بعد از انجام این کار ، نمای Inspector باید به شکل زیر Skybox را نمایش دهد :
۸ – در نمای Hierarchy ، Camera Main را انتخاب کنید.
۹ – در پائین نمای Inspector ، دکمه Component Add را کلیک کنید. سپس Rendering و Skybox را انتخاب کنید . به این ترتیب یک Component جدید در نمای Inspector برای دوربین اصلی ، ایجاد میشود.
۱۰- در نمای Inspector ، Skybox ای را که ایجاد کرده ایم ، به داخل قسمت Skybox Custom درگ کنید:
حالا در هر دو نمای Scene و Game می بینید که بازیکن یک دید ۳۶۰ درجه ای از Skybox ما دارد . صحنه و پروژه را ذخیره کنید .
منبع:
javad.arbabi e-book
ir.dev-bazi
دیدگاه ها (۰)