آموزش یونیتی قسمت دوازدهم
چندین ابزار وجود دارد که می تواند به منظور ایجاد اشیاء سه بعدی برای استفاده در یونیتی ، به کار گرفته شود . یکی از اینها Blender است. Blender یک نرم افزار رایگان و متن باز مخصوص مدل سازی سه بعدی است . کتاب ها و آموزش ها زیادی در خصوص نحوه استفاده از این نرم افزار و تولید منابع مورد نیاز وجود دارد . آموزش نحوه ایجاد این منابع از پایه ، خارج از محدوده این آموزش است .
کاری که ما در اینجا انجام می دهیم ، استفاده از شئ Blender و ذخیره آن به فرمت قابل استفاده یونیتی است . برای این کار ، مراحل زیر را دنبال کنید:
- یک کپی از نرم افزار Blender را از سایت http:// www. blender.org دانلود کنید.
- فایل blend.stalk_corn را که در پوشه ۳ Chapter فایل منابع کتاب دانلود شده ، انتخاب کنید .
- Blender را اجرا کنید.
- از منو File گزینه Open را انتخاب کنید.
- فایل blend.stalk_corn را که قبلا دانلود کردیم ، انتخاب کنید.
- دکمه File Blender Open را انتخاب کنید . حالا می توانید شئ را در Blender ببینید :
آموزش یونیتی قسمت دوازدهم
حالا باید شئ را به فرمت قابل استفاده یونیتی تبدیل کنیم . برای این کار:
- به منو Export>> FBX (.fbx)<< File رفته تا شئ را به شکل یک فایل .fbx ذخیره کنیم.
- مسیری را برای ذخیره فایل انتخاب کنید.
- روی دکمه Export FBX کلیک کنید.
- یونیتی را اجرا و پروژه را باز کنید.
- از منو Assets گزینه Import New Asset را انتخاب کنید . پنجره Asset New Import باز می شود.
- فایل fbx .را که ذخیره کرده بودید ، انتخاب کرده و دکمه Import را کلیک کنید.
- Blender را ببندید.
- پروژه یونیتی را ذخیره کنید . حالا در نمای Project ، مدل بوته ذرت را می بینید .
منبع:
javad.arbabi e-book
ir.dev-bazi
دیدگاه ها (۰)