فروشگاه سورس یونیتی

Steam شهادت داد: گیمرها به ویندوز ۷ خیانت کردند

آگوست 5, 2019

Steam شهادت داد: گیمرها به ویندوز ۷ خیانت کردند

جدیدترین آمار ارائه شده از سوی Valve از گیمرهای پلتفرم Steam نشان می‌دهد نه تنها ویندوز ۱۰ انتخاب شماره یک گیمرها است، بلکه هر ماه رشد محبوبیت را تجربه می‌کند. در ماه ژوئیه ویندوز ۱۰ توانسته رکورد خود را در میان کاربران Steam بشکند و با ۳٫۷۳ درصد رشد، سهم نگارش ۶۴ بیتی آن به ۷۱٫۵۷ درصد رسیده است.ویندوز ۷ بازنده این رقابت بوده.

جدول تغییرات

nothing-can-stop-windows-10-from-conquering-the-gaming-world-526934-2.jpg

تفسیر نتایج

به وضوح آمار ارائه شده برتری برگشت ناپذیر ویندوز ۱۰ را نشان می‌دهد و نگارش ۶۴ بیتی ویندوز ۷، با ۳٫۰۳ درصد کاهش سهم، تنها ۲۰٫۴۰ درصد از پایگاه کاربران Steam را در دست دارد و با فاصله زیاد از برادر کوچک‌تر خود عقب است.  نگارش ۶۴ بیتی ویندوز ۸٫۱ هم با ۰٫۲۰ درصد کاهش سهم، ۲٫۷۲ درصد کامپیوترهای Steam را در اختیار دارد و در جایگاه سوم قرار گرفته است.

در مجموع حالا نگارش‌های ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ و ویندوز ۷ محبوب‌ترین سیستم عامل‌ها میان گیمرها و کاربران Steam هستند، هرچند که با نزدیک شدن به پایان پشتیبانی رسمی، از سهم ویندوز ۷ کاسته شده و به سهم ویندوز ۱۰ اضافه می‌شود.

پشتیبانی از ویندوز ۷ از ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی متوقف می‌شود و دیگر خبری از وصله‌های امنیتی و سایر آپدیت‌ها نخواهد بود.

در طرف دیگر آمار ارائه شده از سوی Valve نشان می‌دهد نگارش ۳۲ بیتی نسخه‌های مختلف سیستم عامل ویندوز در حال به فراموشی سپرده شدن هستند و ماه گذشته هم کاهش سهم را تجربه کرده‌اند. به گفته Valve، تنها ۰٫۱۹ درصد گیمرها از نگارش ۳۲ بیتی ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند.

وضعیت سیستم عامل‌های غیر ویندوزی هم تغییر قابل ملاحظه‌ای نداشته است. macOS  اپل با ۰٫۳۳ درصد کاهش نسبت به ماه گذشته، ۲٫۹۳ درصد کاربران Steam را به خود اختصاص داده است.  نگارش ۱۰٫۱۴٫۵ از این سیستم عامل با سهم ۱٫۳۷ درصد، محبوب‌ترین نگارش macOS است.

Linux  هنوز فاصله بسیار زیادی با تبدیل شدن به یک پلتفرم گیمینگ دارد و تنها ۰٫۷۹ درصد گیمرها Steam از آن استفاده می‌کنند که ۰٫۰۵ درصد کاهش را نسبت به ماه قبل نشان می‌دهد.

منبع:www.shahrsakhtafzar.com