فروشگاه سورس یونیتی

۷ بازی ایکس باکس که باید برای برتری بر پلی استیشن، در رویداد آینده شرکت نمایش داده شود

ژوئن 7, 2023

۷ بازی ای که ایکس باکس باید برای برتری بر پلی استیشن در رویداد آینده خود نمایش دهد.

7 بازی ایکس باکس

 

ما اکنون در اواسط فصل نمایشگاه هستیم و علیرغم کنفرانس نه آنچنان داغ که از پلی استیشن انتظار داشتیم، هنوز هم فشار زیادی برای ایکس باکس وجود دارد که گوی رقابت را از این شرکت برباید.

دوازده ماه گذشته مایکروسافت با مجموعه‌ای ضعیف از نسخه‌های آتی تقریباً بدون نسخه انحصاری، و استقبال ضعیف از نسخه‌هایی که ما دریافت کردیم، تعریف شده است. همراه با تلاش‌های مداوم برای تصاحب اکتیویژن بلیزارد بر خط پایان، و حال معرفی های  قوی برای بازگرداندن شتاب به این غول سبز بزرگ لازم است. البته این بدان معنا نیست که آنها نمی توانند این کار را انجام دهند. در حالی که روزهای تسلط این شرکت به لطف عناوینی مانند Gears، Fable و Halo ممکن است پشت سر ما باشد، ده سال به طول انجامید و از قضا MS احتمالاً در نمایشگاه امسال بر یکی از این ستون‌ها تکیه خواهد کرد.

اما در کنار آن، ما لیست علاقه‌مندی‌های خود را نیز داریم که امیدواریم در نمایشگاه این یکشنبه شاهد آن باشیم و هر فرصتی را داشته باشد تا یک بار دیگر شرکت را در لطف خود قرار دهیم. در حالی که ما نمی گوییم که اینها یک راه حل جادویی خواهند بود، اما راه طولانی برای بازگرداندن ایمان به ایکس باکس به عنوان یک پلتفرم خواهند بود.

Fable

 

آیا ما با واضح ترین انتخاب شروع می کنیم؟ البته – سه سال از اولین راه‌اندازی مجدد Fable می‌گذرد. تقریباً همه متقاعد شده‌اند که ما آن را خواهیم دید، پس از چندین تیز که اشاره‌های کوچکی به ویژگی‌های قبلی Fable می‌دهد. یکی موسیقی فبل داشت، دیگری از زرق و برق استفاده می‌کرد به همان شیوه‌ای که در بازی استفاده می‌شد…

از آنجایی که Lionhead دیگر در بین ما نیست، بازی‌های Playground به ما یک ماجراجویی RPG عجیب و غریب را ارائه می‌کنند. این شخصیت منحصر به فرد Lionhead در تار و پود Fable بافته شده است، بنابراین جالب است که ببینیم چگونه توسعه دهندگان جدید، با شهرت کاملاً زرق و برق دار Forza Horizon، آن را برای یک نسل کاملاً جدید به روز می کنند و در عین حال آنچه را که جادو می کند حفظ می کنند. خیلی خاص.

 

Avowed

 

ما نمی خواهیم آنچه را که هفته گذشته در مورد نیاز مایکروسافت به قفل کردن ژانر RPG بیان کردیم، زیاد تکرار کنیم. با این حال، Avowed باید در نمایشگاه امسال به عنوان یکی دیگر از سلاح های مهم در زرادخانه ایکس باکس نشان داده شود، بنابراین کاملاً به استارفیلد متکی نیست.

مطمئناً این پتانسیل را دارد که ابسیدین در فرمان است. Fallout New Vegas، Pentiment، Pillars of Eternity، The Outer Worlds… کارنامه آنها چشمگیر است. با این حال، مقیاس کوچک‌تر از Starfield می‌تواند به نفع Avowed برای کسانی که از وعده‌های دلهره‌آور حوزه ادعایی Bethesda غرق شده‌اند، اگر پر از محتوای معنی‌دار و متنوع‌تر باشد، کار کند. (چیزی که نیو وگاس به خوبی انجام داد.)

 

Everwild

 

یکی از عادت‌های ناامیدکننده ایکس‌باکس که اخیراً پیدا کرده این است که بازی‌ها را در نمایشگاه‌های خود اعلام می‌کند و پس از آن سال‌ها چیزی بیشتر نشان نمی‌دهد. Fable یکی است، Everwild دیگری است – و دو مورد دیگر در این فهرست وجود دارد. اما Everwild به چند دلیل هیجان انگیز است. اول اینکه توسط Rare که یکی دیگر از استودیوهای بریتانیایی با شجره نامه چشمگیر است ساخته می شود. با این حال، اخیراً تنها تمرکز آنها بر روی ماجراجویی دزدان دریایی آنلاین Sea of Thieves بوده است.

البته مشکلی در این مورد وجود ندارد، اما Rare قطعاً به ما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند آن عضلات خلاق را روی چیزی جدید خم کنند. همانطور که در مورد Everwild اطلاعات کمی داریم، مفهوم یک اکشن ماجراجویی با عناصر بازی خدایی ما را مجذوب خود می کند، همانطور که ادعای قبلی آن در مورد هیچ گونه مبارزه ای نخواهد بود. از سال ۲۰۲۰ نسبتاً ساکت بوده است، بنابراین تا به حال به‌روزرسانی دیر شده است.

 

Perfect Dark

 

هنگامی که The Initiative، یک استودیوی شخص اول مایکروسافت کاملاً جدید معرفی شد، همه تحت تأثیر قرار گرفتند. به نظر می‌رسید که یکی از توسعه‌دهندگان واقعی برای پیوستن به لباس جدید صف می‌کشد، و این گمانه‌زنی درباره اینکه این تیم رویایی دقیقاً روی چه چیزی کار می‌کند، سر و صدای کافی برای قدرت بخشیدن به یک شهر کوچک ایجاد کرد. وقتی فاش شد که روی یک Perfect Dark کاملاً جدید کار می‌کنند، یک FPS که قبلاً کمیاب بود و بسیاری آن را جانشین ژانر  GoldenEye 007 می‌دانند، طرفداران به همان اندازه خوشحال و شیفته شدند.

 

سپس اوضاع کمی عجیب و غریب شروع شد. بسیاری از کارکنان شروع به ترک The Initiative کردند و توسعه دهندگان Tomb Raider Crystal Dynamics وارد پروژه شدند. ما از آن زمان چیزی نشنیده ایم و واقعاً دوست داریم بدانیم آنجا چه خبر است. چرخش دیگری در داستان با فروخته شدن کریستال به Embracer رخ داده است، اما ظاهراً همچنان روی بازی کار می کنند. مایکروسافت مطمئناً روی یک به‌روزرسانی Perfect Dark کار می کند، و ما بسیار کنجکاو هستیم که بدانیم آیا هنوز هم پیش‌فرض‌های علمی-تخیلی جذابی را که در زمان اعلام اولیه داشت حفظ می‌کند یا خیر.

 

Senua’s Saga: Hellblade 2 

 

بازی دیگری برای اضافه کردن به لیست بازی‌هایی که چندی پیش معرفی شد، اما به تاریخ انتشار نزدیک‌تر نیستیم. این یکی، حداقل، تا کنون خیلی چیزهای بیشتری از آن به نمایش گذاشته شده است – به هر حال بیشتر از یک تریلر طعم دهنده. در واقع، ما حدود دو سال پیش گیم‌پلی را دیدیم و استعداد نینجا تئوری برای جلوه‌های بصری باورنکردنی درخشید و تریلر را به‌عنوان چیزهای چشم‌گیر برجسته کرد. ناگفته نماند که چگونه Hellblade از مبارزات سلامت روانی به تصویر می‌کشد.

در حالی که هیچ راهی برای تعجیل در هر بازی وجود ندارد، اما به زودی به یک به روزرسانی نیاز داریم، زیرا اولین بار در سال ۲۰۱۹ اعلام شد. اگر امسال عرضه شود، تقریباً به طور قطع تاریخ یکشنبه این هفته را خواهیم داشت.

 

MachineGames’ Indiana Jones game

 

بازی های ایندیانا جونز در چند وقت اخیر چشمگیرترین نمایش را نداشته اند. بله، ماجراهای نقطه و کلیک در دهه ۹۰ کلاسیک بودند، اما بیشتر پروژه ها از آن زمان تاکنون عالی نبوده اند یا کاملاً لغو شده اند. سپس، متوجه شدیم که یک بازی کاملاً جدید ایندیانا جونز را از افرادی که پشت سری عالی مدرن Wolfenstein هستند دریافت می کنیم و دوباره امیدوار شدیم.

این تیم در احیای یک فرنچایز قدیمی (Wolfenstein فوق الذکر) و ایجاد یک تغییر جدید در آن مهارت ماهرانه خود را نشان داده است، و در حالی که ما هنوز ژانر آن را نمی دانیم، ایده یک اکشن ماجراجویی مدرن ایندی واقعاً وسوسه انگیز است. در طعم های اول یا سوم شخص می آید. ، اما MachineGames استودیویی است که می‌تواند بالاتر از آن باشد (باز هم، بازی اخیر Wolfenstein را قبل از New Order به یاد بیاورید).

 

Scalebound

 

بسیار خوب، این یکی مسلماً آرزویی است، اما انکارناپذیر است که هنوز سر و صدایی در مورد Scalebound وجود دارد، ماجراجویی Devil-May-Cry با اژدهاها از بازی‌های Platinum. در حالی که هنگام فاش شدن آن واکنش‌های متفاوتی وجود داشت، بسیاری از موارد مربوط به اینکه چگونه شخصیت اصلی کمی تلخ به نظر می‌رسید، چیزی در مورد آن وجود داشت که توجه بازیکنان بالقوه را به خود جلب کرد. شاید این واقعیتی بود که استادان بازی های اکشن پلاتینیوم پشت آن بودند، شاید فقط به این دلیل بود که با رنگ های قهوه ای و خاکستری بسیاری از چیزهای دیگر در آن نمایشگاه تفاوت زیادی داشت.

به هر دلیلی، ناامیدی که از زمان لغو بازی در حوزه بازی احساس می‌شد، محسوس بود، و هر بار که خبری از رستاخیز احتمالی به گوش می‌رسد، گوش‌ها بلند می‌شوند. در حالی که هم فیل اسپنسر و هم کارگردان، هیدکی کیما، هر دو آتش را برای رستاخیز شعله‌ور کرده‌اند و آب سردی بر آتش ریخته‌اند، اگر فرصتی وجود داشته باشد که بتوانیم بازی را در حال بازگشت ببینیم عالی است.

منبع:videogamer