فروشگاه سورس یونیتی

۱۰ اپلیکیشن واقعیت مجازی برای گوشی های اندرویدی (با لینک دانلود)

اکتبر 12, 2019

اپلیکیشن واقعیت مجازی برای گوشی های اندرویدی (با لینک دانلود)

امروزه واقعیت مجازی جزو فناوری‌هایی است که روز به روز استفاده از آن در هدست‌های واقعیت مجازی یا پلتفرم‌های مختلف گسترش می‌یابد. در ادامه این مقاله نیز قرار است به معرفی ۱۰ اپلیکیشن واقعیت مجازی به همراه ارائه لینک دانلود آن‌ها بپردازیم.

هدست واقعیت مجازی / VR Headset

امروزه با پیشرفت فناوری‌های نوین باید بگوییم که موضوعاتی مانند واقعیت مجازی دیگر موضوعی مربوط به آینده نیستند و شرکت‌های بزرگ در حال توسعه محصولات خود در این زمینه هستند. هرچند کارهای انجام شده در ابتدای راه هستند و هنوز راه درازی برای فراگیر شدن در پیش دارند اما شرکت‌هایی مانند گوگل، فیسبوک، سامسونگ و … در حال توسعه پلتفرم‎‌های شخصی خود بر روی موبایل و کامپیوترهای شخصی در زمینه استفاده از بازی واقعیت مجازی و برنامه واقعیت مجازی اندروید و همین‌طور سایر پلتفرم‌ها هستند. خوب است بدانید برای استفاده از برخی از اپلیکیشن های واقعیت مجازی تنها نیاز به یک گوشی و یک هدست واقعیت مجازی است اما از طرفی برخی دیگر نیز مبتنی بر کامپیوتر شخصی هستند. اگر دوست دارید با بهترین هدست های واقعیت مجازی ۲۰۱۹ آشنا شوید می‌توانید نگاهی به این مقاله در پلازامگ نیز بیندازید.

دانلود برنامه واقعیت مجازی اندروید / VR Headset

پس همان‌طور که اشاره کردیم، استفاده از برخی از این نوع اپلیکیشن‌ها به خوبی با استفاده از یک گوشی و یک هدست واقعیت مجازی میسر است. در این زمینه باید بگوییم که پشتیبانی از فناوری‌هایی مانند واقعیت مجازی همان چیزی است که اندروید را به یک سیستم عامل قوی تبدیل می‌کند و نقطه قوت آن نیز محسوب می‌شود. این در حالی است که معمولاً هزینه هدست‌های واقعیت مجازی برای اندروید از قیمت مناسبی برخوردار بوده و کم کم استفاده از آن‌ها در حال گسترش نیز است.

این در حالی است که کیفیت اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی که شامل بازی واقعیت مجازی و برنامه واقعیت مجازی اندروید نیز می‌شود، روز به روز رو به پیشرفت است و امروزه علاوه بر جنبه‌های سرگرم کننده می‌توانیم شاهد آثاری از واقعیت مجازی در صنعت، پزشکی و مواردی از این دست باشیم.

برنامه واقعیت مجازی اندروید / VR-applications

از این رو افرادی که هدست‌های واقعیت مجازی دارند به دنبال اپلییکشن‌هایی هستند که بتوانند از آنها در هدست‌های واقعیت مجازی خود استفاده کنند و با استفاده از آنها مدتی سرگرم باشند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به این موضوع علاقه دارید می‌توانید برای آشنایی با ۱۰ برنامه واقعیت مجازی اندروید و یا هدست واقعیت مجازی در ادامه با ما همراه شوید.

  • ۱۰ برنامه واقعیت مجازی اندروید
    • اپلیکیشن واقعیت مجازی Google Earth VR
    • اپلیکیشن واقعیت مجازی Ocean Rift
    • اپلیکیشن واقعیت‌مجازی Within
    • اپلیکیشن واقعیت مجازی نیویورک تایمز (New York Times VR)
    • اپلیکیشن واقعیت‌مجازی Fulldive VR
    • اپلیکیشن واقعیت مجازی Netflix VR
    • اپلیکیشن واقعیت مجازی YouTube VR
    • اپلیکیشن واقعیت‌مجازی VR Thrills: Roller Coaster 360
    • اپلیکیشن واقعیت مجازی InCell VR

 


۱۰ برنامه واقعیت مجازی اندروید


 

اپلیکیشن واقعیت مجازی Google Earth VR

زمانی که فناوری واقعیت مجازی به عنوان یک رسانه مربوط به سرگرمی پیشرفتش را آغاز کرد همه نگاه‌ها به سمت اپلیکیشن Google Earth جلب شد؛ به طوری که اهالی دنیای فناوری حالا می‌توانستند گشت و گذار مجازی در دنیا را با استفاده از برنامه واقعیت مجازی گوگل تجربه کنند. در عین حال هم سرگرم شوند و هم چیزهایی را بیاموزند و حداقلش این بود آن دسته از افرادی که از جغرافیا خوششان نمی‌آید بدین طریق می‌توانستند به دلیل جذابیت این فناوری به این مقوله نیز علاقه‌مند شوند.

با این تفکر برنامه یاد شده پیشرفت خود را آغاز کرد و با ظهور واقعیت مجازی در برنامه Google Earth می‌توانیم شاهد تکمیل این اپلیکیشن باشیم. به طوری که هم‌اکنون رویای تماشای شهرها مختلف جهان و نقاط مختلف از جایی که هستید حالا به واقعیت تبدیل شده است و کاربران به لطف برنامه یاد شده و فناوری واقعیت مجازی می‌توانند تجربه‌های جدیدی را از سفرهای مجازی برای خود رقم بزنند. خوب است بدانید از این اپلکیشن می‌توانید در هدست‌های واقعیت مجازی همچون اچ تی سی وایو (HTC Vive)، آکیولس ریفت (Oculus Rift) و گوگل کاردبورد (Google Cardboard) استفاده کنید.

دانلود برنامه واقعیت مجازی اندروید Google Earth

 

اپلیکیشن واقعیت‌مجازی Ocean Rift

اپلیکیشن واقعیت مجازی Ocean Rift یکی دیگر از برنامه‌های واقعیت مجازی جذاب و در عین حال شگفت انگیز برای کاربران است. این برنامه فناورانه تجربه یک سفر سافاری در اعماق اقیانوس در کنار موجودات زیر آب مانند دلفین‌ها، کوسه‌ها، ماهی‌ها و لاکپشت‌های دریایی را رقم خواهد زد. خوب است بدانید این اپلیکیشن سرگرم کننده در نسخه رایگان و پولی عرضه شده است که دانلود نسخه رایگان آن به راحتی از لینک پایین صورت می‌گیرد. برای دانلود این برنامه می‌توانید اپلیکیشن Oculus Store را در گوشی خود نصب کنید و اپلیکیشن Ocean Rift را از آنجا سرچ کنید و نسبت به نصب آن اقدام کنید. علاوه بر این نسخه رایگان این برنامه را می‌توانید از لینک زیر مشاهده کنید.

دانلود اپلیکیشن واقعیت‌مجازی Ocean Rift

 

اپلیکیشن واقعیت مجازی Within

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی که به عنوان بهترین برنامه واقعیت مجازی نیز شناخته می‌شود، برنامه واقعیت مجازی Within است. این برنامه پلتفرم جذابی را برای رقم زدن تجربه‌های متفاوت در اختیار کاربران قرار خواهد داد؛ به‌طوری‌که از موسیقی گرفته تا انواع فیلم‌ها با دید ۳۶۰ درجه را در این اپلیکیشن واقعیت مجازی می‌توان مشاهده کرد. علاوه بر این محتوای خبری شبکه NBC، اپل، نیویورک تایمز، گروه‌های موسیقی و محتوای مربوط به فیلم از دیگر امکانات این برنامه محسوب می‌شود.

within-vr-app / برنامه واقعیت مجازی

خوب است بدانید سریال Possible نیز یک فیلم واقعیت مجازی است که از سوی تیم Within ساخته شده و می‌تواند تجربه‌های مختلفی همچون هوانوردی و … را در هر قسمت برای کاربران به ارمغان آورد. خوب است بدانید این سریال توسط David Gelb کارگردانی می‌شود. همچنین برنامه Within رایگان بوده و می‌توانید به راحتی آن را از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن واقعیت مجازی Within

 

اپلیکیشن واقعیت مجازی نیویورک تایمز (New York Times VR)

همان‌طور که شاید پیش از این هم در جریان باشید، سرویس خبری نیویورک تایمز نیز به مانند گاردیت، VRSE و یا RYOT در حال استفاده از واقعیت مجازی برای ارائه یک فرمت خبری جدید است. درواقع اپلیکیشن‌واقعیت مجازی NYT VR ویترینی خبری با محتوای واقعیت مجازی است که می‌تواند کاربران را با ارائه جدیدی از خبر همراهی کند. خوب است بدانید این برنامه خبرهای روز را با فیلم‌هایی ۳۰ ثانیه‎‌ای تا چند دقیقه‌ای بروز می‌کند. در این راستا شما می‌توانید به خبرهایی از آب و هوا و یا موضوعات دیگر در قالب فناوری واقعیت مجازی دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن واقعیت مجازی نیویورک تایمز (New York Times VR)

همچنین اگر در مورد استفاده از اینترنت دیتای موبایل خود با استفاده از این برنامه نگران هستید باید بگوییم که این برنامه این امکان را در نسخه اندروید فراهم آورده است که کاربران اجازه دانلود ویدیوی مربوط به خبری که می‌خواهند مشاهده کنند را دارند. با این حساب ویدیوها ناخواسته دانلود نخواهند شد. علاوه بر این خوب است بدانید هرچند این برنامه برای هدست‌‌های Google Cardboard طراحی شده، امکان مشاهده دید ۳۶۰ درجه بدون نیاز به هدست از دیگر امکانات این برنامه واقعیت مجازی محسوب می‌شود.

دانلود برنامه واقعیت مجازی NYT VR اندروید

 

اپلیکیشن واقعیت‌مجازی Fulldive VR

اپلیکیشن واقعیت‌مجازی Fulldrive VR برای دارندگان هدست واقعیت مجازی Google Cardboard و سایر دارندگان هدست‌های واقعیت مجازی به عنوان یک پلتفرم شبکه اجتماعی شناخته می‌شود. با این حساب این امکان را فراهم می‌آورد تا کاربر با استفاده از یک برنامه واقعیت مجازی گوگل در پلتفرم یاد شده به ویدیوهای زیادی از سراسر وب دسترسی داشته باشد. از این رو برخی از ویژگی‌های اختصاصی این اپلیکیشن واقعیت مجازی شامل پلیر ویدیو، یکپارچه سازی با یوتیوب، یک مرورگر واقعیت مجازی، دوربین و گالری واقعیت مجازی و حتی مارکتی برای نصب سایر برنامه‌های واقعیت مجازی خواهد بود.

نرم افزار واقعیت مجازی Fulldive VR

دارابودن امکانات یاد شده باعث خواهد شد تا این برنامه به اپلیکیشنی محبوب برای استفاده در هدست واقعیت مجازی Google Cardboard و سایر هدست‌های‌واقعیت مجازی محسوب شود. به خصوص که این روزها محتوای واقعیت مجازی کم تولید می‌شود. با همه این‌ها امکانات این اپلیکیشن تا اندازه‌ای رایگان است و برای خرید نسخه کامل آن باید مبلغی معادل ۰٫۹۹ دلار بپردازید. همچنین از طریق لینک زیر می‌توانید این برنامه را دانلود کنید.

دانلود برنامه واقعیت مجازی Fulldrive VR اندروید

 

اپلیکیشن واقعیت‌مجازی Google DayDream

google daydream app/ برنامه واقعیت مجازی گوگل دی دریم

برنامه واقعیت مجازی Google DayDream دومین اپلیکیشن واقعیت مجازی گوگل است که ویژگی‌های قابل توجهی دارد و جایگزین خوبی هم برای اپلیکیشن Cardboard محسوب می‌شود. گفتنی است برای استفاده از این اپلیکیشن و امکاناتش کاربران نیاز دارند تا یک گوشی مجهز به ویژگی Daydream و همین‎طور یک هدست واقعیت مجازی Daydream View داشته باشند. این اپلیکشن از سایر محتواهای مجازی نیز پشتیبانی می‌کند. درنتیجه برای یافتن ویدیوهای واقعیت مجازی و همین‌طور اپلیکیشن‌هایی که از DayDream پشتیبانی می‌کنند، می‌بایست تنظیماتی را در هدست DayDream اعمال کنید. خوب است بدانید این برنامه رایگان بوده و از لینک زیر هم قابل دانلود است.

دانلود اپلیکیشن واقعیت‌مجازی DayDream

 

اپلیکیشن واقعیت مجازی Netflix VR

امروزه  نرم افزار های واقعیت مجازی متنوعی برای بسترهایی همچون Google Daydream وجود دارد. در این میان می‌توان به اپلیکیشن واقعیت مجازی Netflix VR نیز اشاره کرد. علاوه بر این نرم افزار واقعیت‌مجازی، می‌توان برنامه‌هایی همچون Hulu VR به همراه سرویس‌های دیگری مانند AMC VR ،Discovery VR ،HBO GO VR و تعدادی سرویس دیگر را به عنوان برنامه‌های موجود در سرویس یاد شده معرفی کرد. خوب است بدانید مشاهده فیلم و برنامه‌های مورد علاقه از این اپلیکیشن‌ها با استفاده از یک پلتفرم واقعیت مجازی جذابیت‌های خاصی به همراه خواهد داشت. اغلب افراد بهره‌مند از فناوری‌های یاد شده ترجیح می‌دهند برای مشاهده برنامه مورد علاقه خود از پلتفرم‌های یاد شده استفاده کنند.

اپلیکیشن واقعیت مجازی Netflix VR

همچنین خوب است بدانید بسیاری از برنامه‌های یاد شده نیز در هدست واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ از طریق اپلیکیشن آکیولس نیز قابل دسترس هستند. بسیاری از این برنامه‌ها می‌توانند تجربه جدید و سرگرم کننده‌ای را در قالب محتوای واقعیت افزوده در اختیار کاربران قرار دهند. برای دانلود این برنامه می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

دانلود اپلیکیشن واقعیت مجازی Netflix VR

 

اپلیکیشن واقعیت‌مجازی YouTube VR

برنامه واقعیت مجازی YouTube VR از برنامه‌های واقعیت‌مجازی است که به عنوان بهترین برنامه واقعیت مجازی نیز شناخته می‌شود. این اپلیکیشن واقعیت مجازی امکانی را فراهم می‌آورد تا بتوانید همه ویدیوهای یوتیوب را در فضای واقعیت مجازی و سه بعدی مشاهده کنید. خوب است بدانید امکان تجربه صدای فضا باتوجه به نقطه دید شما و فاصله‌ای که از اشیا دارید از جمله امکانات برنامه یاد شده است.

youtube vr / اپلیکیشن واقعیت مجازی

همچنین با استفاده از هدست واقعیت مجازی Daydream می‌توانید از امکانات اپلیکیشن واقعیت مجازی Youtube VR بهره‌مند شوید. با این حال کاربران در صورت ورود به حساب کاربری یوتیوب خود علاوه بر مشاهده ویدیوهای ۱۸۰ و ۳۶۰ درجه می‌توانند آن را با سایر کاربران هم به اشتراک بگذارند. همچنین خوب است بدانید این برنامه واقعیت مجازی گوگل در فروشگاه Oculus Store نیز موجود بوده و کاربران می‌توانند آن را برای هدست واقعیت مجازی Samsung Gear VR نیز نصب کنند. همچنین خوب است بدانید نسخه دو بعدی این برنامه واقعیت مجازی نیز برای هدست واقعیت مجازی Google Cardboard و سایر اپلیکیشن‌های مشابه نیز قابل نصب است. با این حساب می‌توان گفت که اپلیکیشن واقعیت‌مجازی Youtube VR جزو معدود برنامه‌های واقعیت مجازی است که می‌توانید آن را در پلتفرم‌های مختلف مورد استفاده قرار دهید.

دانلود اپلیکیشن واقعیت مجازی YouTube VR برای اندروید

 

اپلیکیشن واقعیت‌مجازی VR Thrills: Roller Coaster 360

برنامه واقعیت مجازی VR Thrills: Roller Coaster 360

این بازی واقعیت مجازی این امکان را فراهم می‌آورد تا بتوانید تجربه استفاده از یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی را که در گوگل پلی استور توسط ۱۰ میلیون نفر نصب شده است را داشته باشید. حالا ببینیم که این اپلیکیشن چه ویژگی‌هایی دارد که این تعداد طرفدار فناوری این برنامه را نصب کرده‌اند.

درواقع با کمک برنامه واقعیت مجازی اندروید VR Thrills: Roller Coaster 360 شما می‌توانید از فیلم‌های از قبل ضبط شده سه بعدی استفاده کرده و بودن در ساحل را با نمایی که بسیار واقعی جلوه می‌کند، تجربه کنید. خوب است بدانید این برنامه واقعیت مجازی برای هدست واقعیت مجازی Google Cardboard بهینه سازی شده است که البته بدون هدست و با استفاده از گوشی اندرویدی خود و با لمس دکمه‌ها نیز می‌توانید از امکانات آن بهره‌مند شوید. برای دانلود و نصب آن هم از گوگل پلی استور می‌توانید از لینک زیر کمک بگیرید.

دانلود اپلیکیشن واقعیت مجازی VR Thrills: Roller Coaster 360

 

اپلیکیشن واقعیت مجازی InCell VR

در این مرحله از حضور اپلیکیشن‎های واقعیت مجازی در عرصه فناوری، برنامه واقعیت مجازی InCell VR هنوز برنامه جدیدی محسوب می‌شود. این اپلیکیشن به عنوان بهترین برنامه واقعیت مجازی در زمینه شناخت بدن انسان است. درواقع اپلیکیشن یاد شده یک بازی واقعیت مجازی محسوب می‌شود که امکاناتی را درباره آموزش قسمت‌های مختلف بدن انسان در اختیار کودکان قرار می‌دهد. درنتیجه با این بازی سرگرم کننده کاربران می‌توانند سفری به سوی اکتشاف قسمت‌های مختلف بدن داشته باشند. با این حساب علاوه بر هدست واقعیت مجازی که این بازی واقعیت مجازی بر روی آن قابل نصب است، می‌توان آن را در اندروید نیز نصب کرد و از امکانات آن در فضایی به غیر از واقعیت مجازی با لمس گزینه‌های در نظر گرفته شده، بهره‌مند شد.

برنامه واقعیت مجازی InCell VR

شما برای دانلود برنامه واقعیت مجازی اندروید InCell VR می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

دانلود اپلکیشن واقعیت مجازی InCell VR برای اندروید

منبع:www.plaza.ir