فروشگاه سورس یونیتی

گجت پوشیدنی برای شنیدن موسیقی!

اکتبر 11, 2019

گجت پوشیدنی برای شنیدن موسیقی!

 

به نقل از دیلی میل، به تازگی گجت پوشیدنی ابداع  شده که صوت را به احساسی قابل درک برای افراد ناشنوا تبدیل می کند. این لباس ساوند شرت(Sound Shirt  )نام دارد و در حقیقت نوعی پارچه است که در آن ۱۶ حسگر تعبیه شداست.

گجت پوشیدنی

این حسگرها احساس های مرتبط با موسیقی را به تمام بدن منتقل می کنند. به این ترتیب موسیقی که نواخته می شود نوعی احساس خاص برای فرد ناشنوا فراهم می کند . در این گجت پوشیدنی یک سیستم رایانشی وجود دارد که اصوات را از میکروفون های تعبیه شده در نقاط مختلف صحنه کنسرت یا سمفونی جمع آوری می کند.

شرکتCute Circuit که در لندن تاسیس شده این گجت‌پوشیدنی را ابداع کرده است. با کمک این گجت فرد ناشنوا موسیقی را از طریق پوست خود احساس می کند و قادر خواهد بود یک کنسرت زنده را درک کند.

گجت‌های پوشیدنی چیست؟

گجت‌های پوشیدنی چیست؟ به نظر می‌رسد زندگی ما امروزه کاملا به دستگاه‌های هوشمند وابسته است. توستر هوشمند. قلاده سگ هوشمند. خانه‌های هوشمند و…

در عصر “تکنولوژی”، هیچ چیزی هوشمندتر یا نوآورانه تر از دستگاه‌های تولید شده توسط صنعت پوشیدنی‌های هوشمند نیست. این دستگاه‌ها به جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های شخصی کمک می‌کنند. آن‎ها ما را در مورد همه چیز از سلامتی گرفته تا تمریناتمان آگاه می‌کند.

گجت‌های پوشیدنی چیست؟ گجت‌های پوشیدنی ابزارهای الکترونیکی هستند که در تماس مستقیم فیزیکی با فرد قرار دارند. به این ترتیب داده‌های مهم پزشکی، بیولوژیکی و ورزشی را با دقت به یک پایگاه داده منتقل کنند. ابزارهای پوشیدنی صنعت اینترنت اشیا را به غول تقریباً تریلیون دلاری امروز تبدیل کرده است. Apple Watch و Fitbit نمونه‌های کلاسیک فناوری پوشیدنی هستند.

اما اینها تنها دستگاه‌هایی نیستند که امروزه در حال توسعه هستند. علاوه بر ساعت‌های هوشمند، فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، ژاکت‌های هوشمند و گجت‌های متنوع دیگر ما را به سمت یک سبک زندگی بهتر هدایت می‌کنند. وظیفه اصلی هر دستگاه جمع‌آوری میلیون‌ها نقطه داده است که از چند مرحله تا ضربان قلب شما متغیر است. انتظار می‌رود صنعت پوشیدنی‌ها تا سال ۲۰۲۵ به ۷۷ میلیارد دلار برسد.

گجت‌های پوشیدنی

پیشرفت ابزارهای پوشیدنی به دلایلی ابزار مورد استقبال صنعت بیمه، بهداشت و درمان و ورزش در ایالات متحده بوده است. در این کشور به منظور ترویج سبک زندگی سالم‌تر، شرکت‌های بیمه پوشیدنی‌ها را برای مشتریان خود صادر می‌کنند که سپس داده‌های سلامتی آنها را پیگیری می‌کنند. داده‌های جمع‌آوری‌شده قیمت‌های پریمیوم را نشان می‌دهد و می‌تواند تصویر دقیق‌تری درباره سلامت کلی مشتریان ارائه کند.

منبع: خبرگزاری مهر

mehreganit.com