فروشگاه سورس یونیتی

هوش مصنوعی پیام های واتس اپ را اسکن می کند

آگوست 5, 2019

هوش مصنوعی پیام های واتس اپ را اسکن می کند

به نقل از دیلی میل، فیس بوک تصمیم دارد با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی که در دستگاه های کاربران نصب می شود، محتوای سرویس واتس آپ را اسکن و کنترل کند.

در صورت اجرای این اقدام، اپلیکیشن واتس آپ به طور خودکار قبل از رمزگذاری و ارسال پیام ها، آن را اسکن می کند.  کارشناسان هشدار داده اند چنین تنظیماتی نیازمند آن است که واتس آپ  پیام های  ممنوعه را به توسعه دهندگان منتقل کند تا به این ترتیب آموزش هوش مصنوعی را ارتقا دهد.

به این ترتیب فیس بوک با کنترل محتوای پیام قبل از رمزگذاری و ارسال، به کاربران اجازه نمی دهد مطالبی خلاف قوانین این پلتفرم اجتماعی را منتشر کنند.

علاوه بر آن نگرانی هایی وجود دارد که این اقدام سبب می شود دولت ها در نهایت با اجبار شبکه های اجتماعی را وادار به جاسوسی از پیام های کاربران کنند.

فیس بوک در کنفرانس توسعه دهندگان خود که در می ۲۰۱۹ برگزار شد برنامه خود را برای انتقال فرایند کنترل محتوا از مراکزی با کارمندان انسانی به  سیستم های هوش مصنوعی در دستگاه های کاربران اعلام کرد.

«هوش مصنوعی شاخه‌ای گسترده از علوم کامپیوتر است که ماشین‌های هوشمندی می‌سازد که از رفتارهای انسانی تقلید می‌کنند».

در واقع، این ماشین‌ها تصمیماتی می‌گیرند که معمولاً نیازمند سطحی از تجربه‌ی انسانی است. و به انسان‌ها کمک می‌کند تا مشکلات احتمالی را پیش‌بینی کند و بر آن‌ها فائق آید.

نقطه‌ی قوت خاص هوش انسان انطباق‌پذیری آن است. ما ظرفیت آن را داریم که با وضعیت‌های گوناگون محیطمان کنار بیابیم و رفتارمان را از با استفاده از یادگیری تغییر دهیم. تلاش برای دادن این ویژگی به ماشین‌ها منجر به شکل‌گیری شاخه‌ای به نام یادگیری ماشین در Ai شده است. به‌زعم بسیاری از متخصصان، این حوزه مهم‌ترین زیرشاخه‌ی AI است. البته خود یادگیری ماشین هم زیرشاخه‌هایی دارد که مهم‌ترینشان یادگیری عمیق است.

منبع: خبرگزاری مهر

hooshio.com