فروشگاه سورس یونیتی

HTC بین PC و هدست‌ VR انتقال محتوا انجام می‌دهد

آگوست 5, 2019

HTC بین PC و هدست‌ VR انتقال محتوا انجام می‌دهد

سرویس جدید HTC محتوای واقعیت مجازی ویژه کامپیوتر و موبایل را با یک کلیک به هدست VR منتقل می کند.

کمپانی های بزرگ هنوز با ارائه هدست های کامپکت واقعیت مجازی که از طریق شبکه ۵G به سرویس های ابری VR متصل شوند، فاصله دارند با این وجود HTC قابلیت جدیدی را معرفی کرده که به هدست های این شرکت امکان بهره برداری از توان پردازش کامپیوتر به صورت بی سیم را می دهند.

به لطف این قابلیت که استریم Viveport نام دارد، هدست های با قابلیت ردیابی اشیاء در ۶ محور (۶DoF) نظیر وایو فوکوس پلاس با یک به‌روزرسانی رایگان به هدستی بی سیم تبدیل می شوند که از طریق وای فای ۵ گیگاهرتز امکان دسترسی به عناوین VR متنوعی را دارند. کمپانی تایوانی در کنفرانس ChinaJoy 2019 دمویی از این سیستم را به نمایش گذاشت که در ادامه ویدیوی آن را مشاهده می کنید.

هزینه دسترسی به این سرویس HTC

استریم Viveport از پاییز سال جاری برای وایو فوکوس پلاس ارائه شده و به مرور به دیگر هدست های مستقل مبتنی بر پلتفرم Vive Wave خواهد آمد اما برای بهره بردن از آن باید اشتراک Viveport Infinity را خریداری کنید که ماهیانه ۱۳ دلار هزینه روی دستتان می گذارد. به گفته کمپانی تایوانی کاربران از طریق این سرویس به بیش از ۲ هزار محتوای VR پی سی و موبایل دسترسی خواهند داشتند که تقریبا ده برابر بیشتر از موارد موجود در فروشگاه Viveport M وایو فوکوس پلاس است.

این نخستین بار نیست که HTC در راستای استریم بی سیم بین پی سی و هدست گام برمی دارد. این شرکت دو سال قبل و حین معرفی وایو فوکوس به تبلیغ اپلیکیشنی به نام VRidge پرداخت که تا حدودی پلتفرم های مختلف را با هم سازگار می کرد.

کمپانی تایوانی در این کنفرانس تایید کرد که در پاییز سال جاری بازی Nostos در سبک نقش آفرینی جهان باز را برای VIVEPORT ارائه می کند.

منبع: digiato.com