فروشگاه سورس یونیتی

تاریخ راه اندازی Google Stadia رسما مشخص شد

اکتبر 19, 2019

تاریخ راه اندازی Google Stadia رسما مشخص شد

سرانجام انتظارها به پایان رسید و شرکت سرشناس گوگل چندی پیش طی پیامی رسما از تاریخ راه اندازی Google Stadia پرده برداشت که بر اساس آن، این سرویس در روز ۲۸ آبان امسال راهی بازار می شود.

در حالی که دو شرکت بزرگ مایکروسافت و سونی خود را برای عرضه کنسول های نسل نهم یعنی ایکس باکس اسکارلت و پلی استیشن ۵ آماده می کنند، در این میان شرکت گوگل به عنوان یکی از غول های صنعت تکنولوژی برای نخستین بار به عرصه بازی های ویدیویی آمده تا با عرضه پلتفرم جدید تحت عنوان گوگل استادیا، رقابت تنگاتنگ خود با دو کمپانی مذکو را آغاز کند.

سرویس ابری Google Stadia برای اولین بار در اواخر زمستان سال گذشته رونمایی شد که بر اساس اطلاعات منتشر شده، این سرویس هیچ شباهتی را کنسول و یا پلتفرم رایانه شخصی ندارد و بازیکنان صرفا به کمک یک کنترلر می توانند غالب بازی های ویدیویی را با بهترین کیفیت و گرافیک ممکن روی گوشی، تلویزیون، لپ تاپ و دیگر دستگاه های مرتبط تجربه کنند. شرکت گوگل در گذشته اعلام کرده بود که این سرویس تازه خود در اواخر پاییز سال جاری میلادی در دسترس بازیکنان قرار می گیرد و تا به امروز متاسفانه هیچ تاریخ دقیقی برای انتشار آن مشخص نشده بود.

شاید برایتان جالب باشد:  مشخصات گوشی ‌های سری گوگل پیکسل ۴ برملا شد

حال که به اواخر امسال نزدیک می شویم، چندی پیش شرکت گوگل به انتظار بازیکنان پایان داد و در بیانیه اخیر خود رسما تاریخ راه اندازی Google Stadia را تعیین کرد. بر این اساس، سرویس استریم محور گوگل استادیا در روز ۲۸ آبان ماه امسال (۱۹ نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی) روانه بازار خواهد شد. گفته شده که در تاریخ مقرر، این پلتفرم جدید صرفا در چهارده کشور مختلف از جمله ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، دانمارک و کانادا در دسترس بازیکنان قرار می گیرد که به مرور زمان، بازیکنان سایر نقاط جهان نیز می توانند از امکانات و قابلیت های این سرویس بهره مند شوند.

تاریخ راه اندازی Google Stadia

گوگل استادیا مشابه سرویس های اشتراکی است که بازیکنان به طور ماهانه با پرداخت ۹٫۹۹ دلار می توانند بازی های گوناگونی را با رزولوشن ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی گوشی، تلویزیون و یا لپ تاپ و پی سی تجربه کنند. جالب اینجاست که اجرای بازی ها وابسته به سخت افزار سیستمتان نیست و شما روی رایانه های شخصی ضعیف نیز می توانید از تجربه این عناوین در بالاترین تنظیمات گرافیکی لذت ببرید. با همه این ها، برای استفاده از استادیا به اینترنت شدیدا پرسرعت و پایداری نیاز خواهید داشت که گوگل سرعت اینترنت شما را حداقل برابر با ۳۵ مگابایت توصیه کرده است.

از بازی های حاضر در این سرویس می توان به Darksiders: Genesis، گوست ریکون بریک پوینت، Grid و Cyberpunk 2077 اشاره کرد. البته، فراموش نکنید که آخرین ساخته شرکت خوش نام راک استار گیمز یعنی Red Dead Redemption 2 نیز همزمان با راه اندازی این سرویس در دسترس مشترکین آن قرار خواهد گرفت.

شاید برایتان جالب باشد:  رومینگ اینترنت برای زائران اربعین ۳۰۰ درصد ارزان شد

در این میان، بد نیست اشاره کنیم که مدیر ارشد شرکت فرانسوی یوبی سافت چندی پیش در مصاحبه اخیر خود ادعا کرد که سرویس گوگل استادیا صنعت بازی های ویدیویی را به کلی متحول خواهد کرد. الن کور بر این باور است که سرویس های استریم از جمله استادیا به خاطر دسترسی راحت مردم به آن ها به سرعت مورد استقبال جامعه بازیکنان قرار می گیرد و از طرفی به لطف ارائه سخت افزارهای قدرتمند، ساخت و توسعه عناوین ویدیویی نیز برای آن ها ساده تر و واقع گرایانه تر از قبل خواهد بود (گوگل استادیا صنعت بازی های ویدیویی را متحول می‌کند!).

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با تاریخ راه اندازی Google Stadia چیست؟ به نظر شما، آیا این سرویس استریم محور می تواند بازار کنسول ها و حتی پلتفرم رایانه شخصی را به کلی قبضه کند؟

منبع:click.ir