فروشگاه سورس یونیتی

اینتل در نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی خود نوید سرعتی دوبرابر پردازنده‌های موجود را داده است

اکتبر 11, 2019

اینتل در نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی خود نوید سرعتی دوبرابر پردازنده‌های موجود را داده است

اینتل در کنفرانس IDC 2019 اطلاعات جدیدی درباره‌ی نسل بعدی واحدهای پردازنده‌ی گرافیکی Xe منتشر کرده است. به نظر می‌‌رسد باید در نسل جدید منتظر افزایش عملکرد قابل توجهی نسبت به قبل باشیم.

 انتظار می‌رود نسل بعدی GPUهای رده‌ی Xe اینتل در اوایل سال ۲۰۲۰ برای هر دو پلتفرم دسکتاپ و موبایل به بازار عرضه شود. بر طبق اطلاعاتی که در همایش توسعه‌دهندگان Intel در توکیو  ارائه شده است، معماری جدید این پردازنده‌های گرافیکی با کد «Gen 12» حداقل در پلتفرم موبایل در شرایط خاص بهبود عملکرد تا دوبرابر در مقایسه با معماری نسل ۱۱ در پردازنده‌های Ice Lake خواهد داشت.

با توجه به نمودارهای مقایسه‌ای که اینتل در این کنفرانس به نمایش گذاشته است، پردازنده گرافیکی نسل ۱۲ در عنوان‌های مطرح بازی‌های eSport بین ۵۰ تا ۷۰ درصد سرعت عملکرد بهتری نسبت به پردازنده‌های گرافیکی UHD620 موجود در دستگاه‌های موبایل کنونی داشته است؛ در مقایسه‌های صورت گرفته، هدف رسیدن به حداقل نرخ فریم ۶۰ FPS بوده، اما تنظیمات مورد استفاده مشخص نشده است.

اینتل همچنین از امکان پشتیبانی Raytracing به‌صورت سخت‌افزاری در نسل ۱۲ کارت‌های گرافیکی پلتفرم موبایل این شرکت سخن گفته است که به نظر می‌رسد در چیپ‌های مخصوص مراکز داده (data

center chips) اتفاق می‌افتد. در صورت قطعی‌شدن این موضوع، پیش‌بینی می‌شود که پشتیبانی سخت‌افزاری Raytracing در پردازنده‌های گرافیکی دسکتاپ هم وجود داشته باشد.

منبع:www.zoomit.ir