فروشگاه سورس یونیتی

موتور جستجوی تقویت‌شده گوگل ماه آینده آزمایش خواهد شد

آوریل 25, 2023

موتور جستجوی تقویت‌شده گوگل ماه آینده آزمایش خواهد شد

 

گوگل قرار است ماه آینده یک موتور جستجوی پیشرفته‌تر با قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی را به‌صورت عمومی آزمایش کند. در‌حال‌‌حاضر موتور جستجوی مایکروسافت به نام بینگ محبوبیت بیشتری پیدا کرده و گوگل با بهبود فناوری جستجوی خود تلاش می‌کند، با افزایش پذیرش بینگ مقابله کند و همچنان رقابتی باقی بماند. این موتور جستجوی جدید احتمالا می‌تواند، نتایج جستجوی دقیق‌تر و مرتبط‌‌‌تری را به کاربران ارائه دهد.

به‌گزارش‌هوشیو، سامسونگ در نظر دارد از Bing به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض در دستگاه‌های خود استفاده کند که این موضوع چالشی برای تسلط گوگل در بازار موتورهای جستجو خواهد بود. این اتفاق فشار بیشتری را بر گوگل وارد می‌کند، تا مطمئن شود فناوری موتور جستجوی جدیدش تحت‌عنوان پروژه Magi موفق است.

نیویورک تایمز گزارش داده است که آنها با دیدن اسناد داخلی گوگل از این پروژه مطلع شده‌اند. براساس این اسناد داخلی، پروژه Magi مسیر آینده برنامه‌ریزی‌شده گوگل، برای موتور جستجوی این شرکت خواهد بود. گفته می‌شود بیش از ۱۶۰ کارمند به‌صورت تمام‌وقت بر روی این پروژه کار می‌کنند که هدف آن ادغام ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی در موتور جستجوی فعلی است.

موتور جستجوی تقویت‌شده گوگل

 

به‌روز‌رسانی Magi برای جستجوی گوگل در ماه مه ارائه می‌شود

از گزارش نیویورک تایمز مشخص نیست که گوگل دقیقاً قصد دارد با Magi چه کاری انجام دهد. آنچه مشخص است این است که Magi به‌روزرسانی موتور جستجوی فعلی خواهد بود که بر تجارت تبلیغاتی گوگل تأثیر منفی نمی‌گذارد و آنرا به خطر نمی‌اندازد، زیرا این شرکت همچنان دارای تبلیغات جستجویی خواهد بود. درعین‌حال، اجرای این پروژه موتور جستجو را قادر می‌سازد تا به سبک چت‌بات گفتگو کند. پس از به‌روزرسانی Magi، جستجوی Google می‌تواند سؤالات مربوط به کد را درک کند و به آن‌ها پاسخ دهد.

به‌روزرسانی Magi در ابتدا برای یک میلیون کاربر در ایالات‌متحده منتشر خواهد شد. اولین ویژگی‌های این به‌روزرسانی در ماه مه معرفی می‌شوند و موارد بیشتر آن در پاییز ارائه می‌گردد.

سخنگوی گوگل از اظهار‌نظر صریح در‌خصوص افشای اطلاعات در مورد پروژه Magi خودداری کرده است، اما تأیید می‌کند که به‌زودی ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی در جستجوی گوگل ارائه می‌شود.

آینده جستجوی گوگل

همچنین گفته می‌شود که گوگل روی یک موتور جستجوی کاملاً جدید و بهبودیافته کار می‌کند که می‌آموزد کاربران چه می‌خواهند، اطلاعات را از قبل انتخاب می‌کند و قادر است نتایج بهتر و شخصی‌تری در‌‌اختیار کاربران قرار ‌دهد. علاوه‌بر‌این، Magi موتور جستجوی تقویت‌شده گوگل می‌تواند گفت‌وگوهایی با کاربران درباره موضوعات جستجو، حتی در نمونه‌ها یا جستجوهای مختلف داشته باشد. به گفته نیویورک تایمز، موتور جستجوی جدید شبیه صحبت‌کردن با یک فرد مفید است. هنوز تاریخ انتشاری برای این موتور جستجوی جدید مشخص نشده است.

سایر نرم‌افزارهای هوش مصنوعی درحال‌توسعه عبارت‌اند از «GIFI»، یک هوش مصنوعی تصویری که تصاویر را در جستجوی تصویر گوگل تولید می‌کند و «Tivoli Tutor»، یک چت‌بات که زبان‌ها را آموزش می‌دهد.

«Searchalong» یک چت‌بات است که در مرورگر Chrome در دسترس خواهد بود. این چت‌بات می‌تواند به سؤالات مربوط به جستجو و زمینه صفحه وب پاسخ دهد، به‌عنوان‌مثال جواب دادن به سؤالات مربوط به مکان‌های Airbnb، فعالیت‌ها یا رویدادهایی که در آن منطقه اتفاق می‌افتد. با این حال، مشخص نیست اگر این محصولات عرضه شوند، چه زمانی در دسترس خواهند بود و با چه شکلی منتشر خواهند شد.

آینده جستجوی گوگل

سامسونگ تهدید به پیش‌فرض بینگ می‌کند

 

سامسونگ در نظر دارد Bing موتور جستجوی مایکروسافت را به‌جای‌ موتور جستجوی گوگل، مرورگر پیش‌فرض گوشی‌های هوشمند خود کند. به گفته نیویورک تایمز، این تصمیم سامسونگ برای گوگل وحشتناک بود. گفته می‌شود که این شرکت معتقد است که فناوری جستجوی چت‌بات مایکروسافت عامل تعیین‌‌کننده در این تصمیم سامسونگ بوده ، اگرچه این موضوع تایید نشده است.

سامسونگ ممکن است از پیشرفت‌های اخیر در بازار جستجو استفاده کند تا گوگل را متقاعد نماید که شرایط بهتری را برای این شرکت به‌منظور استفاده از گوگل به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض‌اش ارائه دهد. گوگل و سامسونگ هنوز در مورد شراکت خود در‌حال مذاکره هستند، این همکاری می‌تواند ادامه یابد و احتمال دارد توافق جدیدی بین دو این شرکت حاصل شود.

سامسونگ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند اندرویدی است که سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند را با مرورگر سامسونگ ارسال می‌کند.

هدف گوگل از پروژه Magi آن است که فرایند جستجو خود را محاوره‌‌ای‌تر کند، به‌گونه‌ای‌که افراد بتوانند با نتایج جستجو به‌روشی طبیعی‌تر تعامل داشته باشند. بدون اینکه تجارت تبلیغات جستجوی فعلی خود را به خطر بی‌اندازد.

با‌این‌حال، آنها می‌خواهند این‌کار را بدون به‌خطر انداختن تجارت تبلیغاتی موتور جستجوی فعلی گوگل انجام دهند و نمی‌خواهند این تغییر بر درآمد تبلیغاتی آن‌ها تأثیر منفی بگذارد.

منبع: hooshio.com