آموزش یونیتی – قسمت هشتم:

اضافه کردن پل

چندین راه برای ساختن یک پل برای بازی ما وجود دارد . ما می خواهیم بازیکن بتواند از یک طرف نقشه بازی به سمت دیگر برود . شیوه مورد استفاده ما ، به کارگیری یک شکل هندسی بافت بندی شده است . مراحل زیر را دنبال کنید:

۱ – در نمای Scene از ابزار تغییر شکل استفاده کرده و به سمت منطقه ای که می خواهیم پل در آنجا قرار گیرد ، زوم کنید . من پل را در وسط زمین قرار می دهم .

۲ – از منو GameObject و بخش Object 3D ، گزینه Cube را انتخاب کنید.

۳ – در نمای Hierarchy روی مکعب راست کلیک کرده و Rename را انتخاب کنید . اسم مکعب را Bridge انتخاب کنید.

۴ – با استفاده از ابزارهای تغییر شکل ، طول و عرض مکعب را افزایش دهید . اندازه ۵۸, ۵, ۱۲ مناسب است.

۵ – با استفاده از ابزارهای تغییر شکل ، پل را در محل مناسب قرار دهید . دقت کنید که هر دو لبه پل در زیر سطح زمین قرار گیرند تا دیده نشوند :

آموزش یونیتی - قسمت هشتم

 


۶ – حالا بافتی را به پل اعمال می کنیم تا طبیعی تر شود . در نمای Project به
Assets | SampleAssets | Environment | TerrainAssets | SurfaceTexture بروید و در ستون دوم نمای Project ؛ GrassRockyAlbedo را انتخاب کنید . در نمای Hierarchy ، این بافت را به سمت پل درگ کنید :

آموزش یونیتی - قسمت هشتم

آموزش یونیتی – قسمت هشتم


۷ – حالا صحنه و پروژه را ذخیره کنید.

کاشتن درخت ها


کاشتن درخت ها در یونیتی آسان تر از دنیای واقعی است . در واقع ، یونیتی به ما اختیاراتی را می دهد که باعث ایجاد درختان از پایه می‌شود . این کار زمان زیادی می خواهد اما نتیجه درختان عالی خواهد بود . ما همچنین می توانیم از درخت ها از پیش آماده نیز استفاده کنیم که  تعدادی از آنها در SampleAssets وجود دارند . با مراحل زیر ، درخت ها را اضافه کنید:

۱ -در نمای Scene و با استفاده از ابزار تغییر شکل طوری به سمت بیرون زوم کنید که بتوانید تمام زمین را ببینید.

۲ -در نمای Hierarchy ، Terrain را انتخاب کنید.

۳ -در نمای Inspector روی دکمه Trees Place کلیک کنید.

۴ -زیر این دکمه قسمت Trees را می بینید . مثل تصویر زیر دکمه Trees Edit را کلیک کنید :

آموزش یونیتی - قسمت هشتم


۵ -در منو باز شده Tree Add را انتخاب کنید.

۶ -در پنجره Tree Add ، روی دایره کوچکی که در سمت راست خط Prefab Tree است ، کلیک کنید . پنجره GameObject Select باز می شود.

۷ – در پنجره GameObject Select روی آیکون Desktop_Conifer دوبار کلیک کنید.

۸ -در پنجره Tree Add ، روی دکمه Add کلیک کنید .

حالا که در نمای Inspector ، یک درخت را به زمین اضافه کرده ایم ؛ می توانیم آنها را به صحنه اضافه کنیم . ابتدا باید تنظیماتی انجام دهیم . به شکل زیر در نمای Inspector و در Settings بخش Terrain این کار را انجام می دهیم:

آموزش یونیتی - قسمت هشتم


۱- Size Brush را به ۸ تغییر داده و اندازه Height Tree را کاهش دهید.

۲ -ماوس را به نمای Scene برده و بر روی هر نقطه ای که می خواهید درخت اضافه شود ، کلیک کنید.

۳ – یک شیوه سریع برای اضافه کردن درختان زیاد به زمین ؛ استفاده از دکمه Trees Place Mass است که درست در زیر تصویر درخت در نمای Inspector وجود دارد . با کلیک روی این دکمه ، پنجره Trees Place باز می شود . فیلد Trees Of Number را به ۵۰ تغییر داده و به شکل زیر روی دکمه Place کلیک کنید :

آموزش یونیتی - قسمت هشتم


۴ -اضافه کردن تصادفی درخت ها ، کمی زمان را ذخیره می کند اما ممکن است درخت ها را در جائی قر ار دهد که شما نمی خواهید . برای حذف درخت ها ، در نمای Inspector ، دکمه Trees Place را انتخاب کرده و در نمای Scene ، روی درختان با نگه داشتن کلید shift ، کلیک کنید :

آموزش یونیتی - قسمت هشتم

آموزش یونیتی – قسمت هشتم


اضافه کردن آب

ما از یک شیوه سریع برای اضافه کردن آب استفاده می کنیم . شیوه ای که ما استفاده می کنیم ، اضافه کردن شئ استاندارد water است که همراه با یونیتی می آید . مراحل زیر را دنبال کنید:

۱ – در نمای Project  به مسیر زیر بروید :

Assets | Sample Assets | Environment | Water (Basic) | Prefabs در ستون دوم نمای Project ، دو شئ آب می بینید،

۲ – روی شئ WaterBasicDaytime کلیک کرده و آن را به داخل صحنه درگ کنید . می بینید که آب ، یک شئ صاف دایره ای است .

آموزش یونیتی - قسمت هشتم


۳ – با استفاده از ابزار تغییر شکل ، اندازه و محل قرارگیری آب را طوری تنظیم کنید که رودخانه را بپوشاند و روی پل یا زمین نریزد . زمین شما باید به شکل زیر شود :

آموزش یونیتی - قسمت هشتم

آموزش یونیتی – قسمت هشتم


منبع:
javad.arbabi e-book
ir.dev-bazi