آموزش نورپردازی یونیتی

در این آموزش تصویری یونیتی ، سعی داریم مروری کلی بر نحوه عملکرد GI در Unity داشته و شما را با تکنیک های مختلف نورپردازی آشنا کنیم و اینکه چگونه پروژه خود را برای نورپردازی تنظیم کنید. علاوه بر آن با ابزارهای مختلفی آشنا خواهید شد تا بتوانید راحت و سریع صحنه های سه بعدی را نورپردازی کنید.

یکی از چیزهای مهمی که برای نور پردازی باید یاد بگیرید ، اصطلاح جی ای Global illumination یا (GI) است که برای توصیف طیف وسیعی از تکنیک ها و مدل های ریاضی پیچیده استفاده میشود و سعی میکند رفتار پیچیده نور را موقع بازتابیده شدن از سطح شبیه سازی کند.

نکته مهم اینکه شبیه سازی global illumination کاری فوق العاده چالش برانگیز است و میتواند محاسبات سنگین ریاض را به دوش کامپیوتر ما بگذارد !

آموزش یونیتی نورپردازی رندر :

خیلی از آپشن های مهم و حرفه ای نورپردازی یونیتی (advanced lightmapping controls) ، در پنل لایت مپ (Lightmap Parameters) و این تنظیمات داخل است آبجکت های شما (Lightmap Parameters asset) ذخیره سازی خواهند شد. و به این ترتیب ، تنظیمات نورپردازی، بین آنها و با ورژنی که شما کنترل میکنید، به اشتراک گذاشته شود. برای دسترسی به این پنل، به اینجا بروید

: (Asset > Create > Lightmap Parameters).